וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: אורוגוואי ברבע הגמר אחרי 1:2 על דרום קוריאה

צמד של לואיס סוארז הספיק לאורוגוואי כדי לנצח 1:2 את דרום קוריאה ולעלות לרבע גמר המונדיאל לראשונה מאז 1970

לפני 20 שנה, במונדיאל 1990 באיטליה, שער דרמטי של המחליף דניאל פונסקה בדקה ה-90 העניק לאורוגוואי את ניצחונה היחיד בטורניר ואת הכרטיס לשמינית הגמר מהמקום השלישי. היריבה אז הייתה דרום קוריאה שסיימה ללא נקודות, ולמאמן הסלסטה קראו אוסקר טבארז. מאז אורוגוואי לא צלחה את שלב הבתים, עד למונדיאל הנוכחי בדרום אפריקה שממשיך להאיר לה פנים. אורוגוואי סגרה הערב (שבת) מעגל במפגש עם דרום קוריאה, ניצחה אותה 1:2 מצמד גדול של הגיבור החדש לואיס סוארז והעפילה לרבע גמר ראשון מאז 1970, כאשר אז היא נעצרה בחצי הגמר. היריבה בשלב הבא: ארצות הברית או גאנה. המקום בין ארבע הגדולות בהחלט בהישג יד.

לואיס סוארז חלוץ נבחרת אורוגוואי חוגג. רויטרס
רבע גמר ראשון מאז 1970. סוארז חוגג/רויטרס

כמו במשחקים הקודמים בשלב הבתים, גם הפעם אורוגוואי נשענה על ההגנה בראשותם של דייגו לוגאנו ודייגו גודין, שרדה כדור חופשי של פארק צ'ו-יונג לקורה בדקה החמישית ואז עקצה בעזרת השלישייה הקדמית. דייגו פורלאן שברח שמאלה העביר כדור רוחב, השוער ג'ונג סונג-ריונג איחר להגיב וכך לואיס סוארז התכבד בשער הראשון של שלב שמינית הגמר בדקה השמינית. לדרום קוריאנים לקח זמן לצאת מהלם הספיגה, כששחקניה התקשו לשחזר את האנרגיה שאפיינה אותם עד כה.

דרום קוריאה חלמה לשחזר את ההישג מ-2002, אז הגיעה לחצי הגמר על אדמתה ובהדרכת ההולנדי חוס הידינק. המאמן הנוכחי, הו ג'ונג-מו, דיבר במשך השבוע על הצורך של נבחרתו לשפר את משחק ההגנה, אבל תחינותיו נפלו על אוזניים ערלות כשהשער נבע מטעות קשה הן באגף הימני והן של השוער. אורוגוואי ויתרה על הכדור לטובת שחקני דרום קוריאה, שהסתמכו בעיקר על ניסיונות של צ'ו-יונג הפעלתן ועל הכישרון של פארק ג'י-סונג.

לצערם של הדרום קוריאנים החביבים, שהחלט גילו שיפור ניכר במחצית השנייה, השוויון שלהם החזיק מעמד 12 דקות בלבד. פרננדו מוסלרה, אולי במבחן הראשון שלו בטורניר, יצא רע לכדור חופשי ונענש עם שער נגיחה של לי צ'ונג-יונג (68), אבל למזלו סוארז הנפלא השלים צמד עם בעיטה מסובבת נפלאה (80) ומנע ממנו ערב קשה מול התקשורת המקומית. אורוגוואי מבטיחה כי לדרום אמריקה תהיה לראשונה מאז 1978 נציגה ברבע הגמר שהיא לא ארגנטינה או ברזיל, והרגל של נציגות הקונמבול עוד נטויה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מחצית ראשונה

דקה 5: פתיחה נהדרת למשחק. כדור חופשי נפלא של צ'ו-יונג מצד ימין עשה סיבוב מושלם, אבל נעצר בקורה של מוסלרה.

דקה 8: גול! קבאני שלח את פורלאן לאגף השמאלי. חלוץ אתלטיקו מדריד הסתדר עם המגן שלו והעביר כדור רוחב שהשוער היה צריך לקחת, אבל הכדור הגיע לסוארז שמזווית קשה בצד ימין הרשית את השני שלו בטורניר. 0:1 מהיר לאורוגוואי, שחוגגת שער ראשון בשלב נוקאאוט מאז 1970.

דקה 15: מלבד הכדור החופשי של צ'ו-יונג, אורוגוואי לא עמדה בסכנה ומסתדרת היטב במרכז המגרש עם הקוריאנים. משחק נוסף עם שער נקי, הרביעי ברציפות, יהווה עבור הסלסטה את השוואת השיא הדרום אמריקאי במונדיאל.

דקה 23: דאבל פס בין פורלאן לסוארז הסתיים בסופו של דבר עם בעיטה של מקסי פריירה לידיו של סונג-ריונג.

דקה 32: צ'ו-יונג הפעלתן עבר שחקן אחד ומ-17 מטרים בעט בשמאל כדור חד שעבר את לוגאנו וחמק מטר מהקורה.

דקה 38: דרום קוריאה מחזיקה יותר ויותר בכדור, כשמהלך יפה של צ'ו-יונג בצד שמאל הסתיים בידיים של מוסלרה.

דקה 39: כדור חופשי ארך של ריוס מצא את הראש של סוארז, שנגח לידיו של השוער.

דקה 41: המגן הימני דו-רי התקדם מהעמדה שלה בחופשיות ומ-30 מטרים ירה מעל השער.

דקה 43: מהלך גדול של מקסי פריירה, שהקפיץ מעל שחקן אחד ובעט חזק לעבר השער. הכדור פגע במרפקו של סונג-יונג, אבל השופט שטארק סבר כי מדובר בכדור ירוי ולא שרק לפנדל.

מחצית שנייה

דקה 48: עוד טעות בהגנת דרום קוריאה. סוארז לקח את הכדור ומחוץ לרחבה שלח בעיטה חלשה מדי למרכז השער, שם סונג-ריונג לא התקשה לקלוט.

דקה 51: התקפה יפה של הקוריאנים, לוגאנו הרחיק רע וצ'ו-יונג המצוין בעט מהאוויר מעל השער.

דקה 58: דו-רי הגביה מצד ימין, ג'י-סונג התרומם יפה ונגח לידיו של מוסלרה. אורוגוואי מסתכנת עם משחק הגנתי מדי וזה עלול לעלות לה בשער.

דקה 68: גול! כדור חופשי של דרום קוריאה, פריירה הרחיק רע, מוסלרה יצא בצורה אומללה, נתקע בלוגאנו וראה את צ'ונג-יונג נוגח לרשת. 1:1, הכתובת הייתה על הקיר.

דקה 73: סוארז נשלח לרחבה בצד ימין, אבל במקום להוציא כדור רוחב בעט חזק והשוער הדף לקרן.

דקה 74: הגנת דרום קוריאה קפאה ביציאה לנבדל, סוארז נותר לבד מול השוער ונגח גרוע לקרקע והחוצה.

דקה 80: גול! איזה ביצוע פנטסטי של סוארז. הגנת דרום קוריאה לא הצליחה להרחיק קרן. הכדור הגיע לסוארז, שמהקצה השמאלי של הרחבה חתך לאמצע וסובב כדור נפלא לקורה השמאלית של סונג-ריונג ולרשת. 1:2 גדול לאורוגוואי.

דקה 87: דונג-גוק קיבל כדור עומק נפלא בתוך הרחבה ובעט שטוח, אבל מוסלרה ירד והצליח להדוף, והכדור הורחק לפני שהוא מתגלגל פנימה. החמצה גדולה של דרום קוריאה.

הרכב נבחרת אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, דייגו לוגאנו, דייגו גודין (מאוריסיו ויקטורינו, 46), חורחה פוסילה, דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פריירה (ניקולאס לודיירו, 74), דייגו פורלאן, לואיס סוארז (אלברו פרננדז, 84), אדיסון קבאני.

הרכב נבחרת דרום קוריאה: ג'ונג סונג-ריונג, צ'ה דו-רי, צ'ו יונג-היונג, לי ג'ונג-סו, לי יונג-פיו, קים ג'ה-סונג (לי דונג-גוק, 61), קי סונג-יונג (יאום קי-הון, 85), פארק ג'י-סונג, קים ג'ונג-וו, לי צ'ונג-יונג, פארק צ'ו-יונג.

אוהדי נבחרת אורוגוואי. רויטרס
נתראה ברבע הגמר. אוהדי אורוגוואי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully