וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלסון: "מנוט היה איש נפלא עם חוש הומור נהדר"

בארה"ב ספדו למנוט בול שמת בגיל 47. והזכירו את הפעילות ההומניטרית שלו: "הוא עשה הכל על מנת לסייע לאנשים בסודן"

בארצות הברית ספדו הלילה (בין שבת לראשון) רבים לכדורסלן העבר מנוט בול, שמת בגיל 47 כתוצאה ממחלת כליות. בול היה מפורסם בזכות מראהו החרגולי וגובהו הרם, 2.31 מטר, ועל אף שלא הצטיין יתר על המידה על הפרקט, נותר זכור גם שנים ארוכות אחרי שפרש.

האמריקאים שהכירו את בול דיברו הלילה בעיקר על האדם שהיה, כשבכל כלי התקשורת הוזכרו הפעילות ההומניטרית שלו, ההתגייסות למען מולדתו השסועה סודן, והתרומות הכספיות הנכבדות שלו למוסדות שונים במדינה. "אלוהים הביא אותי לאמריקה ונתן לי עבודה טובה, אבל גם העניק לי לב כדי שאוכל להביט אחורה", אמר בראיון ל"ספורטס אילוסטרייטד" ב-2004.

"הוא היה איש נפלא עם חוש הומור נהדר. הוא מאוד דאג לאנשים בסודן ועשה הכל על מנת לסייע להם", אמר דון נלסון, שאימן את השרוך הסודני בגולדן סטייט ווריורס והתייחס גם ליכולתו כשחקן: "הוא באמת האמין שהוא שחקן התקפי טוב, אבל כמובן שהוא לא היה. כשאמרתי לו שאני מרשה לו לזרוק שלשות , הוא לקח את זה בשמחה. הוא אהב את זה, השחקנים אהבו את זה והאוהדים אהבו את זה. זה היה גדול"

בתקופה שלו באוקלנד, נהג בול להישאר שעות אחרי תום האימונים ולשחק חיובים עם כריס מאלין, על מנת לשפר את יכולתו ההתקפית ולמרות חוסר הסיכוי לנצח קלעי מוצלח כמו זה שהוא התמודד איתו. השניים הפכו לחברים טובים ומאלין אף אמר בראיון לפני מספר שנים ש"הוא עשה קריירה ממה שאנשים בהתחלה התייחסו אליו כמו אל מופע קרקס".

טום פריצ'ארד, שמנהל את קרן הצדקה Sudan Sunrise שהקימה בית ספר סמוך למקום בו בול גדל, אמר הלילה: "הוא הרגיש שהמדינה שלו זקוקה לו והוא באמת היה מוכן למות למענה. סודן והעולם איבדו גיבור ודוגמא לכולנו. המחשבות והתפילות שלנו כולן מוכוונות למשפחתו שכואבת את האובדן".

"ההשפעה של מנוט על העיר, על המועדון ועל משחק הכדורסל היא בלתי ניתנת לתיאור במילים", אמר נשיא פילדלפיה סיקסרס, אד סטפנסקי, על השחקן שלבש את מדי הקבוצה בשנים 1990-1993, "הוא תמיד נתן מעצמו, ובעזרת טוב הלב שלו והפעילות למען החברה בניסיון לעשות את העולם טוב יותר תמיד תיזכר".

  • עוד באותו נושא:
  • מנוט בול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully