וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: הולנד ניצחה 0:1 את יפן

הולנד שוב לא הרשימה, אבל שמרה על מאזן מושלם בדרך לשמינית הגמר עם 0:1 קטן על יפן הממושמעת. סניידר כבש (53)

שלושה ניצחונות עם 10 שערי זכות מול יריבות אסייתיות בגביעי העולם - זה היה המאזן של נבחרת הולנד עד המפגש היום (שבת) עם נבחרת יפן העיקשת. שתי הנבחרות הגיעו לאחר ניצחון במחזור הפתיחה של בית ה' ובידיעה ששלוש נקודות נוספות יבטיחו להן כמעט בוודאות את המקום בשמינית הגמר, אך על כר הדשא התנהל מאבק טקטי שהעלים את היתרון האיכותי של ההולנדים. זה נראה כמו עוד משחק של תיקו מאופס, עד שווסלי סניידר הפציץ מחוץ לרחבה ונעזר בטעות של השוער אייג'י קוואשימה כדי לקבוע 0:1 בדקה ה-53 ולהכריע את המשחק. הולנד שומרת על מאזן מושלם והיא עם יותר מרגל וחצי בשמינית הגמר. בניגוד לאנגליה וצרפת המאכזבות, הולנד לפחות מסירה את המכשולים ועושה את שלה.

שחקני נבחרת הולנד, ווסלי סניידר, ג'ון הייטינחה, חוגגים. רויטרס
ותודה לקוואשימה. סניידר חוגג עם הייטינחה/רויטרס

בהולנד הזכירו לפני המשחק את הניצחון 0:3 על יפן במשחק ידידות בספטמבר אשתקד. אז תסכלו הסמוראים הכחולים את הכוכבים ההולנדים במשך 70 דקות, עד שנפרץ הסכר והגיעו שלושת השערים. ברט ואן מרוויק ידע עם מי יש לו עסק, ובכל זאת הולנד שחזרה כמעט במדויק את התצוגה האפרורית משהו מול דנמרק. ללא אריאן רובן הפצוע, נבחרת האוראנג' נראתה חסרת השראה בחלק הקדמי וכל מהלכיה נתקעו כ-30 מטרים משערו של קוואשימה. ליכולת המלהיבה ממשחקי ההכנה לא נותר כל זכר.

יפן, נאמנה לתוכנית המשחק שלה, הקשתה את החיים על ההולנדים. המאמן טאקשי אוקאדה שמר על הההרכב שניצח 0:1 את קמרון ופתח באותו מערך, כשקייסוקה הונדה, פליימייקר במקורו, משמש כחלוץ היחיד בהרכב הגנתי במיוחד. כל שחקן בהרכב היפני היה מודע לתפקידו על המגרש, ועם משמעת כזו לצד הנחישות והנמרצות המאפיינים את היפנים ההבטחה של אוקאדה להגיע לחצי הגמר מקבלת ודאי יחס כבר יותר רציני בבית, גם אם אין לה שום בסיס.

אלא שבמשחקים כאלה טעות אחת חורצת את גורל המשחק, וכך אכן היה. הרחקה רעה של טוליו הגיעה לרגלי רובין ואן פרסי, שלמרות משחק חלש התכבד בבישול השער לסניידר, עם עזרה משמעותית מצד השוער האומלל שהדף לתוך שערו. שער החובה אילץ את יפן לצאת קדימה, הולנד נלחצה מעט, אבל פרט לניסיונות של יושיטו אוקובו הפעלתן ולהחמצה האדירה של המחליף שינג'י אוקזאקי בדקת הסיום, למארטן סטקלנבורג לא הייתה עבודה רבה. הולנד עם שש נקודות ועם הפנים לעבר שמינית הגמר, כשהמשחק השלישי בשלב הבתים ינוצל אולי להכניס לעניינים את רובן. יפן תתעמת עם דנמרק במחזור הסיום, כשהכרטיס השני עדיין בהישג יד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית ראשונה

דקה 7: הנעת הכדור הסבלנית של ההולנדים נתקלת בהגנה היפנית הממושמעת. שני שחקנים שסגרו את ואן פרסי גרמו לנפילתו, כשהרגל שלו פגעה שלא במתכוון בקומאנו חסר המזל. סניידר בעט את הכדור החופשי מ-20 מטרים מעל השער.

דקה 10: התקפה יפה של ההולנדים מצד שמאל. ואן ברונקהורסט מצא את קאוט שניסה מספרת, אבל הכדור נבלם על ידי מגן יפני. בינתיים קומאנו קיבל טיפול וחזר.

דקה 12: ניסיון ראשון של יפן. המגן הימני נגאטומו עלה לעזרת ההתקפה ובעט מחוץ לרחבה החוצה.

דקה 17: הקהל ההולנדי עושה את שלו וגם חזינו בגל מקסיקני ראשון, אבל על המגרש עדיין עוסקים בגישושים.

דקה 24: המשחק מתחיל להזכיר את מפגש הידידות בין הנבחרות בספטמבר 2009. אז ההולנדים חוו תסכול במשך 70 דקות עד שפרצו את הסכר.

דקה 33: אנדו הגביה כדור חופשי לרחבה, הונדה נגח לשמיים מ-10 מטרים. אנחנו עדיין מחכים לבעיטה ראשונה למסגרת.

דקה 37: התקפה יפה של היפנים, בסיומה מאטסוי בעט בשמאל מהאוויר כדור חלש מדי לידיו של סטקלנבורג.

דקה 45: ואן דר וארט נותן לקוואשימה הזדמנות ראשונה לקבל קלוז-אפ. הקשר בעט מזווית אלכסונית, השוער קלט ללא שום קושי. מחצית חלשה מגיעה לסיומה. אולי ואן מרוויק יעלה מהספסל את את רובן או אליה?

מחצית שנייה

דקה 49: ואן ברונקהורסט הגביה משמאל, ואן פרסי הגיע לכדור ונגח חלש לקרקע ומשם לידיו של קוואשימה.

דקה 53: גול! ואן פרסי השתלט על כדור ברחבה אחרי הרחקה רעה של טוליו והוציא לסניידר, שירה למרכז השער ורץ לחגוג אחרי שקוואשימה האומלל הדף פנימה. טעות קשה של השוער היפני, 0:1 להולנד.

דקה 54: אוקובו ניסה להגיב במהירות עבור היפנים, אך הכדור שלו נעצר אצל סטקלנבורג.

דקה 65: אוקובו בעט מ-18 מטרים בימין, הכדור חמק סמוך לקורה השמאלית של סטקלנבורג.

דקה 77: המאמן היפני הולך על כל הקופה עם הכנסתם של צמד החלוצים, טמאדה ואוקזאקי. מצד שני, מרכז השדה הדליל מאפשר להולנד לצאת למתפרצות.

דקה 85: המחליף אפלאי נשלח למתפרצת באגף שמאל, חדר לרחבה ונעצר על ידי קוואשימה שיצא מצוין.

דקה 88: עוד עימות בין אפלאי לקוואשימה. הונטלאר הכין לקשר מצב נהדר, אבל השוער יצא שוב עם ידו על העליונה.

דקה 90: איזו החמצה של יפן. המחליף אוקזאקי קיבל כדור בתוך הרחבה, הקדים את השומר שלו ובשמאל בעט מעט מעל השער.

הרכב נבחרת הולנד: מארטן סטקלנבורג, גרגורי ואן דר וויל, ג'ון הייטינחה, יוריס מאתייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, נייג'ל דה יונג, מארק ואן בומל, ווסלי סניידר (איברהים אפלאי, 83), דירק קאוט, רפאל ואן דר וארט (אלג'רו אליה, 72), רובין ואן פרסי (קלאס יאן הונטלאר, 88).

הרכב נבחרת יפן: אייג'י קוואשימה, יוטי נגאטומו, יוג'י נקזאווה, טוליו, יואיצ'י קומאנו, מקוטו האסבה (שינג'י אוקזאקי, 77), דייסוקה מאטסוי (שונסוקה נקאמורה, 64), יוקי אבה, יאושיטו אנדו, יושיטו אוקובו (קייג'י טמאדה, 77), קייסוקה הונדה.

שוער נבחרת יפן, אייג'י קוואשימה, מאוכזב לאחר שספג שער. Steve Haag, GettyImages
הגיבור הטראגי. קוואשימה/GettyImages, Steve Haag

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully