וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב - גאנה: שמינית של נקמה

האמריקאים עדיין זוכרים את ההפסד לכוכבים השחורים במונדיאל הקודם. גאנה רוצה לעשות היסטוריה (21:30, ע' 1 ו-HD)

אמת, אולי לא מדובר במשחק שמינית הגמר אותו כולם צפו ערב הטורניר, אבל המפגש בין ארה"ב וגאנה (שבת, 21:30, ערוץ 1 ו-HD) ביוהנסבורג עתיד להיות מרתק עד מאוד. כזכור, לפני ארבע שנים חיסלו הכוכבים השחורים את החלום האמריקאי הקולקטיבי, כשניצחו את נבחרת ארצות הברית 1:2, והעיפו אותם מהמונדיאל של 2006 בגרמניה עוד בשלב הבתים. כעת, האמריקאים מחפשים נקמה, ומחפשים להראות לעולם שהם לא יסתפקו במטרה המוצהרת ערב הטורניר - לעבור שלב ותו לא.

אחד הנתונים המעניינים ביותר בנוגע לנבחרת ארצות הברית במונדיאל הנוכחי הוא שבכל המשחקים שלהם, האמריקאים מצאו עצמם עם הגב אל הקיר וחזרו בגדול. זה קרה נגד אנגליה והסתיים בתיקו 1:1, קרה נגד סלובניה והסתיים ב-2:2, וקרה, במשחק שבוודאי ייכנס להיסטוריית הכדורגל האמריקאי, נגד אלג'יריה, כששער היסטורי של לנדון דונובן העניק לנבחרתו 0:1 סופר-דרמטי, ושלח אותה לשמינית הגמר. האמריקאים, כך זה נראה, יודעים לשחק תחת לחץ, ובשלבי הנוק-אאוט מדובר בתכונה חשובה עד מאוד.

אם מצרפים להעפלה הנוכחית את ההגעה לגמר גביע הקונפדרציות ב-2009, אין ספק כי הכדורגל האמריקאי בעליה, וזה הצ'אנס שלו לעשות קפיצת מדרגה נוספת. מאמן נבחרת הכוכבים והפסים, בוב בראדלי הנהדר, יהנה מסגל מלא לגמרי, כאשר רובי פינדלי ישוב מהרחקה. "זה לא יהיה כישלון אם לא ננצח בשבת, יש עלינו לחץ עצום לעשות משהו מיוחד", אמר כוכב הנבחרת וגיבורה הבלתי מעורער, לנדון דונובן. "יהיה לנו קשה להתמודד עם האתלטיות של גאנה, וכמו נבחרות אפריקאיות רבות, הם בלתי צפויים לפרקים".

הרכב משוער: טים הווארד, סטיב צ'רונדולו, ג'יי דמריט, קרלוס בוקנגרה, ג'ונתן בורנסטין (אוגוצ'י אונייוו) , מייקל בראדלי, מוריס אדו, קלינט דמפסי, לנדון דונובן, הרקולס גומז, ג'וזי אלטידור.

ראייבץ': "ננסה לכפות את סגנון המשחק שלנו"

מנגד, מאחורי גאנה עומדת יבשת שלמה, שכן הכוכבים השחורים הם הנבחרת האפריקאית היחידה שהעפילה לשלב שמינית הגמר. הגנאים סיימו במקום השני של בית ד', עם 4 נקודות והפרש שערים עדיף מזה של נבחרת אוסטרליה הצנועה, שהדהימה את סרביה במשחק האחרון של שלב הבתים. גאנה עצמה אמנם הפסידה 1:0 לגרמניה, אך בסופו של דבר הניצחון המצוין על סרביה במשחק הפתיחה והתיקו עם אוסטרליה סידר לשחקניו של מילובן ראייבץ' מקום מכובד ב-16 האחרונות של הגביע העולמי, זה שנה שניה ברציפות. אם גאנה תשכיל לגבור על האמריקאים, יהיה זה ההישג הגדול ביותר בתולדות הנבחרת.

ראייבץ' לא צפוי לערוך שינויים רבים בהרכב, כאשר 10 מתוך 11 השחקנים שהפסידו לגרמניה צפויים לפתוח גם מול ארצות הברית. השינוי היחיד צפוי בקישור, שם יחליף דומיניק אדייה את קוג'ו אסמואה.

"ארצות הברית היא נבחרת פנטסטית, הם מסוגלים לרוץ הרבה, יש להם הרבה שחקנים טובים וייתכן שזו הנבחרת הכי טובה במונדיאל מבחינה פיזית", אמר ראייבץ' על יריבתו. בהתייחסו לנבחרתו שלו, ששוב מגיעה לשמינית הגמר, הוסיף: "זו הפעם השניה בהיסטוריה עבורנו. כמובן שזה טוב, כי כעת ניתן לשמוע בכל העולם שגאנה משחקת כדורגל מאוד יפה, והיא גם התבגרה מבחינה טקטית. ננסה לכפות את סגנון המשחק שלנו על ארצות הברית, אין לנו שום אופציה אחרת", הוסיף ראייבץ'.

הרכב משוער: ריצ'רד קינגסון, ג'ון פיינטסיל, ג'ון מנסה, ג'ונתן מנסה, האנס סארפיי, אנתוני ענאן, דומיניק אדייה, קווין פרינס בואטנג, אנדרה איוו, אסמואה גיאן, פרינס טאגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully