וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא ייגמר עד שאברה יזמר

קפטן נבחרת צרפת מאיים: "אכנס מסע"ת, אנשים צריכים לדעת את האמת". מאלודה פסימי, יו"ר ההתאחדות ממאן להתפטר

בצרפת ממשיכים ללקק את הפצעים המדמים מההדחה הכואבת והמבישה כל כך עם סיום השלב הראשון של גביע העולם. נבחרת הטריקולור חוזרת הביתה אבלה וחפויית ראש, וכעת, לאחר שתחטוף מקלחת צוננת של ביקורת, תנסה לבנות את עצמה מחדש, תחת פיקודו של המאמן החדש לורן בלאן.

אלא שכאן, עם ההדחה, לא תסתיים הפרשה הארוכה והסבוכה, כאשר קפטן הנבחרת ושחקן מנצ'סטר יונייטד פטריס אברה מאיים לחשוף רבדים נוספים מהתנהלותה של הנבחרת בזמן שהותה בדרום אפריקה. "זה עדיין לא הזמן לומר הכל, זה הזמן להצטער ולבקש סליחה ממיליוני תושבי הרפובליקה המאוכזבים. המחילה שלנו הולכת ישירות אליהם. רציתי לעשות זאת כבר אמש, אבל לא הורשיתי לעשות כן על ידי המאמן.

"אני לא אכנס כרגע לכל הפרטים, אבל במהלך השבוע אכנס מסיבת עיתונאים", הטיל אברה את הפצצה שכנראה מסרבת לגווע. "אני באמת מכבד את הסבל שהצרפתים חשים ברגעים אלה של כישלון. הם צריכים לדעת את האמת לאשורה, הם צריכים לדעת בדיוק מה קרה והוביל להתרחשות האסון הזה. אנשים יידעו איך הגענו למצב הזה. אני רוצה לחזור על כך שרציתי להצטער קודם, אבל לא הסכימו לי לעשות זאת".

אגב, לפני ההמראה חזרה לצרפת, הודיע אברה שהשחקנים מוותרים על כל יורו שהובטח להם במסגרת הקמפיין. "לא ניקח אפילו פני", הכריז אברה. הקפטן הקודם, תיירי הנרי, יצטרך לספק הסברים ללא פחות מאשר הנשיא ניקולא סרקוזי, שהזמינו לפגישה מחר בארמון האליזה.

מאלודה: "לא בטוח שאפשר לתקן את הנזק"

שחקן נוסף בנבחרת פלורן מאלודה היה מלא בושה וכפרה לגבי ההופעה המבזה. "הדרך בה אנשים ראו את נבחרת צרפת היא אסון, ואנחנו, השחקנים, ראשונים בכך", אמר שחקן צ'לסי. "נכשלנו מנקודת המבט הספורטיבית וגם בתדמית כלפי חוץ שהצגנו. אני לא יודע אם זה יהיה אפשרי, אבל זה בטח יהיה קשה מאוד לתקן את התדמית של נבחרת צרפת לאחר הנזק שעשינו".

בצרפת משמיעים ביקורת חסרת תקדים כנגד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ז'אן פייר אסקלט, בעיקר לאור העובדה שהוא היה האיש שעמד על רגליו האחוריות כדי להשאיר את הפארסה העונה לשם ריימונד דומנק בתפקיד המאמן לאחר הכישלון הגדול ביורו 2008. לאחר סיום ההפסד השני של צרפת, 2:1 לדרום אפריקה, אסקלט סירב לקחת אחריות ולהתפטר, ורק אמר: "נלמד את הלקח, גם אני".

ברחבי העולם הצטרפו לגל הביקורת והלעג על הנבחרת הצרפתית, כאשר באנגליה, שהנבחרת שלה לא נראית הרבה יותר טוב ממקבילתה הצרפתית, הרהיבו עוז לגחך עליהם. "בושה כחולה", נכתב בעיתון הלונדוני הנפוץ בממלכה, הסאן. הגרדיאן המכובד כתב: "הסיוט נגמר". היום נראה איך שלהם ייגמר, האם גם בהדחה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully