וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה - יוון: הכוכב האמיתי של המונדיאל

הוא עושה ככל העולה על רוחו, משמיץ ומבקר בלי חשבון, וממשיך להראות לעולם שמלך יש רק אחד. ארגנטינה מתכוננת למשחק מול יוון (21:30, ערוץ 2 וספ' 5 HD), אבל אף אחד לא יצליח לגנוב את ההצגה מדייגו מראדונה

AP

כתבת וידאו: חמי אוזן
צילום: ברני ארדוב
עריכה: דורון שטיין

בידיעה שרק תבוסה מחפירה בצירוף ניצחון גדול של דרום קוריאה על ניגריה במשחק המקביל יגרום להדחתה המפתיעה, נבחרת ארגנטינה תגיע בהרכב משני למשחק הנועל של בית ב' בו היא תפגוש את יוון. הארגנטינאים ניצחו 0:1 את ניגריה והמשיכו עם 1:4 מרשים על דרום קוריאה. לקראת שמינית הגמר דייגו מראדונה רוצה לבחון מספר שחקנים נוספים ולאפשר מנוחה לכמה משחקני המפתח שלו. יוון, מנגד, סיימה את חגיגות ניצחון הבכורה שלה במונדיאל (1:2 על ניגריה) ויודעת שנקודה בלתי צפויה לצד הפסד של דרום קוריאה תאפשר לה לרשום העפלה היסטורית לשמינית הגמר.

ב-1994 מראדונה בעצמו הבקיע ב-0:4 הקליל של האלביסלסטה על יוון בהופעת הבכורה שלה בגביע העולמי. היה זה השער האחרון של דייגו במדי הנבחרת. הפעם מראדונה לא יכול לשחק, אבל הוא רוצה לראות את היורש שלו, לאונל מסי, כובש שער בכורה בטורניר. בשל ההרכב החסר של ארגנטינה, כוכב ברצלונה צפוי לענוד את סרט הקפטן לאחר שהוא ביקש לשחק לפחות 45 דקות, ובכך להפוך לקפטן הארגנטינאי הצעיר בהיסטוריה במשחקי הגביע העולמי. "הרגע שלו הגיע", אמר מראדונה מבלי להסגיר את זהות הקפטן. "כשאמרתי למסי מה שאמרתי לו, הוא היה מאוד נרגש. זה דבר נפלא. הוא נהנה באימון היום, אבל תגלו מדוע רק בפתיחת המשחק מחר".

ארגנטינה רוצה להיות הנבחרת הראשונה ששומרת על מאזן מושלם בשלב הבתים, כשהרבה יהיה תלוי בסרחיו אגוארו ודייגו מיליטו שצפויים לקבל הזדמנות ראשונה בהרכב הפותח של דייגו. גם חואן סבסטיאן ורון יחזור להרכב, ככל הנראה על חשבון אנחל די מריה, ובהגנה מתוכנן ניקולאס אוטאמנדי להחליף את חונאס גוטיירז המוצהב, ניקולאס בורדיסו יפתח על חשבון וולטר סמואל הפצוע וקלמנטה רודירגז ייכנס לנעליו של גבי היינצה באגף השמאלי.

בינתיים מראדונה עוקץ את היריבה הגדולה מברזיל, ומוסר ללואיס פביאנו ש"יד האלוהים" יש רק אחת. המאמן, כזכור, מתייחס לשער שהחלוץ הברזילאי כבש בעזרת היד מול חוף השנהב. "ברזיל לא משחקת כזה טוב, אבל ברזיל יכולה לזכות בטורניר, גם אם היא משתמשת ביד", אמר הכוכב לשעבר.

מראדונה השווה בין נגיעת היד שלו מול אנגליה ב-1986 לבין פביאנו ב-2010. "הוא נגע ביד, זה היה ברור. זה פעמיים נגע לו ביד", אמר המאמן, "הדבר הטרגי-קומי בסיפור הזה זה שהשופט חייך אליו אחרי זה. לא ראיתי את השופט אחרי שכבשתי את השער ההוא נגד אנגליה. הוא הסתכל על הקוון, הסתכל על הקהל, היסס, אבל השער אושר. אתמול, לעומת זאת, השופט פשוט צחק. מה אתם אומרים על זה? ברזיל לא משחקת כל כך טוב, אבל ברזיל מצליחה לכבוש כשצריך".

מראדונה גם התייחס לכמה מהנבחרות המסקרנות בטורניר. "אני די מאוכזב ממה שקורה בנבחרת צרפת, האיכות של השחקנים אמורה לקחת אותם גבוה יותר. ספרד, לדעתי, שיחקו טוב. לגבי איטליה, הו אלוהים. זה בטח סקנדל גדול באיטליה לראות את הנבחרת שלהם משחקת ככה".

הרכב משוער: סרחיו רומרו, ניקולאס אוטאמנדי, ניקולאס בורדיסו, מרטין דמיקליס, קלמנטה רודריגז, מריו בולאטי, חואן ורון, מקסי רודריגז, לאונל מסי, סרחיו אגוארו, דייגו מיליטו.

היוונים חופשיים מתמיד

אלופת אירופה משנת 2004 הורידה קוף מהגב. יוון ציינה במשחק נגד ניגריה לא רק את ניצחון הבכורה אלא גם את שעריה הראשונים בגביע העולמי. עכשיו הם מקווים להמשיך במומנטום ועל הדרך לנצל את המצב הרגוע של ארגנטינה.

"ברור שהנבחרת יכולה לתת יותר על המגרש", אמר הבלם סוקרטיס פפאסטאטופולוס. "נהיה חופשיים יותר לשחק עכשיו כי המשחק נגד ניגריה היה כמו גמר עבורנו. נרגענו אחרי הניצחון וזה ישרת אותנו לפי דעתי". החלוץ פנטליס קאפטנוס הוסיף: "אם נשחק טוב, נוכל לנצח את ארגנטינה. אנחנו צריכים להישאר מרוכזים במשך 90 דקות כי מולנו עומדת נבחרת פנטסטית עם מסי שהוא השחקן הטוב בעולם".

המאמן אוטו רהאגל קיבל בחזרה לאימונים את המגן ואסיליס טורוסידיס והקפטן גיורגוס קראגוניס, שנפצעו קלות מול ניגריה והספיקו להתאושש בזמן. הבלם אברם פפאדופולוס עדיין בספק בגלל פציעה, אך המאמן הגרמני בונה עליו כשהוא מתכנן לפתוח עם אותם 11 שהביאו את הניצחון נגד ניגריה.

הרכב משוער: אלכסנדרוס צורבאס, לוקאס וינטרה, סוקרטיס פפאסטאטופולוס, אברם פפאדופולוס, סוטיריוס קירגיאקוס, ואסיליס טורוסידיס, אלכסנדרוס ציוליס, קוסטאס קצוראניס, גיורגוס קראגוניס, דימיטריס סלפינגידיס, תאופניס גקאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully