וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: אנגליה בשמינית אחרי 0:1 על סלובניה

האנגלים שוב לא הרשימו, אך הפעם לפחות השיגו את הניצחון החשוב, שהעלה אותם לשלב הבא. דפו הכריע את המשחק (23)

אף אחד באנגליה לא האמין שלמשחק מול סלובניה, בבית ג' שהוגדר כקל ביותר, תגיע נבחרתם כשהחרב מונחת על צווארה. שתי תוצאות התיקו המביכות נגד ארצות הברית ואלג'יריה העצימו את הפאניקה בממלכה, אבל המאמן האיטלקי פאביו קאפלו שמר על פאסון גם מול הביקורות המתגברות והערב (רביעי) סתם כמה פיות. דון פאביו בחר להציב בהרכב את ג'יימס מילנר וג'רמיין דפו, ושיתוף הפעולה בין השניים הוביל לשער הניצחון אותו הבקיע דפו בדקה ה-23. אנגליה מסתפקת ב-0:1 קטן ומעפילה לשמינית הגמר מהמקום השני למרות דפיקות לב רבות. סלובניה קיוותה שהתיקו בין ארצות הברית לאלג'יריה יחזיק מעמד, אך שער של לנדון דונובן הקפיץ את האמריקאים למקום הראשון בבית ושלח את הסלובנים החביבים הביתה בעיניים דומעות.

ג'רמיין דפו חלוץ אנגליה כובש מול סמיר הנדאנוביץ' שוער סלובניה. רויטרס
ההימור של קאפלו הצליח. דפו כובש/רויטרס

העלייה המרשימה משלב המוקדמות נשכחה כלא הייתה לקאפלו ולשחקניו בעקבות שתי תוצאות התיקו הראשונות. ג'ון טרי וחבריו דרשו שינויים טקטיים, בתקשורת החלו לתור אחר מאמן מחליף והמאניה הפכה לדיפרסיה. אחת הפייבוריטיות הגדולות בטורניר חזרה לגודל טבעי, וזה דווקא עבד לטובתה. גארת בארי ייצב את מרכז המגרש, מילנר המצוין עשה שמות בצד ימין ודפו הצליח לנתב הגבהה אחת של קשר אסטון וילה לרשת - בדיוק מה שאמיל הסקי לא מסוגל לעשות במדים הלאומיים - ולחגוג את הראשון שלו בנבחרת מאז ה-5 בספטמבר 2009, כשגם אז הקורבן הייתה סלובניה.

מי ששוב לא הופיע למשחק מבחינת האנגלים היה ווין רוני. חלוצה של מנצ'סטר יונייטד קיבל קארט בלאנש במרכז המגרש מקאפלו, אבל הפעולות האישיות לא צלחו לו והוא נותר מתוסכל. סלובניה הצליחה לעצור את רוני ופרנק למפארד, אבל בצד ההתקפי התקשתה לייצר מצבים ולהעמיד את דיייויד ג'יימס במבחן. דווקא השוער סמיר הנדאנוביץ', שנחשב לכוכב הנבחרת הסלובנית, הציג את אחד ממשחקיו החלשים למרות מספר הצלות נאות ונראה חסר ביטחון לחלוטין בכדורי הגובה.

למתיאז' קק לא היה פתרון בחלק הקדמי, כשרק ואלטר בירסה והבעיטות החופשיות שלו היוו סכנה, ובשלב מסוים שלח את כל השחקנים קדימה בלית ברירה ונותר חשוף מאחור. אלא שהאנגלים הסתפקו ביתרון הקטן שלהם, העבירו אפילו זמן ליד דגל הקרן ובסופו של דבר חגגו בשיניים העפלה מהמקום השני בלבד, בעקבות הניצחון האמריקאי במשחק המקביל. הסלובנים, שמייצגים את המדינה הקטנה במונדיאל (2 מיליון תושבים), חותמים טורניר מכובד עם אכזבה אדירה סיומו. אנגליה יכולה לנשום לרווחה ולהמתין ליריבתה בשמינית הגמר - מנצחת בית ד'.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית ראשונה

דקה 4: אנגליה פתחה בצורה אגרסיבית. עבירה גסה של ג'ונסון גררה אזהרה בלבד מהשופט שטארק.

דקה 7: בירסה, שהבקיע שער נהדר נגד ארצות הברית, פרץ יפה מאגף ימין ובעט מ-18 מטרים לידיים של ג'יימס.

דקה 14: למפארד סובב כדור חופשי מ-25 מטרים, הנדאנוביץ' קלט.

דקה 18: אפסון עלה לעזרת ההתקפה, הכדור שלו הגיע לרוני שבמקום למסור ימינה, הלך לבד וסחט רק קרן.

דקה 21: קרן מסוכנת של סלובניה, טרי בלם ניסיון של קורן ולאחר מכן קירם בעט, הכדור הוסט מעט וג'יימס הצליח לקלוט ולהימנע ממבוכה.

דקה 23: גול! מילנר הגביה כדור מצוין מצד ימין, דפו הקדים את שולר ומהאוויר שלח מחמישה מטרים לרשת של הנדאנוביץ', שראה את הכדור חומק מבין ידיו בדרך פנימה. 0:1 לאנגליה, שכרגע עולה לראשות בית ג'.

דקה 26: הנדאנוביץ' הדף כדור גרוע ששלח לרחבה מילנר, למפארד הגיע ובעט מ-16 מטרים רחוק מהמסגרת.

דקה 30: דפו בעט כדור אחד מ-16 מטרים שהנדאנוביץ' הצליח להדוף. רוני השתלט על הכדור, השאיר לאחור לג'רארד ושוב הנדאנוביץ' עצר, למרות שהכדור כמעט חמק לו פנימה. אנגליה משוחררת.

דקה 40: יוקיץ קיבל כרטיס צהוב שימנע ממנו לשחק בשמינית הגמר, אם הסלובנים אכן יעפילו.

דקה 42: בירסה בעט כדור חופשי מ-40 מטרים, ג'יימס הצליח להדוף.

מחצית שנייה

דקה 46: רוני הוציא כדור קרן מהיר, הנדאנוביץ' הדף רע לעבר בארי, שבנגיחה מצא דפו והחלוץ בעט החוצה בנגיעה קלה.

דקה 49: למפארד שלח מסירת עומק נפלאה לרוני שבישל לדפו, אבל השער נפסל בצדק בגלל נבדל של רוני.

דקה 52: בירסה היחיד שמנסה בסלובניה. עוד בעיטה חופשית שלו מצד ימין נעצרה אצל ג'יימס.

דקה 57: עוד קרן טובה של אנגליה. הנדאנוביץ' יצא רע, אבל הספיק לחזור בזמן ולרשום הצלה גדולה מול נגיחה של טרי.

דקה 58: רוני שבר את מלכודת הנבדל הסלובנית כשקיבל כדור עומק מצוין מלמפארד, אבל פישל מול הנדאנוביץ' ששלח יד ארוכה והדף לקורה.

דקה 65: סלובניה חטפה כדור בשטחה של אנגליה, בירסה בעט מ-17 מטרים לידיים של ג'יימס.

דקה 68: מטווח סלובני על השער האנגלי. נובאקוביץ' בעט ונבלם אצל טרי, הניסיון של דדיץ' נעצר אצל ג'ונסון והבעיטה השלישית של בירסה יצאה החוצה. רגע מלחיץ עבור האדומים.

דקה 72: גם קאפלו הבחין בתסכול של רוני, ששום דבר לא הולך לו היום ובכלל בטורניר. ג'ו קול נכנס במקומו.

דקה 86: ג'רארד שלח את ג'ו קול, שמהקצה השמאלי של הרחבה בעט תוך כדי גלישה החוצה.

דקה 90: דאבל פס סלובני פרץ את ההגנה האנגלית, אבל אפסון גלש נהדר והוציא את הכדור מרגלו של נובאקוביץ' החופשי ברחבה.

דקה 90+2: המטרה מקדשת שת האמצעים. למפארד ומילנר מעבירים זמן ליד דגל הקרן, המשחק נגמר. אנגליה בשמינית הגמר מהמקום השני, סלובניה העצובה חוזרת הביתה.

הרכב נבחרת אנגליה: דייויד ג'יימס, גלן ג'ונסון, מתיו אפסון, ג'ון טרי, אשלי קול, ג'יימס מילנר, גארת בארי, פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד, ג'רמיין דפו (אמיל הסקי, 86), ווין רוני (ג'ו קול, 72).

הרכב נבחרת סלובניה: סמיר הנדאנוביץ', מישו ברצ'קו, מרקו שולר, בושטיאן ססאר, בויאן יוקיץ', ואלטר בירסה, רוברט קורן, אלכסנדר רדוסאבלייביץ', אנדרז' קירם (טים מטאבז', 79), זלאטן ליוביאנקיץ' (זלטקו דדיץ, 62), מיליבוייה נובאקוביץ'.

אוהדי נבחרת אנגליה חוגגים. רויטרס
דרמה, כמו שהם אוהבים. אוהדי אנגליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully