וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: פרגוואי בשמינית אחרי 0:0 עם ניו זילנד

הדרום אמריקאים סיימו בראש בית ו', אך הציגו יכולת מאכזבת מול הלוחמים מאוקיאניה, וכנראה יתקשו בשמינית הגמר

בדרום אמריקה מריחים מונדיאל סנסציוני מבחינתם. אחרי שאורוגוואי וארגנטינה סיימו כראשי בתים והבטיחו את מקומן בשמינית הגמר, וגם ברזיל אמורה להצטרף, בקונמבול מאמינים כי לראשונה מאז פרו ב-1978 תהיה לדרום אמריקה לפחות נציגה אחת נוספת ברבע הגמר, מלבד ברזיל וארגנטינה. הנציגה השלישית שעלתה לשלב הבא כראש בית ו' היא פרגוואי, שסיימה את הבית עם חמש נקודות, אבל אכזבה ב-0:0 החלש מול ניו זילנד העיקשת, שתחזור הביתה עם שלוש תוצאות תיקו ושלל מחמאות. פרגוואי השלימה את המשימה, אך צריכה להגיע עם גישה אחרת לגמרי למשחק שמינית הגמר, שם תפגוש את דנמרק או יפן.

שחקן נבחרת פרגוואי רוקה סנטה קרוז. רויטרס
לא בסטייל, אבל המשימה הושלמה. סנטה קרוז/רויטרס

חרארדו מרטינו ביצע שלושה שינויים בהרכב של הגווארני, כשבין היתר הציב את דניס קאניסה הוותיק בעמדת המגן הימני ואף העניק לו את סרט הקפטן. קאניסה, שציין במשחק זה את המונדיאל הרביעי שלו ומשחקו ה-12 בגביע העולמי (שיא לאומי) החליט שזה היום שלו וניסה ללא הרף להבקיע, למורת רוחם של חבריו לקבוצה. אבל האמת שלקאניסה לא הייתה ברירה. ההגנה הקשוחה והמעובה של הניו זילנדים הפחידה את חלוצי פרגוואי וגם הקישור הטכני של הדרום אמריקאים נעלם למרות 70 אחוזי החזקה (חסרי משמעות) בכדור. כך קיבלנו את אחד המשחקים החלשים בטורניר.

בעקבות יתרונה המפתיע של סלובקיה על אלופת העולם איטליה במשחק המקביל, הבינו הניו זילנדים כי שער אחד קטן יכול להעניק להם העפלה היסטורית לשמינית הגמר ולחתום טורניר סנסציוני מבחינתם. אלא שהתבססות על כדורים ארוכים ומצבים נייחים לא הועילה הערב. הטקטיקה של ריקי הרברט הייתה להמתין לרבע השעה האחרונה ואז לעקוץ, אך דווקא החילופים של פרגוואי, בעיקר כניסתו של אדגר בניטז הטכני, תרמו יותר לקצב המשחק, אם כי לא לשינוי בלוח התוצאות שנותר מיותם.

בסך הכל ניו זילנד ראויה לכל הקומפלימנטים על טורניר מרשים. ה'אול ווייטס' הציגו משחק קבוצתי וממושמע עם שיטת משחק מפתיעה (5-2-3) וסגנון שמזכיר את הכדורגל האנגלי העתיק. הנבחרת הזו קיוותה לחגוג נקודה היסטורית, ובסופו של דבר חוזרת הביתה עם שלוש נקודות, ללא הפסד (הראשונה שרושמת שלוש תוצאות תיקו בשלב הבתים מאז צ'ילה ובלגיה ב-1998), וגם עם טעם קל של החמצה: עוד שער אחד היה מציב אותם בשמינית הגמר. פרגוואי תגיע לשמינית כפייבוריטית וכל הלחץ יהיה עליה. אם ברצונה לרשום רבע גמר היסטורי, היא חייבת לגלות שיפור בחלק הקדמי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית ראשונה

דקה 5: המשחק ה-750 בתולדות המונדיאל התחיל רע מאוד, אבל בפעם הקודמת ששתי הנבחרות נפגשו זה הסתיים עם ניצחון 2:3 של פרגוואי ב-1995. יש על מה לבנות.

דקה 11: ניו זילנד מנסה להתקיף עם הנשק העיקרי שלה - המצבים הנייחים. כדור חופשי מאזור מחצית המגרש פוספס בסנטימטרים על ידי קילן.

דקה 14: הקפטן קאניסה, במשחק בו כבר שבר שני שיאי הופעות לאומיים במונדיאל, השתלט על כדור שהרחיקו הניו זילנדים ובעט לא טוב החוצה.

דקה 19: קאניסה ממשיך לנסות בכל כוחו. הפעם המגן הוותיק בעט קצת יותר טוב מ-20 מטרים, אך שוב מחוץ למסגרת.

דקה 25: שער מפתיע במשחק המקביל, כשסלובקיה עלתה ליתרון 0:1 על אלופת העולם איטליה. כרגע פרגוואי ראשונה בבית ה' וסלובקיה שנייה. ניו זילנד חייבת לנצח.

דקה 29: מישהו מוכן להמר נגד קאניסה? המגן הימני בועט מכל טווח כדי להשיג את שערו השני בנבחרת. הפעם כדור שלו מ-25 מטרים חלף מעט מעל המשקוף.

דקה 35: פסטון, גיבור התיקו מול איטליה, עמד בפני מבחן ראשון. ואלדז בעט שטוח מ-20 מטרים למרכז השער, השוער לא התקשה לקלוט.

דקה 39: קרדוסו, שקיבל הזדמנות ראשונה בטורניר לפתוח בהרכב על חשבון באריוס, בעט גרוע מ-20 מטרים, גבוה מעל השער.

דקה 45: אחת המחציות החלשות בטורניר מגיעה לסיומה. פרגוואי עם 70 אחוזי שליטה בכדור, אבל ללא מצב ממשי אחד. ניו זילנד עם משחק הגנה טוב, אבל במצב העניינים הנוכחי היא צריכה שער כדי לרשום העפלה היסטורית לשמינית הגמר. זה הזמן לתקוף.

מחצית שנייה

דקה 48: הרחקה רעה של הגנת פרגוואי, הסתיימה עם בעיטה לא רעה של אליוט שחלפה מעט מעל המשקוף.

דקה 57: מתי באריוס ייכנס? קרדוסו ממשיך ביכולת החלשה שלו. הפעם עם בעיטה חופשית מאכזבת ברגל שמאל מעל השער.

דקה 62: המצב הטוב במשחק. קרן של פרגוואי הגיעה לרגלי קאניסה, שהגביה לרחבה וראה את פסטון הודף מצוין נגיחה של ריברוס מחמישה מטרים. קאסרס בעט את הריבאונד החוצה.

דקה 74: לפחות המשחק המקביל מספק עניין, ובגדול. ויטק הולם פעם נוספת באיטלקים, כבר 0:2 לסלובקיה. שער של ניו זילנד מעלה אותה לראש הבית ושולח את סלובקיה הביתה למרות הניצחון המסתמן.

דקה 76: המחליפים של פרגוואי העירו אותה מעט. מהלך יפה של בניטז ברחבה נהדף על ידי פסטון, ואת הריבאונד לא הצליח באריוס לנתב אל הרשת.

דקה 81: כדור חופשי חזק של די נטאלה נהדף על ידי פסטון. בינתיים איטליה מצמקת ל-2:1 מול סלובקיה במשחק ביוהנסבורג.

דקה 89: איטליה הולכת הביתה עם ספיגת השער השלישי. לניו זילנד עדיין יש זמן להעפיל לראשות הבית בעזרת שער ניצחון.

הרכב נבחרת פרגוואי: חוסטו ויאר, דניס קאניסה, פאולו דה סילבה, חוליו סזאר קאסרס, קלאודיו מורל רודריגז, אנריקה ורה, ויקטור קאסרס, כריסטיאן ריברוס, נלסון ואלדז (אדגר בניטז, 67), רוקה סנטה קרוז, אוסקר קרדוסו (לוקאס באריוס, 66).

הרכב נבחרת ניו זילנד: מארק פסטון, סטיבן ריד, ריאן נלסן, טומי סמית, לאו ברטוס, טוני לוקהד, סיימון אליוט, איבן ויצ'ליץ', כריס קילן (ג'רמי ברוקי, 79), רורי פאלון (כריס ווד, 69), שיין סמלץ.

שחקן נבחרת פרגוואי, פאולו דה סילבה, חוגג. רויטרס
ב-98' וב-02' זה הסתיים בשמינית הגמר. והפעם? פרגוואי חוגגת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully