וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל - צפון קוריאה: ניצחון בכל מחיר

קיירוש יהמר על התקפה, ורונאלדו וחבריו חייבים לגבור על הלוחמים של ג'ונג-הון כדי להתקדם (14:30, ערוץ 1 ו-HD)

הרבה הנחות מוקדמות התאדו לאחר מחזור המשחקים הראשון בבית ז', כשפורטוגל אכזבה מול חוף השנהב, ואילו צפון קוריאה הפתיעה את העולם ואת ברזיל וחילצה הפסד מכובד. פורטוגל תצטרך להראות יכולת גבוהה בהרבה מזו שהציגה נגד חוף השנהב, אם ברצונה להימנע מהפסד סנסציוני לצפון קוריאנים בקייפטאון (שני, 14:30, ערוץ 1 ו-HD).

לשתי הנבחרות לא יהיה זה מפגש ראשון ביניהן, לאחר שברבע גמר מונדיאל 1966 הן התעמתו במה שנחשב לאחד ממשחקי הגביע העולמי הזכורים בהיסטוריה. הנבחרת האסייתית כבר הוליכה אז 0:3 לפני שפורטוגל חזרה ל-3:5 מרשים, עם רביעייה גדולה של אוסביו. "היהלום השחור", שנמצא בדרום אפריקה, התייחס לאותו ארוע נדיר לפני 44 שנים ואמר לקראת המשחק: "חלפו הרבה מאוד שנים, אבל זה תמיד זיכרון טוב. אני מאמין שמה שצריך לקרות יקרה במשחק ביום שני. אם ננצח 0:1 זה גם טוב, כי אנחנו צריכים שלוש נקודות".

כדי להשיג את שלוש הנקודות פורטוגל תצטרך לקבל את "היהלום הלבן" שלה, כריסטיאנו רונאלדו, במלוא הדרו. נגד חוף השנהב רונאלדו ביצע פועלות יחיד טובות, אבל לא תרם לנבחרת ולא הצליח להשאיר את חותמו במשחק. בכל זאת, מהשחקן היקר בעולם, מצפים ליותר. דקו לעומתו, ייעדר בגלל פציעה.

רונאלדו עצמו התייחס למשחק: "אני מכיר את השחקנים של צפון קוריאה. ראינו שני קטעי וידאו שלהם אתמול ואת המשחק מול ברזיל. הם קבוצה מסוכנת עם שחקנים מהירים ואני יודע שזה יהיה קשה. ההתקפות המתפרצות הוא הנשק הכי חזק שלהם. אם הם ישמרו אישית, הם יסבלו. זו הטקטיקה הכי אהובה עליהם לדעתי".

מאמן פורטוגל קרלוס קיירוש ידוע במזגו קר הרוח ובאופן המחושב והמדעי בו הוא מתייחס לכדורגל, עתה עליו להראות שיש בו כריזמה ויכולת להדביק את שחקניו בהתלהבות ואמונה. "במשחק הראשון לוקחים מעט סיכונים, אתה לא תוקף בלי חשבון", אמר קיירוש, "המשחק השני יהיה יותר התקפי, אנחנו צריכים לגרום לדברים לקרות, אנחנו צריכים לנצח כדי להשאיר לעצמנו סיכוי להתקדם".

למרות שצפון קוריאה הציגה משחק נטול פחד ונחוש מול ברזיל, ברור שלפורטוגלים עדיפות מבחינת כישרון ופיזיות, ועליהם להביא אותו לידי ביטוי במגרש, בעיקר בחלק הקדמי. "עבדנו קשה השבוע על יכולת ההבקעה שלנו", אמר חלוץ פורטוגל ליידסון, "אנחנו חייבים להתחיל להבקיע, קיירוש התמקד בזה".

"בבקשה, תחשוב בגדול וקח סיכון" ביקשה כותרת העיתון "דיאריו דה נוטיסיאס" מקיירוש, ובפורטוגל מצפים לניצחון ואפילו בהפרש שערים גדול. בפעם הקודמת שנפגשו השתיים במסגרת גביע העולם פורטוגל סיימה שלישי באנגליה 1966, כשגם אז הפורטוגלים שיחקו בבית אחד עם ברזיל. רונאלדו וחבריו היו רוצים לראות בזה סימן לבאות, וניצחון על האסייאתים יהיה צעד ראשון בכיוון.

הרכב משוער: אדוארדו, פאולו פריירה, ברונו אלבש, ריקרדו קרבאליו, פאביו קואנטראו, פדרו מנדס, טיאגו ראול מיירלש, כריסטיאנו רונאלדו, דני, ליידסון.

"מעולם לא חסרו לנו שחקנים"

לפני שריקת הפתיחה במשחקה נגד ברזיל איש לא ידע דבר על צפון קוריאה, נבחרת שמייצגת דיקטטורה סגורה. אחרי 90 דקות המסתורין התפוגג מעט והשחקנים של המאמן קים ג'ונג-הון זכו להערכה מקיר לקיר. צפון קוריאה פגשה את אחת המועמדות לזכייה והציגה משחק מלא אומץ ונחישות, כששחקניה רצים ללא הפסקה ואף יוצרים התקפות נאות. הגול שכבשה צפון קוריאה הושג ממהלך כדורגל מצוין, ואם מישהו חשב שהצפון קוריאנים יהוו בשר התותחים של בית ז', הרי שברור כי פורטוגל, ואחריה חוף השנהב, תצטרכנה להתאמץ מאוד כדי לנצח.

בצפון קוריאה זוכרים היטב את מונדיאל 1966, אז חוללה הנבחרת סנסציה עולמית כשעלתה לרבע הגמר בו נוצחה על ידי פורטוגל, ואין פלא שעל אוטובוס הנבחרת מודפס בגדול "1966 חוזרת, ניצחון לצפון קוריאה". נגד ברזיל נהנתה צפון קוריאה מיכולת גבוהה של שוערה רי מיונג-גוק, ותקווה כי ימשיך בכושרו הטוב. ג'י יון-נאם, כובש השער מול ברזיל, יתמוך בהתקפה שתכלול את כוכב הנבחרת ג'ונג טה-סה וחברו להתקפה הונג יונג-ג'ו.

מאמן צפון קוריאה קים ג'ונג-הון התייחס לדיווחים על כך שנעלמו ארבעה שחקני סגל מהנבחרת שלו: "הנהלת הקבוצה והשחקנים זו האחריות שלי ומעולם לא היו שחקנים שחסרו לנו. היינו ביחד כל יום, אכלנו, ישנו והתאמנו כל יום ביחד. הדיווח הזה מוטעה לחלוטין".

הרכב משוער: רי מיונג-גוק, צ'ה ג'ונג היוק, פאק צ'ול ג'ין, רי ג'ון-איל, רי קוואנג-צ'ון, ג'י יון-נאם, האן יונג-האק, פאק נאם-צ'ול, מון אין-גוק, הונג יונג-ג'ו, ג'ונג טה-סה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully