וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי סלע הפסיד ליוז'ני והודח מווימבלדון

הישראלי נכנע בסיבוב הראשון של ווימבלדון למדורג 14 בעולם 6:3, 6:4, 4:6, 7:6, ועלול לרדת לאיזור המקום ה-100 בעולם

לאחר ששחר פאר התגברה על אנה איבנוביץ', הודח היום (שלישי) הנציג הישראלי השני בווימבלדון, דודי סלע, שהפסיד 6:3, 6:4, 4:6, 7:6 למיכאיל יוז'ני הרוסי. הטניסאי הישראלי, שירד חמישה מקומות בדירוג העולמי למקום ה-65, הגיע לטורניר הדשא היוקרתי בכושר מצוין, אחרי שהעפיל בשבוע שעבר לרבע גמר טורניר קווינס עם ניצחון גדול על אנדי רודיק, יאבד נקודות דירוג רבות לאור ההפסד למדורג 14 בעולם. כזכור, בשנה שעברה הגיע סלע לשמינית גמר ווימבלדון, וההפסד היום יעלה לו, ועלול לדרדר אותו לאיזור המקום ה-100 בעולם.

פערי הרמות בין השחקנים ניכרו כבר מהמשחקונים הראשונים. יוז'ני, שיחגוג בסוף השבוע את יום הולדתו ה-28, כבר העפיל חמש פעמים בעבר לשמינית גמר ווימבלדון, וינסה לרשום העפלה שישית ל-16 האחרונים כשיפגוש בשלב הבא את פול הנרי מתיו הצרפתי, שגבר על בן ארצו מארק גיאל ב-4 מערכות.

כאמור, המשחק הזה היה של יוז'ני כבר מהפתיחה. הרוסי עלה ל-0:3 במערכה הראשונה, השתלט על העניינים, וניצח 3:6 את הסט הראשון. סלע התאושש במערכה השניה וכבר הוביל 0:3, אלא שיוז'ני ניצח חמישה משחקונים רצופים, וסגר עניין עם 4:6 במערכה. בסט השלישי ניצל סלע את שלוש אפשרויות השבירה שלו, עלה היטב לרשת, ושמר לעצמו סיכוי עם 4:6. המערכה הרביעית נמשכה למעלה משעה, ובעוד שסלע הצליח לגרור את המשחק לשובר שויוון, בטיי-ברייק עצמו הישראלי איבד את הראש, ואיתו את המשחק כולו.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה:

הפתיחה של הישראלי לא היתה מוצלחת, כאשר יוז'ני הצליח לשמור על הגשותיו, לשבור את סלע ושוב לשמור על ההגשות, בדרך ליתרון 0:3 מהיר במערכה הראשונה. סלע המשיך לבצע שגיאות בלתי מחויבות רבות, ויוז'ני החד ניצל זאת על מנת לשבור גם את משחקון ההגשה הבא של הישראלי, ועלה ל-0:4. בשלב הזה נכנס סוף סוף סלע למשחק, כאשר שבר את יריבו הרוסי, שמר על ההגשות, וצימק ל-4:2. בשלושת המשחקונים הבאים שמרו השניים על ההגשות, ויוז'ני ניצח 3:6 את המערכה הראשונה אחרי 37 דקות.

מערכה שניה:

סלע פתח את הסט השני מצוין, ובעוד שיוז'ני השיג שלוש נקודות שבירה אותן לא הצליח לנצל, סלע שבר פעם אחת מהצד השני, ועלה ל-0:3 מהיר. אלא שההמשך היה הרבה פחות מלבב עבור סלע, כאשר הרוסי לא התייאש, עלה לרשת, שבר חזרה, שמר על הגשותיו, והשווה ל-3:3. לאחר שני משחקונים בהם שמרו השניים על ההגשות השיג יוז'ני שבירה נוספת, והגיש לניצחון במערכה. סלע נלחם וגרר את המשחקון, אלא שבסופו של דבר עשה הרוסי את העבודה, וסגר עניין עם 4:6 בסט השני אחרי 49 דקות.

מערכה שלישית:

יוז'ני המשיך במומנטום גם בתחילת הסט השלישי והשיג שבירה מהירה, אלא שסלע שבר, ואחרי ארבעה משחקונים הראה לוח התוצאות 2:2. סדרת נקודות מוצלחות של הישראלי סידרה לו שבירה נוספת, וסלע עלה ל-2:4, אלא שיוז'ני שוב שבר, שמר על הגשותיו, ואיזן ל-4:4. סלע ניצל היטב את העליות לרשת, מיעט לבצע שגיאות בלתי מחויבות בשני המשחקונים הבאים, ושבירה נוספת אפשרה לו לנצח את המערכה 4:6 אחרי 46 דקות, ולהישאר בחיים.

מערכה רביעית:

יוז'ני פתח את הסט הרביעי חזק, ניצל ארבע שגיאות בלתי מחויבות מהירות של סלע, ועלה ל-0:2. אלא שהישראלי השיב עם שבירה משלו, שמר על ההגשות לשם שינוי, והשווה ל-2:2. המשחק ההפכפך נמשך גם במשחקונים הבאים, בהם הצליח יוז'ני לשבור ולעלות ל-2:4. גמור? עוד לא. הניצחון של הרוסי עוד היה נראה באופק אלא שסלע לא ויתר, השיג שבירה משלו, ועלה ל-4:5, ולאחר מכן ל-5:6, והמשחק הלך לשובר שוויון. לאחר שחמש הנקודות הראשונות בטיי ברייק הלכו נגד המגיש, יוז'ני השכיל לשמור על ההגשות, עלה ל-2:5, וסגר עניין עם שתי נקודות רצופות. הרוסי מנצח את הסט הרביעי אחרי שעה ודקה, ועולה לסיבוב השני. סלע נותר עם המחמאות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully