וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומנק: "זו אכזבה אמיתית עבור מי שהאמין בנו"

מאמן נבחרת צרפת התקשה להסביר את ההפסד המביך של הטריקולור למקסיקו. אגירה: "כמו תמיד עשינו הכל בשביל לכבוש"

תסריט הבלהות הידוע מראש של נבחרת צרפת התממש הערב (חמישי) עם הפסד 2:0 למקסיקו שהותיר את הטריקולור עם נקודה בודדת אחרי שני משחקים, כשהיא נמצאת על סף הדחה משפילה כבר בשלב הבתים של המונדיאל, ולא תלויה בעצמה לקראת המחזור האחרון של בית א', בו ייפגשו מקסיקו ואורוגוואי, שלכל אחת מהן יש ארבע נקודות, והן יודעות שתיקו יעלה את שתיהן.

החבורה הכושלת של ריימונד דומנק, שחילצה תיקו מאופס מאורוגוואי במשחק הפתיחה שלה בדרום אפריקה, שוב נראתה אנמית ומבוהלת מול הלטינים הנמרצים שממול, שעשו את שלהם כמו גדולים כששערים של שני המחליפים - חאבייר הרננדס הצעיר בדקה ה-64 וקוואטמוק בלאנקו הוותיק בדקה ה-79 בפנדל העניקו לה ניצחון ענק שקירב אותה להעפלה לשמינית הגמר. כדי להימנע ממפגש מול ארגנטינה בסיבוב הבא, ינסו הכחולים לנצח גם את אורוגוואי כדי לסיים בראש הבית.

עם השריקה האחרונה הופנו כל העיניים לעברו של דומנק, האיש המושמץ ביותר בצרפת ואולי בעולם הכדורגל כולו, שהוסיף פרק מביך נוסף לקדנציה שלו כמאמן הלאומי. "אין לי מילים", הוא הודה בסיום. "זו אכזבה אמיתית עבור מי שהאמין בנו. ניסינו, אבל תמיד היה משהו שלא עבד. היינו זקוקים לתיקו כדי להיות תלויים בעצמנו אבל לא השגנו את זה, ועכשיו יש לנו עוד משחק אחד, נשחק בו בשביל הגאווה שלנו ונקווה לנס".

גם פלורן מאלודה, שפתח הפעם בהרכב אחרי הסכסוך המתוקשר שלו עם דומנק והיה חלש כמו יתר חבריו, התקשה להסביר את מה שהתרחש על כר הדשא בפולוקוואנה: "חבל שהפסדנו בצורה כזו", והוסיף: "אסור לנו לסיים את הטורניר בלי אף ניצחון".

מהעבר השני החגיגה של המקסיקנים הייתה בשיאה, כשברקע מסיבת העיתונאים הצוהלת של הירוקים נשמעו קריאות "אולה! אולה!" של הקהל הירוק הנלהב שנשאר באצטדיון. "כל המחמאות מגיעות לשחקנים שלי", אמר המאמן חאבייר אגירה. "ידענו שמי שתבקיעה ראשונה תנצח את המשחק, והשער שכבשנו הרגיע אותנו מאוד. כמו תמיד עשינו הכל כדי לכבוש, כולל לקחת סיכונים, והיום זה הצליח".

האירוע היחיד במשחק שהעיב על החגיגות של מקסיקו היה פציעתו של קרלוס ולה, שנאלץ לרדת לספסל בדקה ה-32 לאחר שנפצע ברגלו. במחנה המקסיקני לא ידעו להעריך את חומרת הפציעה, והביעו תקווה שהכישרון הצעיר מארסנל יוכל להתאושש כדי לעזור לחבריו בהמשך הטורניר.

עבור חאבייר הרננדס היה מדובר בהרבה יותר מעוד ניצחון. היהלום בן ה-22, שכבר נרכש על ידי מנצ'סטר יונייטד אליה יעבור מיד לאחר המונדיאל, הלך בדרכו של סבו, תומאס בלקאזר, שכבש לזכות נבחרת מקסיקו בהפסד 3:2 לצרפת במונדיאל 1954, והפך ברגע לאחד השחקנים החמים במונדיאל, ואחד הסיפורים המרתקים שקיבלנו עד כה מהטורניר הנוכחי. "אני מקווה שאוכל לדבר עם סבא שלי בקרוב, אמר הרננדס הנרגש. "אני מאושר מאוד עכשיו, וחשוב לי להודות למשפחתי, שבזכותם אני האדם שאני היום, על המגרש ומחוצה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully