וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: המשחק הארוך בהיסטוריה ייכנס ליומו השלישי

ההתמודדות ההירואית בין ג'ון אייזנר וניקולא מאהו נעצרה במצב של 59:59 במערכה החמישית, ואחרי לא פחות מ-10 שעות

המשחק בין ניקולא מאהו וג'ון אייזנר לא נחשב מלכתחילה לאחד שאמור לעורר עניין מיוחד בטורניר ווימבלדון, לכן גם שובץ במגרש מספר 18. סך הכל מפגש בין שני טניסאים די מוכשרים (אייזנר 19 בעולם, מאהו 148) עם חבטות הגשה אדירות, אבל לא באמת השמות הגדולים והמפוצצים שאמורים למשוך את מיליוני הצופים בבית לשבת מול מסכי הטלויזיה.

השערות לחוד ומציאות לחוד. מאהו ואיזנר עצרו ביום השני במצב של 59:59 במערכה החמישית, לאחר שסיפקו משחק של 10 שעות הירואיות ונכנס לספר השיאים של עולם הטניס. כנראה שזה מסוג הדרמות שיכולות להתרחש רק על הדשא הקסום של ווימבלדון, המקום בו נוצרות אגדות מכל הסוגים. המשחק יימשך היום ויהיה השלישי במגרש מספר 18.

המשחק הזה, עדיין בסיבוב הראשון, שנערך 10 שעות נכון להיום, שבר את השיא שנקבע בטורניר הרולאן גארוס 2004, אז ניצח פאבריס סאנטורו 4:6, 3:6, 7:6, 6:3, 14:16 את ארנו קלמן במשחק שארך שש שעות ו-33 דקות. הנתון המדהים הוא שהמערכה החמישית לבדה, שנארכה שבע שעות ושש דקות, ארוכה יותר מהמשחק הארוך בהיסטוריה. כמו כן, שברו השניים גם את שיא האייסים למשחק, כשהשיא הקודם עמד על 78 למשחק ונקבע על ידי איבו קרלוביץ' הקרואטי במשחק גביע הדייויס מול ראדק סטפאנק ב-2009. אייזנר חבט 98 אייסים, בעוד מאהו חבט "רק" 94.

אלפי צופים כבר נהרו מכל רחבי מרכז הטניס ב"אול אינגלד" למגרש מספר 18 כדי לצפות בשני הטניסאים, שנמצאים במצב של 59:59 במערכה החמישית, כשאף אחד מהם לא נשבר לאורך כל המערכה, שנמשכת בעצמה כבר מעל לשש שעות, במשחק שנפסק אתמול בגלל החושך ונמשך היום במצב של 2:2 במערכות.

רוצים עוד כמה מספרים? בבקשה: שני הטניסאים חבטו ביחד לא פחות מ-651 ווינרים (אייזנר עם 333, מאהו עם 318), ביצעו 29 שגיאות כפולות (20 מאהו, 9 אייזנר) ועלו לרשת לא פחות מאשר 272 פעמים (מאהו - 139, אייזנר - 133). מאזן הנקודות עומד על 428:449 לזכות מאהו.

בשלב מסוים הפך הטניס לסוג של בדיחה, כשלשני השחקנים בקושי יש כוח פיזי כדי לזרוק את הכדור לסרב, כשמהצד השני ליריב אפילו אין את העוצמה לענות על ההגשות. כך יוצא שהמשחקונים מוכרעים בקלות, רובם על האפס, ונראה שפשוט לא נמצא מה שישבור את השוויון המוחלט בין השניים. למרות הכל, מאהו ואייזנר עצמם ראויים לכל המחמאות על הלחימה האדירה ששניהם השקיעו. קפצו על הדשא, רצו ונפלו, הכל כדי להשיג ניצחון. כך נראים ספורטאים אמיתיים.

במצב של 59:59 במערכה החמישית, הלכו שני הטניסאים המותשים לשופט וביקשו לסיים את ההתמודדות בשל החושך ששרר מעל שמי לונדון. אלפי הצופים באצטדיון מספר 18 שאגו שאגות קצובות: "אנחנו רוצים עוד"! אך שני הטניסאים לא יכלו להם יותר. מאהו נשמע אומר לשופט: "אני רוצה להמשיך לשחק, אבל אני פשוט לא יכול לראות את הכדור". לאחר מכן, אמר הצרפתי: "אייזנר הוא פשוט לוחם ענק. נלחמנו כמו שלא נלחמנו מעולם. גם הקהל היה פנטסטי ואם הם רוצים לראות את הסוף הם חייבים לחזור מחר. כל מה שרציתי לעשות זה לנצחח את המשחק ששיחקתי ורק על זה חשבתי".

לאחר המשחק אמר אייזנר: "שנינו הגשנו פנטסטי - אני כבר מחכה לראות את הסטטיסטיקה של המשחק. שום דבר שדומה לזה לא יקרה יותר לעולם, פשוט לעולם", כנראה שהוא צודק. מאמנו של אייזנר קרייג בוינטון נכנס לחדרי ההלבשה ואמר: "אני מבטיח שמחר יהיה לנו מנצח", והתלוצץ: "אם נגיע למצב של 65:65, שניהם פשוט יטילו מטבע".

גם רוג'ר פדרר, שניצח היום וכבר עלה לסיבוב השלישי (בעוד השניים עדיין בסיבוב הראשון), לא נשאר אדיש להצגה: "זה הרבה מעבר לכל מה שראיתי עד היום, זה פשוט מדהים", אמר השוויצרי, "אין לי מילים אחרי שצפיתי במשחק הזה. אין לי מושג איך הגוף שלהם מרגיש עכשיו. זה טניס פשוט מדהים. מישהו חייב להפסיד, אך במשחק הזה שניהם יהיו המנצחים"

עדכון ראשון: 23:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully