וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: ספרד ניצחה 0:2 את הונדורס

וייה כבש צמד (17 ו-51) והצעיד את ספרד לניצחון 0:2 על הונדורס, אבל הדרך לשמינית הגמר עדיין רחוקה ומסובכת בבית ח’

ב-21 ביוני 1964 ניצחה נבחרת ספרד את ברית המועצות 1:2 ורשמה זכייה היסטורית באליפות אירופה לאומות. האם הערב (שני), בדיוק 46 שנים אחר כך, החלו הרוחוס במסע לעבר הנפה ראשונה אי פעם של הגביע העולמי? ספרד עלתה עם לא מעט לחץ בעקבות ההפסד במשחק הפתיחה לשוויץ והתוצאות המאכזבות של האירופיות הבכירות האחרות, אך שער מוקדם ומרהיב ביופיו של דויד וייה בדקה ה-17 היווה זריקת הרגעה ואיפשר לספרדים לנצח (רק) 0:2 את הונדורס החלשה, כשהחלוץ הבקיע גם את השני (51) ואף החמיץ מהנקודה הלבנה (62).

במחזור הסיום של בית ח' מצפה לאלופת אירופה מפגש מסקרן מול צ'ילה המושלמת עד כה (6 נקודות), כאשר כל תוצאה פרט לניצחון עשויה לשלוח את הספרדים הביתה, זאת בהנחה ששוויץ (3 נק') תעשה את העבודה מול הונדורס ואף יכולה להבטיח את ראשות הבית בעזרת ניצחון רב שערים. ניצחונות של ספרד ושוויץ ייצרו בית פנימי של שלוש קבוצות עם שש נקודות, ואז להפרש השערים תהיה השפעה מכרעת, כך שאלופת אירופה עוד עלולה לבכות את ההחמצות הרבות הערב.

דויד וייה, חלוץ נבחרת ספרד, חוגג שער. רויטרס
יכול היה להבקיע לפחות עוד פעמיים. וייה חוגג/רויטרס

ההפסד לשוויץ ברביעי שעבר היה המקרה הראשון בו הספרדים יורדים מנוצחים במשחק בו אנדרס אינייסטה פתח בהרכב. הפעם קשרה של ברצלונה נעדר עקב פציעה ופינה מקומו לטובת חסוס נבאס, בעוד פרננדו טורס שב להרכב והוצב לצד דויד וייה. אם טורס נראה חלוד וניכר עליו כי איבד את החדות בשל המחסור בדקות משחק במהלך תקופת ההכנה, וייה פשוט נהנה באגף שמאל והתעלל ללא הרף בשחקני הההגנה שמולו. בפעם הראשונה שלח חלוץ הרכש של ברצלונה כדור אדיר למשקוף ואחר כך בעט החוצה, אבל הניסיון השלישי כבר מצא את החיבורים עם אחד השערים היפים של הטורניר בדקה ה-17.

ספרד ידעה שעליה להגדיל את הפרש השערים לקראת מחזור הסיום המרתק של בית ח', אבל טורס המשיך להחמיץ מצבים שביום רגיל הוא מרשית מהם ללא קושי והמהלכים של נבאס מצד ימין לא היו מספיק מדויקים, במיוחד ביום בו ספרד התבססה יותר ויותר על האגפים ופחות על צירופי המסירות באמצע. למרות זאת, צ'אבי, לא ביום גדול, דאג להוציא מתפרצת קטלנית בדקה ה-51 ולהזכיר שגם הוא על המגרש, כשנבאס המשיך עם מסירה ועברו של וייה שהבקיע בעזרת מגן יריב. וייה יכול היה לחגוג שלושער, אך החמיץ בעיטת עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-62, אחרי עבירה ברחבה על נבאס.

ספרד שוב לא מבריקה, אבל לפחות אוספת את שלוש הנקודות החשובות לקראת העימות הישיר מול צ'ילה ועל הדרך סוגרת חשבון עם הונדורס, שהשיגה על חשבונה את נקודת הבכורה שלה במונדיאלים עם 1:1 בטורניר אותו אירחו הספרדים ב-1982. הונדורס החלשה, אחת הנבחרות הגרועות במונדיאל הזה, אמנם לא התבזתה, אך לא איימה לרגע על אלופי אירופה, שיכולים לנשום לרווחה אבל עדיין להישאר זהירים ומפוקסים. גם ב-1966 ספרד הגיעה למונדיאל כאלופת אירופה, הפסידה במשחק הפתיחה וניצחה את המשחק השני. אז זה הסתיים עבורה במפח נפש עם הדחה כבר בשלב הראשון. צ'ילה מקווה לשחזר עבור הספרדים את הסיוט ביום שישי הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחצית ראשונה

דקה 5: מהלך נאה של וייה בצד שמאל. חלוץ הרכש של ברצלונה העביר מסירת רוחב טובה לטורס, שהגיע לא טוב לכדור ומסר לידי שוער הונדורס. לפני כן ביקש טורס נגיעת יד שהייתה ברחבה, אך השופט לא ראה.

דקה 7: וייה התקדם עם הכדור ומ-22 מטרים הניף את רגל ימין ושלח פצצה שנעצרה במשקוף.

דקה 11: צ'אבי הגביה כדור מצוין מצד שמאל לעבר הפינה הרחוקה, ראמוס הקדים את השוער ונגח מקרוב לשמיים.

דקה 14: שוב וייה היתל בקלות במנדוסה, אבל הבעיטה שלו הייתה רחוקה מהמסגרת.

דקה 16: דקה לאחר שיצא בצורה אומללה והרחיק כדור עם רגליו, קסיאס יצא מצוין והקדים את סואזו שהגיע לבד מולו.

דקה 17: גול! השער הראשון של ספרד בטורניר מגיע, איך לא, מרגליו של וייה. חלוץ ברצלונה עבר בין שני שחקנים כשנכנס לרחבה מהאגף השמאלי, הטעה גם את צ'אבס ותוך כדי גלישה בעט בימין לחיבורים הרחוקים של ויאדארס. 0:1 גדול לספרד, מפלס הלחץ ירד.

דקה 24: נבאס הרים כדור טוב משמאל, צ'אבי ניסה לנגוח והחמיץ את הכדור בסנטימטרים ספורים. משחק האגפים של ספרד בלתי ניתן לעצירה מבחינת הונדורס, אם כי נבאס לא מספיק מדויק.

דקה 33: תרגיל נהדר של ראמוס בצד ימין נמשך עם הגבהה מדויקת, אבל טורס נגח לקרקע והחוצה. ספרד השתלטה שוב על הכדור, טורס עבר את השומר שלו ומתוך הרחבה ירה גבוה מעל השער.

דקה 40: צ'אבי העביר מסירת רוחב מצד ימין, וייה ניסה להתחכם ולכבוש עם העקב, אך הכדור פגע ברגלו השנייה.

מחצית שנייה

דקה 51: גול! מתפרצת מהירה של ספרד הסתיימה עם שער. צ'אבי הוציא את ההתקפה לנבאס שדהר בצד ימין והשאיר אחורה לוייה, שמ-16 מטרים בעט לעבר המסגרת וראה את הכדור פוגע בצ'אבס בדרך לרשת של ויאדארס. 0:2 לספרד.

דקה 52: גם ראמוס רוצה לכבוש. המגן הימני שעט לעבר השער ומ-18 מטרים הניף רגל ובעט החוצה.

דקה 62: נבאס תעתע באיסאגירה בצד ימין, למגן השמאלי לא נותרה ברירה אלא להכשילו. השופט נישימורה הצביע על הנקודה הלבנה, וייה רצה לחגוג שלושער, אבל בעט בימין החוצה למרות שהשוער כבר זינק לצד השני. החמצת פנדל שנייה בטורניר.

דקה 65: איום נדיר של הונדורס, סואזו התקדם בחופשיות ומ-18 מטרים בעט בשמאל הרחק משערו של קסיאס.

דקה 66: בנגיעה הראשונה שלו בכדור נותר פברגאס חופשי ברחבת הונדורס, עבר את השוער ובעט למסגרת, אבל צ'אבס הציל מהקו.

דקה 68: ערבוביה ברחבת הונדורס אחרי כדור קרן. נבאס נגל חעבר השער, אבל הכדור פגע בשחקן יריב ונקלט בידיים של ויאדארס.

דקה 77: עוד ניסיון קלוש של הונדורס, כשנונייז פרץ משמאל ובעט החוצה.

דקה 86: נבאס העביר כדור נהדר מימין לעבר וייה, שמחמישה מטרים בעט לשער ונבלם ברגע האחרון על ידי מנדוסה.

הרכב ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס (אלברו ארבלואה, 77), קרלס פויול, ג'רארד פיקה, ז'ואן קפדווילה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו, צ'אבי (ססק פברגאס, 66), חסוס נבאס, דויד וייה, פרננדו טורס (חואן מאטה, 70).

הרכב הונדורס: נואל ויאדארס, סרחיו מנדוסה, אוסמן צ'אבס, מיינור פיגרואה, אמיליו איסאגירה, דנילו טורסיוס (רמון נונייז, 63), ווילסון פלאסיוס, אמאדו גווארה, וולטר מרטינז, רוג'ר אספינוזה (ג'ורג'י וולקאם, 46), דויד סואזו (ג'רי פלאסיוס, 84).

שחקני נבחרת ספרד חוגגים. רויטרס
עוד עלולים להצטער על מיעוט השערים. שחקני ספרד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully