וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: ספרד ניצחה את צ'ילה 1:2, שתיהן עלו

אלופת אירופה נשמה לרווחה כשהבטיחה עלייה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית ח'. צ'ילה חגגה עלייה מהמקום השני

זהו, תם שלב הבתים של מונדיאל 2010 ושתי העולות האחרונות לשמינית הגמר הן ספרד וצ'ילה. המפגש הישיר בין הנבחרות הסתיים בניצחון ספרד 1:2, ששלח את אלופת אירופה למקום הראשון בבית ולמפגש עם פורטוגל בשמינית הגמר. צ'ילה קיבלה בשורות טובות מבלומפונטין, שם שוויץ פישלה בגדול מול הונדורס. הרוחה רושמים הישג יוצא מן הכלל ועולים לשמינית הגמר - שם יחכה להם מפגש על טהרת דרום אמריקה מול ברזיל.

בית ח' היה דרמטי במיוחד וערב המחזור, עמדו ספרד, שוויץ וצ'ילה (שהייתה מושלמת) בסכנת הדחה. צ'ילה נכנסה היטב למשחק והציגה את הכדורגל ההתקפי שלה. אחרי מספר חצאי מצבים הגיע השער דווקא מהצד השני בדקה ה-24. קלאודיו בראבו יצא רע לעברו של פרננדו טורס ודויד וייה ניצל זאת כדי לגלגל פנימה מ-30 מטר לשער החשוף. צ'ילה לא הספיקה להתאושש וספגה שוב כעבור 13 דקות, הפעם מרגליו של אינייסטה שסיים לאחר מבצע קבוצתי יפהפה. אם לא די בכך, מרקו אסטרדה הצ'ילאיני ספג אדום והמצב לא נראה טוב עבור הלה רוחה.

חלוץ נבחרת ספרד, דויד וייה, חוגג שער עם חבריו. רויטרס
הרגיע את אלופת אירופה. וייה חוגג/רויטרס

במחצית הכניס מרסלו ביילסה את אסטבן פארדס ורודריגו מיאר והאחרון גמל לו בשער שתי דקות לאחר השריקה. השער הזה חייב את שוויץ לכבוש שני שערים כדי לעלות, אך הנבחרת של אוטמר היצפלד לא הצליחה אפילו לנצח את הונדורס החלשה והפכה לאירופאית השביעית (מתוך 13) שהולכת הביתה. צ'ילה, למרות שהפכה לדרום אמריקאית הראשונה שמפסידה בטורניר, השלימה שבע נבחרות מיבשת אמריקה בשמינית הגמר.

אחרי השער של מיאר התנהל משחק איטי, ללא אירועים ליד השערים. נראה היה ששתי הקבוצות מרוצות מהמצב הקיים ומנסות בעיקר לא להפריע אחת לשנייה. צ'ילה, ב-10 שחקנים, לא חיפשה את השוויון שהיה מעלה אותה מהמקום הראשון בבית ואילו ספרד לא חיפשה שער שלישי שהיה יכול לסבך את צ'ילה, אילו שוויץ הייתה כובשת מול הונדורס. המפסידים היו הצופים שנאלצו לראות משחק כדורגל לרוחב במשך 45 דקות.

ובחזרה לספרד. למרות הניצחון, ויסנטה דל בוסקה צריך להיות מאוד מוטרד. הכדורגל של אלופת אירופה עדיין לא שוטף. פרננדו טורס (שהוחלף הערב בדקה ה-55 אחרי משחק רע מאוד) וצ'אבי נראים חלודים ועייפים ובגדול, זה לא הכדורגל שרצינו לראות מנבחרת ספרד. אמנם אלופת אירופה ניצלה מהדחה מביכה כבר בשלב הראשון, אך היא תצטרך לשדרג משמעותית את יכולתה בשלב הנוקאאוט.

מחצית ראשונה

דקה 5: קפדווילה שלח כדור ארוך לעברו של טורס. החלוץ התגנב מאחורי חרה, שהרחיק ברגע האחרון לקרן.

דקה 10: צ'ילה חתכה את הגנת ספרד באמצעות דאבל פס חכם. בוסג'ור יישר למרכז, אבל גונזאלס, שעמד במרכז הרחבה, לא הצליח לייצר בעיטה למסגרת.

דקה 12: אסטרדה ניסה להפתיע עם בעיטה ממרחק, קסיאס היה עירני ועצר.

דקה 24: גול! טורס נשלח בכדור ארוך, בראבו יצא מסיבה לא ברורה מהשער והרחיק, אבל עד לרגליו של וייה שמ-30 מטרים גלגל לשער הריק. 0:1 לספרד

דקה 33: צ'אבי הגביה קרן משמאל, פיקה הפנוי המשיך בנגיחה מעל השער.

דקה 34: צ'ילה טסה למתפרצת ובוסג'ור מצא עצמו לבד מול קסיאס, אבל פיקה ירד בזמן, שם רגל והרחיק לקרן.

דקה 37: גול! התקפה נפלאה של ספרד הסתיימה עם כדור ברשת. אינייסטה החליף מסירות עם טורס, שלח את וייה ורץ לרחבה כדי לקבל בחזרה ולבעוט כדור מדויק מ-15 מטרים לפינה של בראבו. 0:2

דקה 37: כרטיס אדום! במהלך ההתקפה שהובילה לשער ביצע אסטרדה עבירה. השופט המקסיקני איפשר למשחק להמשיך ולאחר השער, שלף צהוב שני ואדום לשחקן צ'ילה. מצלמות הטלוויזיה הראו כי השופט החמיר מאוד בהחלטה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית שנייה

דקה 47: גול! מיאר קיבל כדור על מפתן הרחבה ובעט, הכדור פגע בפיקה, שינה כיוון וחדר פנימה. צ'ילה מצמקת ל-2:1.

דקה 49: ספרד מחפשת תגובה מהירה. וייה קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה, אבל שחרר בעיטה חלשה לידיים של בראבו.

דקה 60: פברגאס הקפיץ כדור חכם לעברו של וייה, שעמד במצב נוח לכיבוש, אבל פספס את הכדור.

דקה 63: אינייסטה פרץ מצוין משמאל והוציא כדור רוחב, הגנת צ'ילה הרחיקה ברגע האחרון.

דקה 75: פארדס שלח בעיטה יומרנית מ-25 מטרים אלכסונית ולא היה קרוב למסגרת של קסיאס.

דקה 90: ראמוס שלח כדור רוחב מצוין מימין, פברגאס פספס בשלומיאליות וצ'ילה ניצלה מספיגה.

הרכב נבחרת צ'ילה: קלאודיו בראבו, מאוריסיו איסלה, גארי מדל, ואלדו פונסה, ארתורו וידאל, גארי מדל, מארק גונזאלס (רודריגו מיאר, 46), גונזאלו חרה, מרקו אסטרדה (הורחק, 37), חורחה ואלדיביה (אסטבן פארדס, 46), אלכסיס סאנצ'ז (פביאן אוריאנה, 65), ז'אן בוסג'ור.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, ז'ואן קפדווילה, אנדרס אינייסטה, צ'אבי אלונסו (חאבי מרטינז, 73), צ'אבי, סרחיו בוסקטס, דויד וייה, פרננדו טורס (ססק פברגאס, 55).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully