וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: אורוגוואי גברה על מקסיקו 0:1, שתיהן בשלב הבא

אורוגוואי גברה על מקסיקו 0:1 משער של סוארז (43), ושתי הנבחרות האטרקטיביות בבית א', שהפגינו ספורטיביות ולא שיחקו על תיקו, העפילו לשמינית הגמר

אורוגוואי גברה היום (שלישי) 0:1 על מקסיקו במסגרת המחזור השלישי של בית א', והעפילה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית. בעקבות התוצאה במשחק המקביל בבית, שבו גברה דרום אפריקה על צרפת האומללה 1:2, נקבע כי גם מקסיקו עלתה לשמינית מהמקום השני בבית מאחר שהקדימה בהפרש שערים את המארחת. בהתחשב ברמה שהפגינו כל הנבחרות בבית, נראה כי השתיים הטובות ביותר מבין הארבע עלו ל-16 האחרונות, ויהיה מעניין לראות את שתי ההפתעות המהנות הללו מתפקדות בשלבי ההכרעה.

לואיס סוארז שחקן נבחרת אורוגוואי חוגג עם דייגו פורלאן. רויטרס
לראשונה מאז 1990, אורוגוואי בשמינית הגמר. סוארז חוגג שער מתוק/רויטרס

החשש הגדול של חובבי המונדיאל לפני המשחק בין מקסיקו לאורוגוואי היה מסיכום מוקדם בין שתי הנבחרות, שעלו למשחק בידיעה שתיקו יוביל את שתיהן לשמינית הגמר. בהיסטוריה של המונדיאל היה כבר מקרה טראומתי שכזה, במפגש בין גרמניה לאוסטריה ממונדיאל 1982, שעלו אז למפגש ביניהן במצב דומה ושיחקו בעיקר במרכז המגרש, מבלי לסכן אחת את השנייה, ונפרדו בסופו של דבר ב-0:1 שערורייתי ומקומם ששירת את שתיהן והוביל אותן לשלב הבא.

הפעם המציאות הייתה אחרת. אורוגוואי, שמוצאת את עצמה בשמינית הגמר לראשונה מאז 1990 (כשגם אז המאמן היה טבארז), הראתה ספורטיביות, כשעלתה למשחק מלאת מוטיבציה וניצחה בסופו של דבר 0:1 בזכות שער ניצחון של לואיס סוארז בדקה ה-43.

כבר בפתיחה ניתן היה להבחין כי הקבוצות לא באו למשחק פאסיבי. הפתיחה הייתה סוערת, כששתי הנבחרות תקפו בחמת זעם והגיעו ללא מעט מצבים ליד השער. דוס סנטוס מצד אחד ופורלאן מהצד השני הטרידו שוב ושוב את ההגנות שמולם, והמשחק המהיר סיפק לא מעט הנאה לצופים. שער הנגיחה של סוארז סיכם מחצית מהנה וגדושה באירועים.

במחצית השנייה הואט מעט הקצב, אך יפה היה לראות את אורוגוואי שומרת על ספורטיביות ומגנה על השער בנחישות, למרות שגם אם הייתה סופגת שער הייתה מבטיחה את המקום הראשון. הבונוס של אורוגוואי הוא שהיא כנראה נמנעת ממפגש מול ארגנטינה, שסביר להניח שתסיים ראשונה בבית ב'. מקסיקו, מנגד, עלתה זו הפעם החמישית ברציפות לשמינית הגמר, הרבה בזכות הניצחון שלה על צרפת.

מחצית ראשונה

דקה 1 - שתי הנבחרות שוב הראו את החיבוק המסורתי לפני המשחק, ופני השחקנים בהמנונים נראו נחושים מתמיד. האם זו הצגה ובעצם הם מתכננים לשחק על תיקו?

דקה 5 - מקסי פריירה ניגש לבעוט כדור חופשי מ-30 מטר, אבל שלח טיל מעל לשער.

דקה 6 - שגיאה קשה של הקטור מורנו הותירה את סואזו במצב קורץ, אבל החלוץ האורוגוואיי החטיא באחד על אחד מול השוער ובעט החוצה. איזו החמצה.

דקה 9 - סלסידו פרץ יפה באגף הימני של הגנת אורוגוואי, אבל כדור הרוחב שלו נהדף על ידי לוגאנו לקרן, שלא הובילה לכלום.

דקה 15 - כדור עומק נהדר הותיר את גיז'רמו פרנקו ברחבה, אבל החלוץ המקסיקני התמהמה והכדור ברח החוצה.

דקה 19 - קרן מדודה של פורלאן נחתה בדיוק על הראש של ויקטורינו, אבל המגן נגח מקרוב מעל לשער.

דקה 20 - גוארדאדו העביר כדור רוחב, שנגע ביד של מקסי פריירה ברחבה, אבל השופט לא ראה ואורוגוואי ניצלה מפנדל.

דקה 23 - טיל ענק של גוארדאדו מ-35 מטר שייט לעבר השער של מוסלרה ונעצר רק במשקוף. איזו בעיטה מדהימה.

דקה 29 - דוס סנטוס קיבל כדור בקצה הרחבה, חדר לאזור המסוכן, אך איבד את הכדור שבריר שנייה לפני שהספיק לשחרר בעיטה.

דקה 35 - דייגו פרז עלה לכדור גובה, ספג מרפק באוויר, וירד לספסל לטיפול כשדם זולג על פניו.

דקה 40 - המגן קרלוס סלסידו עלה להתקפה, ומ-20 מטר בעט, מעל לשער.

דקה 43 - גול! קבאני הגביה כדור נהדר לרחבה, ולואיס סוארז היה במקום הנכון כדי לנגוח מקרוב פנימה. 0:1 לאורוגוואי, שחותם מחצית מצוינת.

מחצית שנייה

דקה 47 - קוואטמוק בלאנקו בעט בעיטה חופשית מ-20 מטר, עבר יפה את החומה, אך הכדור נקלט על ידי השוער.

דקה 50 - קבאני פרץ יפה באגף, חדר לרחבה, אך מזווית קשה בעט שטוח, היישר לידיים של פרז.

דקה 54 - הגבהה נהדרת של פורלאן לרחבה מצאה את לוגאנו, שנגח מצוין, אבל פרז הדף נהדר. פריירה בעט את הריבאונד, שנהדף שוב לקרן.

דקה 64 - המחליף פבלו באררה עשה מבצע נהדר, חלף על פני שני שחקנים והגביע לרחבה, אבל פרנסיסקו רודריגז, לבד מול השער, נגח מחמישה מטרים החוצה. החמצה גדולה.

דקה 76 - ג'ובאני דוס סנטוס העביר כדור רוחב יפה, חאבייר הרננדז דחק רגל, אבל הבעיטה של המחליף חמק החוצה.

דקה 84 - בלבול בהגנה של אורוגוואי איפשר לכדור להגיע לגיז'רמו פרנקו, אבל החלוץ המופתע לא השתלט על הכדור ואיבד הזדמנות נוחה.

דקה 93 - השופט שורק לסיום המשחק, ושתי הנבחרות שמחות על העפלתן לשמינית הגמר. אורוגוואי שיימה ראשונה בבית, מקסיקו שנייה, אבל הצדק הושג.

הרכב נבחרת אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, דייגו לוגאנו, מאוריסיו ויקטורינו, חורחה פוסילה, מקסי פריירה, דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פריירה (אנדרס סקוטי, 77), דייגו פורלאן, לואיס סוארז, אדיסון קבאני.

הרכב נבחרת מקסיקו: אוסקר פרז, ריקרדו אוסוריו, פרנסיסקו רודריגז, הקטור מורנו (ישראל קסטרו, 56), קרלוס סלסידו, רפא מארקז, חרארדו טוראדו, אנדרס גוארדאדו (פבלו באררה, 61), ג'ובאני דוס סנטוס, קוואטמוק בלאנקו (חאבייר הרננדז, 63), גיז'רמו פרנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully