וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורט הלאומי בצרפת: לחבוט בדומנק

הרפובליקה לא הופתעה מההפסד, כשעיתונאים ושחקני עבר השמיצו את המאמן. אברה: "מרגישים כמו מדינת כדורגל קטנה"

צרפת התעוררה לבוקר שאחרי ההפסד למקסיקו (2:0) במשחק השני שלה במונדיאל עם אכזבה אך כבר ללא עצב. כי בצרפת הבינו כבר מזמן, כמו בכל העולם, מלבד בהתאחדות הכדורגל הצרפתית שהמאמן ריימונד דומנק מוביל את הנבחרת לבור עמוק מאוד. "אין עצב, אין צער, בהחלט לא כעס. השחקנים והמאמן לא יכולים להציע כלום", נכתב באחד העיתונים ברפובליקה. "עברנו כבר מזמן את המונחים 'לא יוצלחים' ו-'פאתטיים'.

צרפת, כפי שנכתב ברוב מהדורות הספורט במדינה, מחכה עכשיו לנס, אבל גם בו היא לא ממש מאמינה, כדי להעפיל לשלב הבא במונדיאל. עם נקודה אחת, נבחרת הטריקולור צריכה לנצח את דרום אפריקה ולקוות שהמשחק בין שתי מובילות בית א', אורוגוואי ומקסיקו, לא יסתיים בתיקו. אלא שכפי שהיא נראית, ללא כיבוש עדיין בטורניר, גם ניצחון על הנבחרת המארחת נראה כקשה מאוד להשגה.

גם כותבי הטורים לא ריחמו על דומנק, שהפך אולי לאחד האנשים הכי שנואים ברפובליקה. מזלו ומזלם שאחרי הטורניר הזה הוא הולך הביתה. אף אחד לא יצא נקי, החל מהשחקנים וכלה, כמובן, במאמן. בעל הטור ז'ק קאמו כתב: "זה עונש ראוי והגיוני לנבחרת שמשחקת בלי נשמה, בלי רצון, בלי כבוד".

גם שחקני העבר של הנבחרת ובוגרי זוכי מונדיאל 98' בצרפת השתלחו בנבחרת ובדומנק. רובר פירס אמר לתחנת טלוויזיה צרפתית: "הנבחרת הזו היא השתקפות של המאמן, היא לא טובה, הוא לא טוב". ביצ'נטה ליזארזו, שכבר פרש ממשחק, אמר: "מי שתפס את העיניים שלי במשחק של צרפת היה ניקולא אנלקה. ראינו אותו הולך במשחק, שחקן הולך בגביע העולם! הוא לא היה אגרסיבי, ונראה שהוא בכלל לא מתעניין במשחק. הנבחרת טמנה את ראשה בחול ולא עשתה כלום".

מי שעוד נהנה לחבוט בנבחרת הוא פטריק ויירה, שכזכור לא הוזמן אליה על ידי דומנק. "זה מצחיק", אמר ויירה. "ראינו נבחרת שנעדרת תשוקה". המאמן, שזכה עם הנבחרת בגביע העולם ב-98', איימה ז'אקה, היה פחות בוטה מהאחרים כשאמר "שהוא לקח קשה את ההפסד". זינאדין זידאן היה יחסית עדין עם דומנק, כשביקר את ההחלטה המקצועית שלו להשאיר את יוהאן גורקוף על הספסל: "זו ההחלטה שהוא לקח, ואני לא מסכים איתה".

אברה: "קטסטרופה"

מי שהוסיף דברי ביקורת על התפקוד של הצרפתים נגד מקסיקו היה הקפטן פטריס אברה, שאמר לאחר המשחק: "אנחנו מרגישים כמו מדינת כדורגל קטנה וזה כואב. אין שום דבר מה להגיד פרט לכך שזה קטסטרופה. חשבתי שלמדנו את השיעורים מ-2008. לא ראיתי את ההפסד מגיע. אני מדוכא".

עוד לפני המשחק התבטא אברה כמי שאומר ששצרפת מאוחדת ויכולה להגיע רחוק בטורניר, אך כעת הוא מסביר: "הבעיה היא שאנחנו לא נבחרת נהדרת על המגרש. אני לא הולך להגיד מה אני חושב שהולך גרוע. קודם אני אגיד את זה לאלה שמעורבים בנבחרת".

כאמור, אחרי המונדיאל יעזוב דומנק את הנבחרת, ומי שייכנס באופן רשמי לתפקיד הוא מאמן בורדו לשעבר, לורן בלאן. בלם העבר הגדול, שזכה עם הנבחרת בטורניר ב-98', הוא האיש שעליו מוטלת המשימה הכבדה - להחזיר את צרפת לקדמת הבמה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully