וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל - פורטוגל: לא מסתפקים בנקודה

השתיים זקוקות לתיקו כדי להבטיח עלייה לשמינית, אבל המאבק על ראש הבית הופך את המפגש לטעון (17:00, ערוץ 1 ו-HD)

אחרי הניצחון הלא משכנע על צפון קוריאה, ברזיל הראתה את כוחה בניצחון על חוף השנהב, ניצחון שהבטיח לה מקום בשמינית הגמר. הברזילאים רוצים לסיים ראשונים בבית ז' עם מאמזן מושלם, וכדי שזה יקרה היא חייבת לנצח את פורטוגל (ו', 17:00, שידור ישיר בערוץ 1 ו-HD).

גם תיקו יספיק לברזיל כדי לסיים ראשונה בבית, אבל נבחרת הסמבה יודעת שעומדת מולה יריבה שאפתנית ומסוכנת, שרוצה לכבוש את המקום הראשון ולהמשיך במומנטום החיובי. שתי הנבחרות לא יודעות אם תקבלנה את ספרד בשמינית הגמר, אך ללוסיו זה לא משנה, הוא רוצה ניצחון. "נבחרת ברזיל תמיד חייבת לנצח, בכל משחק", אמר קפטן הסלסאו, "אנחנו משחקים על הכבוד של החולצה והאוהדים, ולא בוחרים יריבות".

ברזיל ניצחה ב-12 מתוך 18 משחקיה נגד פורטוגל, אבל הן נפגשו רק פעם אחת בגביע העולם, ואז היו אלה הפורטוגלים שהביסו את הסלסאו 1:3 ב-1966. המאמן דונגה ייאלץ להסתדר ללא קאקה, שהורחק בניצחון על חוף השנהב, והוא מתלבט בין ז'וליו בפטיסטה לדני אלבס כקשרים, במקומו של קאקה. "זה בסיסי מבחינתנו לגמור ראשונים בבית", אמר קאקה, שיצפה בחבריו מהצד, "אנחנו ידועים שתיקו יספיק, אבל ניצחון ייתן לנו ביטחון ומוטיבציה לקראת שמינית הגמר".

"חשוב שהקבוצה תשתפר ככל שמתקדם הטורניר", סיכם דונגה, "וזה מה שאנחנו רוצים שיקרה". ברזיל הייתה בעבר קולוניה של פורטוגל, וקאקה להוט לראות ניצחון על היריבה מאירופה. "תמיד יש יריבות בין ברזיל לפורטוגל", אמר, "זאת אחת הנבחרות ששיחקנו נגדה הכי הרבה בשנים האחרונות".

ההרכב המשוער של נבחרת ברזיל: ז'וליו סזאר, מייקון, לוסיו, חואן, מישל באסטוס, ג'ילברטו סילבה, פליפה מלו, אלאנו, ז'וליו בפטיסטה (דני אלבס), רוביניו, לואיס פביאנו.

פורטוגל רוצה לשחזר את ההיסטוריה

אחרי השביעייה המרשימה לרשתה של צפון קוריאה, אפשר לומר שפורטוגל סוף-סוף הופיעה למונדיאל והראתה כי יש בה את מה שצריך כדי להגיע בו רחוק. הניצחון הגדול החזיר את הביטחון ושמחת החיים לפורטוגלים, שלא שכחו לרגע את ה-6:2 המשפיל שספגו מבזריל במשחק ידידות שנערך ב-2008.

"זאת הייתה תבוסה כואבת, ועכשיו אנחנו רוצים לנצח אותם", אמר טיאגו, "זאת לא נקמה. יש שתי נבחרות גדולות שרוצות ניצחון, ככה שלא מדובר בנקמה אלא רק במשחק". המאמן קרלוס קיירוש צפוי לפתוח באותו הרכב שפתח בניצחון על הצפון קוריאנים. דקו אמנם החלים מפציעתו במותן, אולם לא מן הנמנע כי טיאגו ימשיך לשחק על חשבונו, בטח אחרי הצמד שכבש מול צפון קוריאה.

מי שימקד את מירב תשומת הלב של הגנת ברזיל ומיליוני חובבי כדורגל בעולם הוא כריסטיאנו רונאלדו, ששבר בצורת של 16 חודשים ללא שער, כשכבש מול הצפון קוריאנים. "הוא קצת מאוכזב כי הוא ציפה לכבוש בכל משחק", אמר עליו חברו לקבוצה, הבלם ריקרדו קרבאליו, "חשוב לו ולנו שהוא יבקיע, כי ככל שיהיה לו יותר ביטחון יהיה לנו יותר טוב". מאז מונדיאל 2006 השתיים שיחקו אחת נגד השנייה פעמיים. ב-2007 ניצחה פורטוגל 0:2 ושנה אחר כך, כאמור, הובסה 6:2. ב-1966 הפורטוגלים גברו 1:3 על ברזיל בשלב הבתים והגיעו עד חצי הגמר, רונאלדו וחבריו ישמחו לראות את ההיסטוריה חוזרת על עצמה כעבור 44 שנה.

ההרכב המשוער של נבחרת פורטוגל: אדוארדו, מיגל, ברונו אלבש, ריקרדו קרבאליו, פאביו קואנטראו, פדרו מנדס, סימאו, טיאגו (דקו), ראול מיירלש, כריסטיאנו רונאלדו, הוגו אלמיידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully