וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוט בול מת בגיל 47

הסודני הענק מת ככל הנראה מבעיה בכליות. נשיא פילדלפיה, סטפנסקי: "ההשפעה שלו על העיר והכדורסל בלתי ניתנת לתיאור"

ישנם לא מעט שחקני NBA שבזמן שהם משחקים או מרגע שעזבו את הליגה, אינם מעניינים עוד את האוהדים, ששמים את שמם עמוק בנבכי הזיכרון שלהם, אם בכלל. אי אפשר לומר את אותו דבר על מנוט בול, הסודני הענק בגובה 2.31, שהלך הערב לעולמו (שבת) בגיל 47. בול התמודד מזה זמן מה במחלת כליות ובעיות עור, והלילה, כאמור, סיים מאבקו באופן טראגי, כשסיים את חייו בבית חולים בשארלוטסוויל.

עבור כל חובבי הליגה הטובה בעולם משנות ה-80 וה-90, בול היה יותר מסתם שחקן, הוא היה תופעה. הוא נבחר בדראפט בשנת 1985, ומאז שיחק לא פחות מ-10 שנים, כשהוא עובר בקבוצות כמו וושינגטון, גולדן סטייט, פילדלפיה ומיאמי, כשהוא רושם ממוצעים של 2.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-3.3 חסימות. בול אף פעם לא היה השחקן המוכשר בתולדות הכדורסל או החינני שבהם, אבל בכל פעם שעלה על הפרקט, הוא נלחם והשתמש בכל סנטימטר כדי לסייע לקבוצתו. את אותה אנרגיה מהמגרשים לקח איתו גם לאחר פרישתו, כשהפך לפעיל למען ארגוני זכויות אדם שונים, בעיקר הקשורים למולדתו השסועה, סודאן, ותרם כספים רבים לכך.

"סודאן והעולם איבד גיבור ודוגמא לכולנו", אמר הערב טום פריצ'ארד, שעבד עם בול בשנים האחרונות בארגונים השונים. "מאנוט, אנחנו נתגעגע אליך. המחשבות והתפילות שלנו כולן מוכוונות למשפחתו שכואבת את האובדן". בכל הליגה התקבלה הידיעה הכואבת בחוסר אמונה, ובעצב רב. "ההשפעה של מאנוט על העיר, על המועדון ועל משחק הכדורסל היא בלתי ניתנת לתיאור במילים", אמר נשיא פילדלפיה 76, אד סטפנסקי. "הוא תמיד נתן מעצמו, ובעזרת טוב הלב שלו והפעילות למען החברה בניסיון לעשות את העולם טוב יותר תמיד תיזכר".

  • עוד באותו נושא:
  • מנוט בול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully