וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: שוויץ והונדורס נפרדו ב-0:0, והודחו

שוויץ הייתה זקוקה לניצחון בהפרש של שני שערים, אך המשיכה את היכולת המאכזבת של לא מעט אירופאיות ונפרדה מהמונדיאל

אם ערב המונדיאל מישהו היה אומר לאוטמאר היצפלד שנבחרתו תהיה תלויה אך ורק בעצמה במחזור האחרון של שלב הבתים, המאמן הגרמני של נבחרת שוויץ וודאי היה אוחז בסיטואציה הזו בשתי ידיים. ובכן, הערב (שישי) הגיעו השוויצרים למשחקם החשוב ביותר בגביע העולמי בידיעה שניצחון בהפרש של שני שערים ומעלה על נבחרת הונדורס הצנועה, יעלה אותם ל-16 האחרונות. למרות שגורלם היה בידיהם, ולמרות ששלטו במרבית דקות המשחק, השוויצרים כשלו במשימה, נפרדו ב-0:0 מהונדורס, ונפרדו גם מטורניר הגביע העולמי. שוויץ, שהפתיעה את ספרד במחזור הראשון עם ניצחון סנסציוני, והיה נראה כי מקום בשמינית הגמר הוא בר השגה מבחינתה, כשלה. משמעת, סדר ונחישות מהווים בסיס טוב להצלחה, אבל לשוויץ היה חסר את הברק, החדות וטיפת המזל שיובילו אותה שלב אחד רחוק יותר בטורניר.

שחקן נבחרת הונדורס אדגר אלברז מול שחקן נבחרת שוויץ סטפן גריכטינג. רויטרס
רצו, רצו רצו, ובסוף הלכו הביתה. גריכטינג השוויצרי מול אלברז מהונדורס/רויטרס

המשחק שהעמיד את היצפלד ושחקניו בעמדת הזינוק המצוינת בה הם נמצאו הערב, היה ללא ספק ה-0:1 הסנסציוני על נבחרת ספרד הגדולה במשחק הפתיחה. לאחר מכן הספיקו השוויצרים להפסיד באותה תוצאה לצ'ילה, אלא שאותו ניצחון על הספרדים פתח לגמרי את הבית, והביא למצב ששוויץ בסך הכל צריכה לנצח את הנבחרת החלשה בבית, כדי להעפיל לשמינית הגמר. השוויצרים רצו, נלחמו, שלטו, תקפו, אבל היו חסרי מחץ, וגם כשהצליחו להגיע למצב החמיצו ברשלנות או שנבלמו על ידי שוער הונדורס נואל ויאדארס.

אף אחד לא העניק סיכויים רבים לנבחרת הונדרוס הקטנה להעפיל מבית ח' המסובך, אך ריינאלדו רואדה ושחקניו יכולים להיות גאים. נבחרתם הצנועה נחשבה ערב הטורניר לבשר תותחים, אך בפועל עמדה בכבוד מול יריבות טובות ממנה. הונדורס אמנם ספגה רק שלושה שערים בשני ההפסדים שלה לצ'ילה וספרד, אך לא מצאה את הרשת בטורניר. ערב המשחק אמר רואדה כי שחקניו רוצים להשיב את הכבוד של הנבחרת, וזה מה שהונדורס עשתה. היא אמנם לא כבשה, אבל לפחות לא נוצחה וחזרה הביתה עם טעם טוב.

פתיחת המשחק, כצפוי, הייתה שייכת לשוויצרים, ששלטו והכתיבו את הקצב, אך מיעטו לסכן את מסגרת שערו של נואל ויאדארס. ההגנה של הונדורס עמדה בצורה מסודרת, ולא אפשרה לשוויצרים לאיים מרחוק. ככל שנקפו הדקות קצב המשחק הפך אטי, כובד המשקל עבר למרכז השדה, ההגנות של שתי הנבחרות בלמו ביעילות כל פרץ של יצירתיות והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

היצפלד הכניס עם פתיחת המחצית השנייה את הקאן יאקין, שהפיח רוח חיים בהתקפת שוויץ, והפך אותה לפעלתנית ומסוכנת יותר. קצב המשחק היה מהיר וטוב, וגם הונדורס החלה ליזום ולתקום ואף הגיעה למספר מצבים שהביכו את ההגנה השוויצרית. בדקה ה-69 הכניס היצפלד את אלכסנדר פריי, שרשם הופעת בכורה במונדיאל לאחר שהחלים מפציעה, בתקווה שיעניק לו את השער המיוחל. בדקות הסיום התקפה רדפה התקפה, ושתי הקבוצות היו יכולות לכבוש, אולם הרשתות לא זעו. בתוספת הזמן ההגנות לא היו קיימות, שתי הנבחרות שלחו שחקנים קדימה בתקווה לכבוש, אך לא נכבש שער.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מהלך המשחק

דקה 10 - הזדמנות ראשונה לשוויץ כשגוקאן אינלר בעט חד ושטוח, אך הכדור חמק בסמוך לקורת שערו של ויאדארס.

דקה 17 - החמצה גדולה של ארן דרדיוק, שנגח ממרכז הרחבה כדור שהוגבה מצד ימין, אך פספס את המסגרת של שער הונדורס.

דקה 35 - המשחק, שהחל בקצב טוב ובשליטה שוויצרית, הפך שקול ואטי, כששתי הקבוצות מבטלות אחת את השנייה.

דקה 42 - כדור שוויצרי שהוגבה מאגף ימין הגיע לבלייס נ'קופו בתוך תיבת החמש, אבל החלוץ עצר את הכדור בחזה במקום לנגוח, ופספס הזדמנות להעלות את נבחרתו ליתרון.

דקה 53 - החמצה ענקית של הונדורס. אלברז הרים מצוין מאגף ימין וסואזו נגח מחמישה מטרים, כשהוא חופשי לגמרי, החוצה.

דקה 58 - מיינור פיגרואה בעט ממרחק של 25 מטרים אלכסונית מצד שמאל, אך בנאליו היה במקום ומנע מהונדורס לכבוש.

דקה 60 - התקפה מהירה של שוויץ הסתיימה בבעיטה חזקה של טרנקילו בארנטה מקצה הרחבה, אך ויאדארס קלט.

דקה 70 - החמצה ענקית של אלברז או אם תרצו הצלה ענקית של שוער שוויץ דייגו בנאליו. מתפרצת של הונדורס הסתיימה במסירה של סואזו לאלברז, שבעט ממרכז הרחבה כדור בחצי גובה וסחט התעופפות מבנאליו.

דקה 79 - המחליף שרדאן שאקירי יכול היה להעלות את שוויץ ליתרון, אבל למרות שהיה חופשי על מפתן הרחבה, בעט ברשלנות גבוה מעל השער.

דקה 90 + 3 - כדור שהוגבה לרחבה ההונדורסית מצא את הראש של יאקין, אך ויאדארס קלט.

הרכב שוויץ: דייגו בנאליו, סטפן ליכשטיינר, סטפן גריכטינג, סטיב פון ברגן, רטו ציגלר, טרנקילו בארנטה, גוקאן אינלר, בנג'מין הוגל (שרדאן שאקירי, 78), גלסון פרננדס (הקאן יאקין, 46), ארן דרדיוק, בלייס נ'קופו (אלכסנדר פריי, 69).

הרכב הונדורס: נואל ויאדארס, אוסמן צ'אבס, מיינור פיגרואה, ויקטור ברנרדז, מאוריסיו סאביון , ג'וני פלאסיוס (וולקאם ג'ורג'י, 78), ווילסון פלאסיוס, הנדרי תומאס, אדגר אלברז, רמון נונייז (וולטר מרטינז, 66), דויד סואזו (דנילו טורסיוס, 87).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully