וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר לכסח את הדשא

אחרי שהתקשה בשני משחקיו הראשונים בווימבלדון, רוג'ר פדרר טייל מול קלמון. קלייסטרס והנין ייפגשו בשמינית, אייזנר בחוץ

נדמה שלא משנה מה יקרה בטורניר ווימבלדון השנה, שום דבר כבר לא יאפיל על הניצחון ההירואי וההיסטורי של ג'ון אייזנר על ניקולא מאהו אחרי 11 שעות וחמש דקות ושלושה ימים. בנוסף, נראה ששום דבר גם לא עזר לאייזנר להתאושש מאותה תצוגה היסטורית, כי היום (שישי) הוא כבר הודח מהטורניר אחרי שהפסיד לתיאמו דה באקר ההולנדי בסיבוב השלישי. אירוע שיא נוסף שכבר חוו חובבי הענף בטורניר היה הביקור של אליזבת השנייה מלכת אנגליה, שערכה ביקור ראשון במועדון "אול אינגלנד" מאז שנת 1977. לא פחות.

האלוף בשש מתוך שבע השנים האחרונות רוג'ר פדרר, הצדיק סוף סוף את מעמדו כשניצח בשלוש מערכות חלקות, לראשונה בטורניר הנוכחי, את ארנו קלמון הצרפתי. נובאק דג'וקוביץ' המדורג 3 בעולם ובטורניר התגבר בלי בעיות מיוחדות על אלברט מונטנייס הספרדי (28 בטורניר). הפינליסט מהשנה שעברה, אנדי רודיק, עמד בגבורה במבחן קשה מול פיליפ קולשרייבר הגרמני הנחוש (29), בדרך לשמינית הגמר.

בנשים, פתחה ז'סטין הנין את יום המשחקים במגרש המרכזי ונראתה מצוין, כשגברה על נדיה פטרובה (12) 1:6, 4:6 ותפגוש בשמינית הגמר את בת ארצה, קים קלייסטרס, למפגש פיקנטי ומרתק, לאחר שזו ניצחה את מריה קירילנקו 3:6, 3:6.. ונוס וויליאמס, המועמדת הבטוחה להגיע לגמר, ניצחה במגרש מספר 1 2:6, 4:6 את אליסה קלייבנובה (26), בעוד ילנה ינקוביץ' דילגה בקלילות מעל אלונה בונדרנקו האוקראינית (28).

גברים: הסוס גמר את הסוס, פדרר ממשיך

אחרי שנחלץ מפיגור של שתי מערכות מול אלחנדרו פאיה בסיבוב הראשון, לא הרשים רוג'ר פדרר גם בסיבוב השני וניצח בקושי את איליה בוזוליאץ' הסרבי. הפעם, מיליוני אוהדיו של השוויצרי בכל העולם יכלו להתנחם, כשהפנומן הצליח לחזור לעצמו ולהציג משהו שמזכיר את הטניס הפנטסטי שלו, שהוביל אותו לזכיה בשישה תארים בווימבלדון. פדרר פגש בסיבוב השלישי את ארנו קלמון הצרפתי בן ה-32, אותו ניצח שבע פעמים בעשרה מפגשים בעבר, כולל פעמיים על הדשא בהאלה. זה נגמר בניצחון חלק לפדרר, שרשם על לוח התוצאות 2:6, 4:6, 2:6. פדרר יפגוש בשמינית הגמר את יורגן מלצר האוסטרי (16), שגבר על פליסיאנו לופז (22) 6:4, 3:6, 2:6, 4:6.

מי שהיה אמור לגנוב מפדרר את ההצגה ביום הזה היה ג'ון אייזנר, שחזר למגרשים אחרי התצוגה ההרואית מול ניקולא מאהו במשחק הארוך בהיסטוריה. בסופו של דבר, אותו משחק עשה את שלו, ואייזנר פשוט לא הצליח להופיע לסיבוב השני, בו הפסיד במהירות לתיאמו דה באקר ההולנדי 6:0, 6:3, 6:2.

נובאק דג'וקוביץ', שרשם את הישג השיא שלו בווימבלדון כשהגיע לחצי הגמר לפני שלוש שנים, נתקל במשוכה גבוהה על הנייר בדמותו של אלברט מונטנייס הספרדי (28 בטורניר, 31 בעולם). דג'וקוביץ' ניצח בכל שלוש הפעמים בהן נפגשו השניים בעבר, והערב הוא השיג ניצחון נוסף, ועשה את זה בסטייל: הסרבי סגר עניין עם 1:6, 4:6, 4:6 נוח למדי, ובשלב הבא יחכה לו לייטון יואיט, שהניף את הצלחת לפני שמונה שנים. יואיט נראה בכושר נראה טוב גם הפעם, והיום הוא גבר על גאל מונפיס הצרפתי 3:6, 6:7, 4:6. אנדי רודיק, הפינליסט מהשנה שעברה שלא הרשים עד כה, הפסיד אמנם בשובר שוויון אבל ניצח את הקרב מול פיליפ קולשרייבר הגרמני (29) בתוצאה 5:7, 7:6, 3:6, 3:6, ותוך כדי שהוא חובט 25 אייסים.

משחקים נוספים:

תומאס ברדיך (12) - דניס איסטומין 7:6, 6:7, 7:6, 3:6, 4:6
פול הנרי מאתיו - מיכאיל יוז'ני (13) 4:6, 6:2, 6:2, 3:6, 4:6
דניאל בראנדס - ויקטור האנסקו (31) 7:6, 7:6, 6:7, 3:6, 0:3 (האנסקו פרש)
ין סון לו - פלוריאן מאייר 4:6, 4:6, 1:2 (מאייר פרש)

נשים: דרבי בלגי בשמינית

אחת הדמויות הכי אהובות בעולם הטניס היא ללא ספק ז'סטין הנין המתקמבקת. הבלגית הקטנה והחביבה ודאי זכתה באהדת הקהל, כפתחה את משחקי המגרש המרכזי בקרב שאמור היה להיות קשה במיוחד מול נדיה פטרובה הרוסיה, שמדורגת 12 בטורניר ו-14 בעולם. השתיים נפגשו בעבר לא פחות מאשר 15 פעמים, כאשר הנין ניצחה בלא פחות מ-13 מפגשים. ובכן, גם היום ידה הקטנה של הבלגית היתה על העליונה, כאשר הנין חבטה 26 ווינרים (לעומת 13 של פטרובה), ביצעה 5 שגיאות בלתי מחויבות בלבד, ושייטה בדרך ל-1:6, 4:6.בשמינית הגמר תפגוש הנין את בת ארצה, קים קלייסטרס, שעלתה לשמינית הגמר אחרי שגברה על מריה קירילנקו הרוסיה (27 בטורניר) 3:6, 3:6.

אחת הפייבוריטית לזכיה היא ללא ספק ונוס וויליאמס, שסוחבת על גבה לא פחות מחמישה תארים במועדון "אול אינגלנד" מאז שנת 2000 ועוד שלושה הפסדים בגמרים. ונוס, שלא התקשתה במיוחד עד כה, לא נתקלה בקשיים רבים גם מול אליסה קלייבנובה הרוסיה המדורגת 27 בעולם ו-26 בטורניר. אף שהרוסיה הצעירה בת ה-20 החזיקה במאזן מפתיע בטיבו מול האחות הגדולה לבית וויליאמס, של ניצחון אחד והפסד אחד, הערב כבר היה לה קשה יותר עם ההגשות של ונוס, שניצחה 4:6, 2:6. האמריקאית תפגוש בשמינית הגמר את ג'רמילה גרות' האוסטרלית, שניצחה את אנג'ליק קרבר (שהדיחה את שחר פאר) הגרמניה 3:6, 5:7.

ילנה ינקוביץ', המדורגת 4 בעולם ובטורניר שמעולם לא עברה את שמינית הגמר בלונדון, לא נתקלה בקשיים מיוחדים מול אלונה בונדרנקו האוקראינית, וגברה עליה עם 0:6, 3:6 קליל תחת מזג אוויר חם במיוחד. בשלב הבא תחכה לינקוביץ' ורה זבונרבה הרוסיה (21), שגברה על ינינה וויקמאייר הבלגית (15) 4:6, 2:6. מריון ברטולי, המדורגת 11 בטורניר, הייתה הראשונה לעלות לשמינית הגמר אחרי שגברה גרטה ארן ההונגריה 3:6, 4:6.


* אנדי רם וג'וליאן נול, המדורגים 8 בטורניר, גברו בסיבוב השני של טורניר הזוגות 6:7, 2:6, 4:6 על מארק לופז ודויד מאררו הספרדים. בסיבוב הבא מחכים לישראלי ואוסטרי צמד ספרדי נוסף, מרסל גרנולרס וטומי רוברדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully