וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השופט שפסל שער לארה"ב יודח מהטורניר

פיפ"א לא מתעלמת מהביקורת על השופטים וצפויה להעניש את קוליבאלי. שינוי נוסף: רישום הצהובים יימחק לפני רבע הגמר

אחרי פתיחה די מוצלחת של הגביע העולמי מבחינת שיפוט, מסתמן שבימים האחרונים המגמה של שגיאות שיפוט, זו שהטרידה את חובבי הכדורגל והעיקה על המשחק, חוזרת להיות דומיננטית במונדיאל. זה החל באלברטו מונדיאני מאיינקו, השופט הספרדי, שהרחיק את מירוסלב קלוזה במשחק ההפסד של גרמניה וגרר ביקורות מיואכים לב. "ספגנו במשחק הזה שמונה כרטיסים צהובים, מהם שניים לקלוזה. אני חושב שזה היה מיותר", אמר המאמן הגרמני.

מי שזכה לביקורת הכי גדולה היה קומאן קוליבאלי, השופט ממאלי, שלא אישר שער לארה"ב ב-2:2 שלה מול סלובניה. קוליבאלי, ששרק לעבירה תמוהה שלא זוהתה בעשרות הילוכים חוזרים, צפוי למצוא את עצמו מחוץ למונדיאל, כך על פי דיווחים. "אין לי ספק, זה היה שער חוקי", אמר מאמן ארה"ב בוב בראדלי, "אם כבר הוא שרק לעבירה, הוא היה אמור לתת לנו פנדל. לפעמים שופטים שורקים לפני הזמן, כשהם יוצאים מנקודת הנחה שתהיה עבירה, ורק אחרי שהם שרקו הם מחליטים לאיזה צד זה יילך. זה היה שער חוקי".

פיפ"א, כאמור, צפויה לבחון היטב את קלטת המשחק ולהעריך שוב את קבלת ההחלטות של השופט. מקור בפיפ"א ציין כי קוליבאלי עדיין עשוי לשמש כקוון או כשופט רביעי, אך הבהיר כי "אם נגלה שהוא קיבל החלטה שגויה, במיוחד כזו שמשפיעה באופן ישיר על תוצאת המשחק, סביר להניח כי הוא לא יחזור להיות שופט מרכזי בטורניר".

הצהובים יימחקו

עם או בלי קשר לשגיאות השיפוט ולהשפעתן הפטאלית על המשחק, פיפ"א הכריזה היום (שבת) על שינוי מהותי בכל נושא הכרטיסים הצהובים, שמטרתו למנוע מהשחקנים הגדולים להחמיץ את היום הגדול - גמר הגביע העולמי, ב-11 ביולי. עד היום, שני כרטיסים צהובים בשלב הבתים הובילו להרחקה אוטומטית ממשחק אחד, אך החל משמינית והלאה נמחקו הרישומים. החוק החדש קובע כי כל השחקנים יגיעו לשלב חצי הגמר נקיים מכרטיסים צהובים, וכך, הדרך היחידה בה יפסידו את הגמר תהיה אם יספגו שני כרטיסים צהובים, או כרטיס אדום בחצי הגמר.

כאמור, החוק נועד כדי לאפשר לכוכבים ליטול חלק באירוע הספורט הגדול מכולם, ולא חסרים תקדימים שהובילו לכך: מיכאל באלאק החמיץ את גמר הגביע העולמי ב-2002, אלסנדרו קוסטקורטה לא שותף בגמר של 1994, וקלאודיו קאניג'ה פספס את הגמר של 1990, כשהמשותף לשלושתם היה צבירת כרטיס צהוב שני בשלב רבע או חצי הגמר. "אנחנו בסך הכל רוצים לתת לשחקנים הכי טובים צ'אנס לשחק בגמר", הסביר דובר פיפ"א, מריוס שניידר, את החוק החדש, והודה כי ההחלטה עלתה לראשונה לדיון אחרי הגמר של 2002, ממנו, כאמור, נעדר מיכאל באלאק.

עדכון ראשון: 14:22
עדכון אחרון: 20:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully