וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טשיירה: "שוויץ טובה יותר, משם אגיע לליגה הגרמנית"

21.6.2010 / 8:40

טשיירה נפרד ממכבי חיפה ומצהיר: "איבדנו את האליפות כי היינו צריכים יותר שחקנים מנוסים". דקל קינן ינהל מו"מ עם רובין קאזאן

רגע לפני שהוא אורז את המזוודות וממריא לשוויץ, בלם מכבי חיפה, ז'ורז'ה טשיירה, נפרד הבוקר באופן אישי משחקני מכבי חיפה. מחר הוא צפוי להגיע שוב לאימון אחר הצהריים על מנת לשוחח עם אלישע לוי והשחקנים בפעם האחרונה לפני שיעזוב את הארץ וימריא כדי לחתום בשוויץ. טשיירה, אגב, יחתום בסופו של דבר (באמצעות סוכנו דדה חדד) לארבע שנים בציריך, ולא לשלוש, אבל זה לא ממש משנה. בראיון שערך הבוקר עם וואלה! ספורט הבלם מפורטוגל חושב קדימה. בעוד שתי עונות, הוא מספר, תקראו עליו במדורי הספורט של הליגה הגרמנית.

"היה לי קשה להיפרד משחקני מכבי חיפה, אני קשור למועדון הזה, נתנו לי כאן במה להצליח ובזכות חיפה עשיתי התקדמות למועדון קצת יותר גדול", אמר הבוקר טשיירה. "קשה לי להיפרד מהאוהדים כאן, נקשרתי אליהם מאוד. כולם כאן חברים טובים שלי, אבל זה הזמן להיפרד".

בסך הכל הצגת יכולת טובה בחיפה. אלישע לוי נלחם עליך.

"כשהגעתי למכבי חיפה אלישע תפס אותי לשיחה, אמר לי שאני לא מספיק טוב. לא הייתי מספיק טוב. אני חייב לו תודה לפני שאני עוזב, הוא עזר לי להתאקלם, לא היה פשוט להגיע לכאן. בזכות אלישע לוי עשיתי קפיצה בקריירה שלי, הוא דחף אותי ברגעים שהיה לי יותר קשה. אני יכול להבין את המלחמה שלו עליי, אבל לפעמים צריך לוותר כדי להצליח וזה מה שעשיתי. טשיירה אולי הלך, אבל יבואו שחקנים טובים במקומו. בחיפה צריכים להבין שזה שדרוג עבורי. תראה, אני לא הולך לשם סתם. משוויץ אני רוצה להגיע למקומות גדולים יותר. מי שחשב שמכבי חיפה זה הטופ עבורי, טעה. אני רוצה להיות שחקן מוביל".

ושוויץ זה שדרוג? היא ליגה טובה יותר?

"לא יודע איך להגדיר את זה, גם לא שיחקתי שם, אבל כולם אומרים ששוויץ ליגה טובה יותר, אז הלכתי. אם אתן שם עונה טובה, זה יהיה צעד משמעותי עבורי בדרך לליגה בכירה יותר".

אז אתה כבר מתכנן את השלב הבא.

"צעדים כאלה צריך לעשות לאט, שלב אחר שלב. אם אמהר לא אגיע לשום מקום. בכדורגל למדתי שרגע אחד אתה יכול להצליח, ורגע אחד אתה צונח בחזרה למטה. גרמניה, אנגליה, איטליה, בכולן אני מסוגל לשחק. אבל אני מניח שבעוד שנה או שנתיים אהיה חלק מהבונדסליגה. אני מאמין שאוכל לשחק שם. אני שחקן פיזי שמתאים לשיטת המשחק הזאת. גרמניה היא ערבוב של הליגה האנגלית והספרדית, ולהיפך. אנגליה פחות פיזית, פחות מתאימה לי. הדבר הכי חשוב הוא להצליח בתחנה הבאה שלי, שוויץ".

האליפות הזאת לא הוכרעה בנקודות

אתה משאיר כאן קבוצה שלא מעט מהשחקנים שלה מדברים על עזיבה. למה אחרי האליפות כולם מנסים לברוח?

"גם אם דקל (קינן) יעזוב, יבוא במקומו מישהו אחר. מכבי חיפה כל הזמן מחפשת שחקנים, במהלך העונה שאלו אותי לא פעם לגבי שחקן כזה או אחר. אני לא בטוח שכולם רוצים לברוח. שחקנים מרגישים שעשו את שלהם ורוצים לעבור לתחנה הבאה. למה הלכתי? כי אני חושב שמציריך אוכל להגיע מהר יותר לגרמניה".

מה גרם לאיבוד העשתונות? למה איבדתם אליפות ברגע האחרון?

"היינו במומנטום רע, בשלבי הסיום נלחצנו. גם הקיזוז לא תרם. לוקחים קבוצה ומורידים לה חצי מהנקודות. האליפות הזאת לא הוכרעה בנקודות, אלא במשהו אחר. זה לא היה תמיד בשליטתנו. הפועל לא ניצחה על הדשא. עשינו את המיטב, אבל שיחקנו עם המון צעירים, אסור לשכוח את זה".

למה "אבל"? זאת הייתה טעות?

"הצעירים של מכבי חיפה מאוד מוכשרים, אבל לאותו זמן היינו זקוקים להיות שחקנים עם ניסיון. הצעירים היו פחות רלוונטים. היינו צריכים להשתמש בשחקנים שיודעים מה זה אליפות. אני צריך להודות להם שהביאו אותי לציריך. תוך שנתיים שלוש תשמעו עליי יותר".

מה מכבי חיפה צריכה לעשות בעונה הבאה?

"להפיק לקחים ולנצח באירופה. הליגה האירופית זה לא מפעל קל. היא צריכה להתחזק ואני מאמין בה. מי יודע, אולי ניפגש יום אחד. יהיה קשה לי לשחק נגד האוהדים האלה".

קינן ינהל משא ומתן עם רובין קאזאן

הבלם דקל קינן ייצא מחר לחו"ל, ללא ליווי של סוכנם רונן וגלעד קצב, על מנת לדון עם קבוצה אירופאית בנוגע לחוזה לעונה הבאה. קינן לא יטוס לרוסיה, אך ינהל משא ומתן עם רובין קאזאן, המנהלת כעת מחנה אימונים ובה משחק הקשר הישראלי ביברס נאתכו על מנת לדון עם ראשי הקבוצה הרוסית על הצטרפות לקבוצה בעונה הבאה. בסביבתו של השחקן הכחישו את הפרסום אתמול לפיו דינמו מוסקבה וזניט סנט פטרסבורג מעורבות במשא ובמתן, והבוקר אישרו שמדובר בקאזאן.

עדכון ראשון 14:05 20/6
עדכון אחרון 08:40 21/6

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully