וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: דרום אפריקה ניצחה 1:2 את צרפת, שתיהן הודחו

הטורניר המגוחך של הטריקולר הסתיים עם עוד הפסד שמסיים את דרכו של דומנק בנבחרת. המארחים הודחו למרות הניצחון

ב-1966 נבחרת צרפת סיימה את שלב הבתים ללא ניצחון. גם אז היא הייתה בבית אחד עם המארחת (אנגליה), אורוגוואי ומקסיקו. ב-2002 אורוגוואי כפתה עליה 0:0, בדיוק כמו במונדיאל 2010, וגם אז צרפת סיימה ללא ניצחון (ואף ללא שער זכות). אבל ההבדל בין הטורנירים ההם לזה הנוכחי הוא עצום. שחקני הטריקולור, מיליונרים מקצוענים המככבים בקבוצות הגדולות ביבשת, התבזו לא רק על כר הדשא, אלא גם מחוץ למגרש.

ההפסד 2:1 למארחת דרום אפריקה הערב (שלישי) הוא כאין וכאפס לעומת השביתה באימון ביום ראשון, החיפוש אחר הבוגד ושאר הסיפורים שפיארו את כותרות העיתונים בצרפת בימים האחרונים. כמו שאמר זינדין זידאן - מהמונדיאל הזה נזכור את הזוכה ואת הבלגן אצל הצרפתים. דרום אפריקה, לעומת זאת, תירשם בספרי ההיסטוריה למרות הניצחון במחזור הסיום וארבע הנקודות שהשיגה, כמארחת הראשונה שלא צלחה את שלב הבתים.

שחקני נבחרת צרפת, ג'יבריל סיסה, אבו דיאבי מאוכזבים. Cameron Spencer, GettyImages
ביזו את המרסייז, טינפו את המדים. דיאבי וסיסה/GettyImages, Cameron Spencer

ריימונד דומנק, להלן מנהל הקרקס, ביצע שישה שינויים בהרכב שלו, כולל הדחתו מהסגל של הקפטן פטריס אברה והעברת הסרט לידי אלו דיארה. צרפת נראתה משוחררת בדקות הפתיחה, אבל אז טעות אומללה דווקא של השוער הוגו לוריס, השחקן הפחות גרוע בשורות הכחולים, איפשרה לבונגאני קומאלו לנגוח לרשת בדקה ה-20. חמש דקות לאחר מכן עשה יוהאן גורקוף צעד נוסף בעקבות אלילו זידאן, המורחק האחרון של הטריקולור במונדיאלים (הנגיחה במטראצי, זוכרים?). קשרה של בורדו, שעל פי דיווחים סבל מהקנטות מצד ותיקי הנבחרת במהלך התקופה האחרונה, עלה לכדור גובה ושלח מרפק לפניו של מקבת סיבאיה. השופט הקולומביאני קרלוס רואיז שלף לעברו את הכרטיס האדום. צרפת התפרקה.

דרום אפריקה רצתה להימנע מהתואר המפוקפק "המארחת הראשונה שמודחת בשלב הבתים", אבל ידעה שהיא צריכה ניצחון רב שערים בצירוף הכרעה במשחק המקביל בין אורוגוואי למקסיקו. צמד החלוצים של דרום אפריקה, ברנרד פארקר וקטלגו מפלה, המשיכו לחפש את השער בעקבות הרחקתו של גורקוף, ובדקה ה-37 התכבד פיטר מסיללה בבישול השער השני, כשכדור רוחב שלו לא הורחק על ידי גאל קלישי ומפלה דחק פנימה. מפלה המצוין יכול היה לכבוש עוד פעמיים, אבל הבעיטות האדירות שלו נעצרו בקורה ואצל לוריס, שמנע ביזון גדול אף יותר.

בעוד דרום אפריקה המודחת יכולה להתנחם בניצחון וביכולת הטובה במשחק האחרון, הצרפתים חותמים טורניר משפיל בכל קנה מידה וממשיכים לזגזג. אחרי הזכייה ב-1998 הגיע הטורניר העלוב ונטול הכיבושים ב-2002. בגרמניה 2006 העפילו דומנק ושחקניו לגמר, אבל שוב כשלו בגדול בטורניר העוקב עם נקודה אחת מסכנה. הבשורה הטובה: דומנק הולך הביתה (הפעם זה סופי). הבשורה הרעה: לורן בלאן יצטרך לשקם נבחרת הרוסה ולהוציא אותה לדרך חדשה. נתראה ביורו 2012?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית ראשונה

דקה 3: גורקוף פרץ בשמאל ומצא את ג'יניאק, שבעט חלש לידיו של ג'וזפס.

דקה 10: צרפת נראית משוחררת למדי. סיסה הגיע טוב לכדור שהוגבה לעברו ומ-12 מטרים נגח למרכז השער, ג'וזפס קלט.

דקה 18: ניסיון ראשון של דרום אפריקה. סיבאיה בעט מ-25 מטרים גבוה מעל השער.

דקה 20: גול! קרן מצוינת של טשבלאלה נחתה על הראש של קומאלו, שניצל יציאה אומללה של לוריס, רכב על דיאבי ונגח לרשת. 0:1 לדרום אפריקה.

דקה 21: ג'יניאק ניסה להשוות באופן מיידי, אבל הבעיטה שלו מצד שמאל של הרחבה חלפה סמוך לקורה.

דקה 24: מפלה עבר את סקילאצ'י, הטעה את קלישי ובעט החוצה כשניצב מחוץ לרחבה.

דקה 25: אדום! גורקוף עלה לכדור גובה ושלח מרפק לעברו של סיבאיה. השופט הקולומביאני רואיז פירש זאת כפגיעה מכוונת ושלף אדום לקשר בורדו. הצרפתים ב-10 שחקנים, הטורניר שלהם הולך מדחי אל דחי. המורחק האחרון של צרפת היה זידאן, בגמר 2006. מי שאמור להיות היורש שלו הולך בדרכו.

דקה 34: טשבלאלה סובב כדור חופשי מ-22 מטרים, מעט מעל המשקוף.

דקה 37: גול! דיאבי החלש איבד כדור ברחבה, מסיללה העביר כדור רוחב משמאל, קלישי פספס ומפלה דחק מקרוב. 0:2 לדרום אפריקה, הצרפתים מתבזים.

דקה 40: כדור חופשי של ריברי מ-35 מטרים עבר את כולם, קיפץ על הרצפה ועשה דרכו פנימה, אבל ג'וזפס התעופף והדף לקרן.

דקה 43: מפלה ירה מ-20 מטרים אלכסונית, לוריס השתטח והדף לקרן בקצות האצבעות. בינתיים מקבלים המארחים את הבשורות על שער היתרון של אורוגוואי ונהנים ממעט רוח גבית.

מחצית שנייה

דקה 49: פארקר השתחרר מהשמירה ומהאוויר בעט בשמאל לידיו של לוריס.

דקה 51: טשבלאלה הכניס כדור עומק נהדר למפלה, שמשמונה מטרים בעט חזק לקורה השמאלית של לוריס והחוצה. מהלך נפלא של המארחים, החמצה גדולה של חלוץ החוד.

דקה 54: סאניה מסר לסיסה, שמ-18 מטרים הסתובב ובעט מעל השער. זו הייתה הפעולה האחרונה של החלוץ, שהוחלף על ידי הנרי במשחקו ה-124 והאחרון במדי הטריקולור. גם את הבכורה עשה הנרי נגד דרום אפריקה ב-1997, והערב הוא מציין את משחקו ה-17 במונדיאלים ומשווה את שיאו של בארטז.

דקה 58: מפלה המצוין הניף את רגל ימין והפציץ מ-20 מטרים, לוריס זינק טוב והדף לקרן.

דקה 59: ריברי השתחרר ברחבה, אבל במקום למסור להנרי בעט גרוע מעל השער. טורניר זוועתי לכוכב באיירן מינכן.

דקה 62: עוד עימות בין מפלה ללוריס. החלוץ חדר לרחבה מצד ימין, השאיר אבק לקלישי ונתקל בשוער שיצא לרגליו ומנע שער.

דקה 66: פינאר הפנוי בעט שטוח מ-20 מטרים, לוריס קלט.

דקה 70: גול! סאניה הכניס כדור עומק לריברי, שהשאיר את מאלודה לגלגל לרשת החשופה ולציין שער ראשון בנבחרת אחרי ארבע שנים. לפחות צרפת לא תסיים שוב ללא שער זכות. 1:2 לדרום אפריקה, שמתרחקת מהשלב הבא.

דקה 80: טשבלאלה ניסה להפתיע את לוריס עם בעיטה ממרחק, הכדור חלף מעל המשקוף.

דקה 90+1: מודיסה הניף את רגל ימין ובעט מ-18 מטרים לרשת החיצונית.

דקה 90+2: טשבלאלה נותר לבדו מול לוריס, אבל בעט חזק לגופו של השוער.

הרכב נבחרת דרום אפריקה: מוניב ג'וזפס, אנלה נגקונגקה (סיבוניסו גאצ'ה, 55), בוגאני קומאלו, ארון מוקואנה, פיטר מסיללה, מקבת סיבאיה, תאנדוייסה קובוני (טקו מודיסה, 78), סטיבן פינאר, סיפיווה טשבלאלה, ברנרד פארקר (סיאבונגה נומבטה, 68), קטלגו מפלה.

הרכב נבחרת צרפת: הוגו לוריס, בקארי סאניה, וויליאם גאלאס, סבסטיאן סקילאצ'י, גאל קלישי, אלו דיארה (סידני גובו, 82), אבו דיאבי, יוהאן גורקוף (הורחק, 25), פרנק ריברי, אנדרה-פייר ג'יניאק (פלורן מאלודה, 46), ג'יבריל סיסה (תיירי הנרי, 54).

אוהדי נבחרת צרפת. רויטרס
תתעודדו, לפחות דומנק הלך הביתה. אוהדי נבחרת צרפת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully