וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: איטליה איכזבה עם 1:1 מול ניו זילנד

נבחרת איטליה המשיכה להביך את עצמה, כשסיימה רק ב-1:1 מול ניו זילנד באחת ההפתעות הגדולות בתולדות המונדיאל

המונדיאל הבלתי צפוי שזימנה לנו דרום אפריקה ממשיך לגבות קורבנות, כשהערב (ראשון) סיימה איטליה בתיקו 1:1 מביך עם ניו זילנד, שסיבך גם אותה בתמונת העלייה לשמינית הגמר. אחרי התיקו מול פרגוואי סחטו אלופי העולם מחמאות על משחק הלחימה הבלתי מתפשר שלהם מול נבחרת מוכשרת, אבל הפעם נחשפו האזורי במערומיהם כשפרט לרוח הלחימה המוכרת הם הציגו בעיקר מוגבלות התקפית ובלבול הגנתי.

שיין סמלץ, נבחרת ניו זילנד, כובש מול איטליה. רויטרס
הרגע הגדול בתולדות הכדורגל בניו זילנד. סמלץ כובש/רויטרס

בפתיחה המשיכו הכחולים את המשחק האגרסיבי והנחוש שהציגו מול פרגוואי, אך מנגד הייתה נבחרת אגרסיבית לא פחות וחדורת אמונה, שעשתה את הבלתי ייאמן בדקה השביעית, כששיין סמלץ ניצל טעות אומללה של פאביו קנבארו, שלא הסתדר עם הרמה פשוטה לרחבה, ונתן לניו זילנד יתרון מדהים של 0:1. לאחר השער הסתגרו הלבנים במערך מסודר שצופף את המרכז והקשה על האזורי להגיע למצבים.

הבחורים של ליפי ניסו לפרוץ את הבונקר בעיקר בבעיטות מרחוק, אבל החולשה של וינצ'נזו יאקווינטה ואלברטו ג'ילארדינו זעקה לשמיים, ואחרי דקות ארוכות של לחץ איטלקי חסר תכלית, הגיע השוויון ממצב מקרי. בדקה ה-29 תפס טומי סמית קלות בחולצתו של דניאלה דה רוסי, שמיהר לצלול אל הדשא, וסחט פנדל גבולי, אותו ניצל יאקווינטה בבעיטה נאה מהנקודה הלבנה שקבעה 1:1.

לכחולים נותרה שעה כדי להפוך את התוצאה, אבל למרות שממול עמדה אחת הנבחרות החלשות במונדיאל, הלחץ האיטלקי לא נשא פרי. פרט לריקרדו מונטוליבו הפעלתן היו שחקני אלופת העולם הגאה צל של עצמם, ונכנסו חזק למאבק הלוהט על תואר הנבחרת המאכזבת של הטורניר, לצד אנגליה, צרפת וספרד.

מעבר להשפלה שבתוצאה עצמה, צפוי כעת לאיטליה קרב לא קל בהמשך הדרך. ניצחון במשחק הבא מול סלובקיה יבטיח לסקוואדרה אזורה מקום בשמינית הגמר, אבל במידה ופרגוואי תעשה את העבודה במשחק שלה מול ניו זילנד, היא זו שתסיים ראשונה בבית ותשלח את איטליה למשחק מול הראשונה בבית ה', שתהיה ככל הנראה הולנד, שהמנצחת בו תזכה ככל הנראה לפגוש את ברזיל ברבע הגמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מחצית ראשונה

דקה 3 - ליפי שמר אמונים לאותו מערך שפתח מול פרגוואי, פרט כמובן לבופון הפצוע, והאיטלקים עלו נחושים במטרה להסתער על השער של ניו זילנד.

דקה 7 - גול! כדור חופשי פשוט של הניו זילנדים הורם את תוך הרחבה של האיטלקים, קנבארו לא הצליח להשתלט עליו ושיין סמלץ, שארב לו בתוך תיבת החמש, אמר תודה ודחק לרשת של מרקטי - 0:1 לניו זילנד.

דקה 9 - מונטוליבו ניסה להגיב מיד עם כדור רוחב מסוכן שחלף על פני השער, ופסטון הצליח להרחיק.

דקה 17 - הפעם היה תורו של קייליני להחמיץ, כשהבלם השתלט על כדור ירוי בתוך הרחבה אבל בעט חלש מחוץ למסגרת.

דקה 22 - בשעה שהחלוצים האיטלקים נשארו מתוסכלים מהצפיפות בחלק האחורי של הלבנים, התנדב זמברוטה לנסות ולכבוש, ושיחרר בעיטה חזקה מ-20 מטרים שחלפה סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 27 - הסקוואדרה אזורה המשיכה להתקרב לשוויון, והפעם היה זה מונטוליבו שמ-25 מטרים הפציץ לקורה.

דקה 29 - גול! דה רוסי נתפס ברחבה על ידי טומי סמית, ויאקווינטה עשה את העבודה מהנקודה הלבנה - 1:1.

דקה 34 - דה רוסי המשיך את המטווח האיטלקי מחוץ לרחבה, עם ניסיון לא מוצלח מ-25 מטרים.

דקה 45 - הבונקר הניו זילנדי המשיך לעמוד בפרץ גם אחרי שג'ילארדינו השתלט על כדור קרן קצר וכמעט כבש מזווית קשה.

מחצית שנייה

דקה 46 - ליפי ניסה לעורר את החלק ההתקפי כשהכניס אחרי ההפסקה את אנטוניו די נטאלה במקומו של ג'ילארדינו, ושלח גם את קמוראנסי למגרש במקומו של פפה.

דקה 49 - מונטוליבו הקפיץ כדור לרחבה, די נטאלה המשיך מהאוויר וסחט הדיפה מפסטון.

דקה 58 - ניסיון התקפה נדיר של הניו זילנדים הסתיים בלא כלום אחרי שרורי פאלון לא הצליח להתגבר על דה רוסי.

דקה 60 - גם האזורי התעשתו אחרי דקות מנומנמות ויאקווינטה סיכן את השער בבעיטה חדה מקצה הרחבה, פסטון הדף היטב.

דקה 63 - הרחקה רעה נוספת של קנבארו הגיעה לאיבן ויצ'ליץ', שמ-16 מטרים ירה בומבה שהחמיצה במעט את המסגרת.

דקה 70 - מונטוליבו המשיך להיות המסוכן ביותר בנבחרת של ליפי, עם בעיטה מדויקת מחוץ לרחבה שאילצה את פסטון למתוח את איבריו ולהדוף לקרן.

דקה 82 - הלחץ החל לתת אותותיו אצל שחקני אלופת העולם, כשנגיחה פשוטה של קייליני ממצב קורץ הלכה הרחק מחוץ למסגרת.

דקה 83 - המחליף כריס ווד כמעט העניש את איטליה מהעבר השני עם מבצע אישי נהדר שהותיר את קנבארו מאחור והסתיים בבעיטה חזקה שהחטיאה את השער בסנטימטרים.

דקה 88 - קאמורנסי המיואש ניסה את מזלו מכמעט 30 מטרים, פסטון זינק פעם נוספת והרחיק את הסכנה.

דקה 90 - שריקת הסיום הצורמת באזניהם של האיטלקים והמתוקה באזני הניו זילנדים הגיעה, והשלימה את ההשפלה של אלופת העולם.

איטליה: פדריקו מרקטי, ג'אנלוקה זמברוטה, פאביו קנבארו, ג'ורג'יו קייליני, דומניקו קרישיטו, דניאלה דה רוסי, קלאודיו מרקיזיו (ג'מפאולו פאציני 61), ריקרדו מונטוליבו, סימונה פפה (מאורו קמוראנסי 46), וינצ'נזו יאקווינטה, אלברטו ג'ילארדינו (אנטוניו די נטאלה 46).

ניו זילנד: מארק פסטון, סטיבן ריד, ריאן נלסן, טומי סמית, לאו ברטוס, טוני לוקהד, סיימון אליוט, איבן ויצ'ליץ' (ג'רמי כריסטי 81), כריס קילן (אנדי בארון 90), רורי פאלון (כריס ווד 62), שיין סמלץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully