וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: מקסיקו ניצחה 0:2 את צרפת

מקסיקו השילה מעליה את תדמית הנאיבית ועשתה צעד משמעותי לעבר שמינית הגמר, כשגברה 0:2 על צרפת האומללה

במונדיאל 1954 ניצחה צרפת 2:3 את מקסיקו, כאשר אחד הכובשים של המקסיקנים היה תומאס בלקאזר. 56 שנים חלפו מאז, ונכדו של אותו בלקאזר, חאבייר הרננדס, הוביל הערב (חמישי) את נבחרת מקסיקו לניצחון היסטורי 0:2 על הצרפתים האומללים, בתוצאה שמקרבת את מקסיקו לשמינית הגמר ואת החבורה המאכזבת של ריימונד דומנק הביתה. למקסיקו כעת ארבע נקודות, בדיוק כמו אורוגוואי, אותה תפגוש במחזור הסיום של בית א'. צרפת ודרום אפריקה תתעמתנה במקביל בדו קרב המאכזבות, עם תקווה שהלטינים לא יסגרו דיל מאחורי גבם ויכריעו את הסיפור.

חאבייר הרננדס שחקן נבחרת מקסיקו. רויטרס
הלך בעקבות סבא. הרננדס/רויטרס

לפני ארבע שנים צרפת הגיעה לגמר המונדיאל בגרמניה למרות שפתחה עם שתי תוצאות תיקו מאכזבות בבית קל. אז מה ההבדל הפעם? בזמנו ניהל את המשחק של הטריקולור מאסטרו העונה לשם זינדין זידאן. מאז פרישתו צרפת ללא ניצחון בטורניר גדול וגם הערב היא הציגה חלק קדמי חסר מעוף וללא שום יכולת הפתעה. דומנק המושמץ שוב בחר בשיטת ה-4-2-3-1 שלו, אבל ניקולא אנלקה נותר בודד בחוד וגם כך הוא לא מופיע למעמדים גדולים, פרנק ריברי לא הצליח לייצר פעולות קסומות ולהימצאותו של סידני גובו בסגל לאף אחד אין באמת הסבר הגיוני. ההגנה הכבדה נענשה הפעם, בניגוד למשחק הראשון, וגם החילופים של דומנק לא הועילו.

מקסיקו, מנגד, אמנם מיעטה להחזיק בכדור מול הקישור האגרסיבי של הצרפתים, אבל הייתה מסוכנת יותר בעזרת המתפרצות של ג'ובאני דוס סנטוס הנמרץ. גם קרלוס סלסידו הנפלא הרשים בתפקיד המגן השמאלי עם מספר פעולות נאות שהביכו את בקארי סאניה, אבל המקסיקנים חסרו מחץ כשגיז'רמו פרנקו הכבד לא סיפק את הסחורה כחלוץ המרכזי. אז ביצע חאבייר אגירה חילוף שהתברר כמבריק, כשהכניס בדקה ה-55 את הרננדס, חלוץ הרכש של מנצ'סטר יונייטד. תשע דקות על המגרש הספיקו ל'אל צ'יצ'ריטו' לשבור את מלכודת הנבדל הצרפתית ולהיות הראשון שמכניע את הוגו לוריס בטורניר.

המחליפים האחרים של אגירה סיפקו את השער השני, כשפאולו באררה הוכשל ברחבה על ידי אריק אבידל בדקה ה-79 וקוואטמוק בלאנקו הוותיק הוכיח שאפשר לכבוש במונדיאל גם ללא היכולת לרוץ. מקסיקו מעולם לא ניצחה את צרפת במשחק רשמי בין הנבחרות הבוגרות, והערב סוף כל סוף דילגה על המכשול הזה, בדרך אולי להסיר מעליה את תדמית הנאיבית ולהציג את הכישרונות שלה לראווה גם על הבמה המרכזית של הכדורגל העולמי. צרפת משלמת את המחיר על האמון המוגזם ורב השנים בדומנק. הבשורה היחידה של צרפת מהערב הזה - ככל הנראה נותר עוד משחק אחד בלבד עד שלורן בלאן מגיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מחצית ראשונה

דקה 3: דוס סנטוס בעט כדור שטוח בשמאל לקורה, אבל הקוון הניף דגל לנבדל שאכן היה.

דקה 6: ריברי בעט מ-40 מטרים בתקווה שהג'אבולאני יעשה את הטריק, פרז היה מוכן וקלט.

דקה 8: מארקז שלח כדור עומק נהדר לוולה, שמ-10 מטרים בעט ברשלנות גבוה מעל השער.

דקה 12: שוב מרכז ההגנה של צרפת מפשל. פרנקו השתחרר, אבל בעט מעל השער.

דקה 18: המגן השמאלי סלסידו עלה לעזרת ההתקפה המקסיקנית ומ-17 מטרים בעט כדור אלכסוני שחלף סמוך לקורה.

דקה 27: סלסידו שוב פרץ משמאל, ניער את סאניה, הטעה את גאלאס ובעט כדור חד לפינה הקרובה שלוריס הצליח להדוף.

דקה 32: חילוף מפתיע במקסיקו, כשבאררה נכנס במקום ולה שנפצע.

דקה 39: צרפת ממשיכה להיראות אבודה בחלק ההתקקפי, ואליו בהגנה לא מסתדרת עם דוס סנטוס, שהתגבר על אברה בקלות ובעט החוצה. המהלך נפסל עקב עבירה של המקסיקני הפעלתן.

דקה 45: ככה דומנק רוצה להשיג שער? אנלקה, החלוץ היחיד של הצרפתים, שלח כדור שבעיטה היא מילה מחמיאה עבורו. פרז לא התקשה לקלוט.

דקה 45+1: עבירה של טולאלן בתוספת הזמן של המחצית עולה לו בכרטיס צהוב שיגרום לו להחמיץ את המשחק הבא.

מחצית שנייה

דקה 47: מאלודה בעט את הכדור על חוארז, שהגיב בדחיפה וספג צהוב שמרחיק אותו מהמשחק הבא.

דקה 54: מאלודה בעט בימין מ-16 מטרים למרכז השער, פרז התעופף והדף.

דקה 55: הפעם ריברי ניסה את מזלו מאותה נקודה ממנה בעט מאלודה, שוב פרז היה במקום והדף.

דקה 64: גול! מארקז שלח כדור עומק נהדר לעבר המחליף הרננדס, שהיה בקו אחד עם גאלאס, עקף את לוריס וגלגל לרשת. 0:1 למקסיקו, מלכודת הנבדל הצרפתית נשברה וכך גם השוויון.

דקה 74: צרפת הלחוצה נואשת לשווין. מאלודה מצא את ג'יניאק שבעט גבוה מעל השער.

דקה 79: גול! באררה חדר לרחבה וספק הוכשל על ידי אבידל. בלאנקו הוותיק בעט שטוח שמאלה, ידו של לוריס קצרה מלהושיע. 0:2 למקסיקו, צרפת מושפלת.

הרכב נבחרת צרפת: הוגו לוריס, בקארי סאניה, וויליאם גאלאס, אריק אבידל, פטריס אברה, אבו דיאבי, ז'רמי טולאלן, פלורן מאלודה, פרנק ריברי, סידני גובו (מתיו ולבואנה, 69), ניקולא אנלקה (אנדרה-פייר ג'יניאק, 46).

הרכב נבחרת מקסיקו: אוסקר פרז, ריקרדו אוסוריו, פרנסיסקו רודריגז, רפא מארקז, הקטור מורנו, קרלוס סלסידו, אפריין חוארז (חאבייר הרננדס, 55), חרארדו טוראדו, ג'ובאני דוס סנטוס, גיז'רמו פרנקו (קוואטמוק בלאנקו, 62), קרלוס ולה (פאולו באררה, 32).

זינאדין זידאן שחקן העבר של נבחרת צרפת. רויטרס
מאז הפרישה שלו צרפת ללא ניצחון בטורניר גדול. זידאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully