וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי - דרום קוריאה: פרק ראשון בסדרת הדרמה

הסלסטה, שלא ספגו שער בדרא"פ, יפגשו את האסייאתים במשחק שייפתח את שלב 1/8 הגמר (17:00 ערוץ 1 ו-HD)

שלב שמינית הגמר במונדיאל 2010 יפגיש את אורוגוואי עם דרום קוריאה (שבת, 17:00, שידור בערוץ 1 ו-HD). דרום אמריקה מול אסיה, הלהט והטכניקה הלטיניים מול המשמעת והזריזות של האסייתים, שתי נבחרות שמחפשות ניצחון שיבטיח להן מקום בין שמונה הגדולות בעולם. העימות בין שתיים מהנבחרות שהפתיעו עד כה לטובה, ישוחק באיצטדיון נלסון מנדלה ביי שבעיר פורט אליזבת'.

שתי הנבחרות נפגשו בעבר ארבע פעמים, ודרום קוריאה מעולם לא ניצחה את אורוגוואי. מאמן נבחרת אורוגוואי אוסקר טבארז אימן גם במפגש הרשמי בין השתיים במונדיאל 1990, אז ניצחה אורוגוואי 0:1 ועלתה לשמינית הגמר, שם הודחה על ידי המארחת איטליה. "יש לקוריאנים דרכים מיוחדות להבקיע שערים", החמיא טבארז ליריבה, "אבל יש להם בעיה בהגנה, אין סיבה שלא ננצח אותם". עם התקפה קטלנית המורכבת מדייגו פורלאן, אדיסון קבאני ולואיס סוארז, הסלסטה ילחיצו את ההגנה הקוריאנית.

בשלושת משחקיה בבית המוקדם אורוגוואי סיימה עם פחות מ-50 אחוזי החזקה בכדור, והיא דורגה ראשונה בבית א' עם מאזן של 2 ניצחונות ותיקו (יחס שערים 0:4). המשמעות היא שהם בעיקר מתגוננים ויוצאים להתקפות מהירות ומסוכנות. הקוריאנים יזדקקו להרבה יצירתיות וליכולת טובה של חלוציהם כדי לפרוץ את הגנת אורוגוואי, שטרם ספגה שער בטורניר.

מאז שזכתה ב-1950, אורוגוואי הגיעה לשלב חצי הגמר רק פעם אחת, לשלב רבע הגמר פעם אחת, ולשמינית הגמר פעמיים. במדינה הקטנה שואפים לעשות היסטוריה, ומאמינים שהפעם יש לסלסטה את הכישרון והנחישות להגיע רחוק בטורניר.

ההרכב המשוער של נבחרת אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, דייגו לוגאנו, מאוריסיו ויקטורינו, חורחה פוסילה, מקסי פריירה, דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פריירה, דייגו פורלאן, לואיס סוארז, אדיסון קבאני.

הו ג'ונג-מו: "צריכים לשנות קצת את סגנון ההתקפה שלנו"

דרום קוריאה הגיעה לשמינית הגמר מהמקום השני של בית ב', שכלל את ארגנטינה, ניגריה ויוון. האסייתים סיימו אותו במאזן של ניצחון, תיקו והפסד (יחס שערים 6:5). מאמן דרום קוריאה הו ג'ונג-מו יודע כי החולשה בהגנה היא בעיקר באגף ימין, שם צ'ה דו-רי והו באום-סאוק הפגינו יכולת פושרת עד כה. "אני מצפה מהם שיסגרו את העמדה הזאת", אמר ג'ונג-מו, שחושש מאופיו ההתקפי של מגן היריבה מקסי פריירה, "חייבים להשגיח כשהוא עולה".

הו ג'ונג-מו הוא המאמן הדרום קוריאני הראשון שמצליח להעפיל לשמינית הגמר מחוץ לאדמת דרום קוריאה. במדינה האסייתית זוכרים היטב את החגיגות ב-2002, כשאירחו את המונדיאל והגיעו בצורה סנסציונית עד חצי הגמר, ומיליוני קוריאנים מקווים לשחזר את ההישג הזה.

ג'ונג-מו הגיב לדברי טבארז על ההגנה של נבחרתו, ואמר: "אני חושב שהוא אמר את זה כי ספגנו הרבה, אבל אם נתמקד בהגנה, היא לא תהיה גרועה. נגד ארגנטינה התמקדנו בהתקפה, ונשארנו חשופים". נגד אורוגוואי, הקוריאנים יהיו חייבים למצוא את האיזון, אחרת פורלאן וחבריו ינצלו את הטעויות שלהם.

את הקישור ינהיג פארק ג'י-סונג, ודרום קוריאה תקווה להיות הראשונה שמכניעה בטורניר את השוער פרננדו מוסלרה. "מרכז ההגנה שלהם מאוד חזק, אם נמסור מסירות קצרות, הם ילחצו אותנו, אנחנו צריכים להימנע מזה ולשנות קצת את סגנון ההתקפה שלנו", אמר הו ג'ונג-מו.

ההרכב המשוער של דרום קוריאה: ג'ונג סונג-ריונג, צ'ה דו-רי, צ'ו יונג-היונג, לי ג'ונג-סו, לי יונג-פיו, פארק ג'י-סונג, קים ג'ונג-וו, קי סונג-יונג, לי צ'ונג-יונג, פארק צ'ו-יונג, יאום קי-הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully