וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה לתושבי דרום אפריקה: אמצו נבחרת

הממשל ומארגני המונדיאל תומכים בכך שאוהדי הבפאנה בפאנה יעברו לאהוד אפריקאית אחרת, במטרה לשמר את ההתלהבות

נבחרת דרום אפריקה קרובה מאוד להיות הנבחרת הראשונה שמארחת את טורניר גביע העולם ולא מעפילה לשלב הבא. לאחר התבוסה 3:0 לאורוגוואי, סיכויי הבפאנה בפאנה להעפיל לשמינית הגמר נראים קלושים ביותר. ההפסד לאורוגוואי הביא את אוהדי הנבחרת להתאכזב מאוד מהיכולת ומהתצוגה, כאשר רבים מיושבי האצטדיון עזבו עוד לפני שריקת הסיום. בדרום אפריקה הביעו חשש גדול כי בעקבות כישלון הנבחרת, ההתלהבות של אוהדי ותושבי המדינה תדעך מאוד. בהיעדר תיירים רבים ממדינות אחרות, חגיגת המונדיאל תהפוך לקטנה ומצומצמת.

אלא שלמארגני הטורניר יש רעיון כיצד לשמר את ההתרגשות הגדולה שאחזה בתושבי המדינה כמו בתחילת הטורניר לגבי המונדיאל - לאמץ אהדה לנבחרת אחרת. "אנחנו מקווים שנישאר מדינה מארחת מעולה", אמר ריק מקונדו, דובר הוועדה המארגנת של הטורניר, שהציע לתושבי המדינה לתמוך בנבחרת אפריקאית אחרת בהמשך הטורניר. "צריך לזכור את מילותיו של נלסון מנדלה, שאמר כי 'בעת של כאב, צריך לדעת לשמר מצב רוח טוב ולחייך'. זוהי הזדמנות של פעם בחיים עבור האפריקנים ואנחנו מקווים שהם יאמצו נבחרת אחרת".

אפילו הממשל במדינה נדרש להתערב בסיטואציה. "זה לא הזמן לסגת אחורה, חרף האכזבה שאנחנו מרגישים לאחר ההפסד", אמר דובר הממשל תמבה מסקו. "מאז משחק הפתיחה, הדרום אפריקאים לקחו על עצמם את האחריות להיות מארחים טובים, לצאת אל הרחובות ולעשות אווירה שמחה. אנחנו צריכים להמשיך לעשות זאת, למרות הכישלון של הנבחרת".

אבל אולי יש גם צד חיובי להפסד של דרום אפריקה, תלוי מאיפה מסתכלים על זה - רעש הוובוזלות המחריד. "כשדרום אפריקה הפסידה ואוהדיה צעדו הביתה, לראשונה הוובוזלות נדמו. האוהדים צעדו הביתה בכאב", אמר יו"ר הוועדה המארגנת של פיפ"א דני ג'ורדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully