וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: אורוגוואי הביסה 0:3 את דרום אפריקה

דרום אפריקה הפסידה 3:0 לאורוגוואי ולראשונה בהיסטוריה המארחת עלולה למצוא את עצמה מחוץ לשמינית הגמר

האם אנחנו בדרך לראות את הנבחרת המארחת הראשונה שמודחת כבר בשלב הבתים? סביר להניח. דרום אפריקה פגשה הערב (רביעי) בפרטוריה את אורוגוואי ונופפה במאזן של שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו באצטדיון לופטוס ורספלד, אבל הדרום אמריקאים לא התחשבו ברצונות המארחים, הבקיעו שער מצוין מרגלי דייגו פורלאן, נהנו גם מפנדל של החלוץ המוכשר וחתמו עם נגיחה של אלברו פריירה כדי לחגוג ניצחון ראשון במונדיאלים מאז 1990, כשגם אז על הקווים עמד אוסקר טבארז. 0:3 חשוב מאין כמוהו לסלסטה, שמפרה את האיזון בבית א' ועולה לפסגה עם ארבע נקודות לעומת נקודה של שאר היריבות (צרפת ומקסיקו תיפגשנה מחר).

דייגו פורלאן, חלוץ נבחרת אורוגוואי חוגג שער. רויטרס
קבלו את מלך שערי הטורניר. פורלאן/רויטרס

קרלוס אלברטו פריירה ביצע שינוי אחד בהרכב המארחת הלחוצה, כשהחזיר את פיטר מסיללה לעמדתו הקבועה בצד שמאל של ההגנה. אולם דווקא השינוי של טבארז מן העבר השני עשה את ההבדל. השועל הוותיק זנח את שיטת שלושת הבלמים לטובת רביעייה אחורית, כשחורחה פוסילה (הופעה מרשימה עד שנפצע והוחלף) פתח כמגן שמאלי ואלברו פריירה הוסט לקישור. בנוסף, אדיסון קבאני הוכנס להרכב על חשבון נאצ'ו גונזאלס וכך התאפשר לדייגו פורלאן לשמש כפליימייקר, כפי ששיחק בלא מעט משחקי מוקדמות של אורוגוואי. בעזרת שינוי התפקוד מצא פורלאן מרחב מחייה במרכז המגרש, ירד אחורה לקבל כדורים ובאחד המהלכים בדקה ה-24 היה כל כך חופשי ובעט כדור קשתי שפגע בדרך בארון מוקואנה ונחת ברשת. טבארז הרוויח את הכוכב שלו ואולי גם את הכרטיס לשלב הבא.

בניגוד לקהל הרועש והדוחף ביוהנסבורג, זה של פרטוריה נכנס להלם בעקבות שער החובה ולא בדיוק סייע לשחקניו הרדומים. הקישור של דרום אפריקה התקשה לייצר מצבים והחלוץ קטלגו מפלה נותר לבדו מול ארבעה וחמישה שחקנים אגרסיביים בלבן, בראשותו של דייגו פרז, הלוחם ללא חת. דרום אפריקה המשיכה להראות חסרת השראה גם לאחר החילופים של פריירה, המגנים מסיללה וסיבוניסו גאצ'ה לא תמכו מספיק בהתקפה וללא הזדמנויות ממשיות לכיבוש אי אפשר לנצח. אורוגוואי הסתפקה במתפרצות ובאחת מהן לואיס סוארז הפעלתן הוכשל על ידי השוער איטומלנג קונה. השופט מאסימו בוסאקה הרחיק את השוער ופורלאן השלים צמד מהנקודה הלבנה בדקה ה-80 כדי לעלות לראש טבלת המבקיעים של הטורניר דל השערים עד כה. אלברו פריירה חתם את ההשפלה עם השלישי עמוק בתוך תוספת הזמן.

לראשונה בתולדות הגביע העולמי, נבחרת דרום אמריקאית גוברת בשלב הבתים על נבחרת מארחת, שמצידה רושמת היסטוריה לא מחמיאה של שני משחקים ללא ניצחון. אותו תיקו עלוב של אורוגוואי ביום הפתיחה נגד צרפת, עם הכדורגל הנגטיבי והעברת הזמן, מקבל עכשיו משמעות אחרת ונראה בפרספקטיבה שונה לגמרי. אורוגוואי שומרת על שער נקי משחק שני ברציפות ונמצאת בדרך הנכונה לשמינית הגמר, דרום אפריקה בצרות צרורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחצית ראשונה

דקה 6: ניסיון ראשון של אורוגוואי עם כדור חופשי של פורלאן, אבל פינאר יצא מהחומה לפני הזמן, ספג את כל עוצמת הבעיטה וגם קיבל צהוב כעונש.

דקה 14: מעולם לא הייתה מארחת שלא ניצחה בשני משחקיה הראשונים. דרום אפריקה לא רוצה להיות הראשונה, אבל עם בעיטה כמו זו של טשבלאלה מ-20 מטרים לשמיים קשה להתקדם.

דקה 23: מהלך יפה של סוארז הסתיים עם בעיטה חדה לידיים של קונה.

דקה 24: גול! פורלאן, הפליימייקר של אורוגוואי בשיטת המשחק הנוכחית, הניף את רגל ימין מ-20 מטרים, הכדור המפתיע פגע קלות במוקואנה ועשה קשת מעל קונה עם ליטוף של המשקוף ולרשת. 0:1 לאורוגוואי.

דקה 33: שוב סוארז עם פעולה יפה בצד ימין של הרחבה. כוכב אייאקס עבר את קומאלו ובעט לרשת החיצונית.

דקה 40: מפלה, שברגעים רבין נראה בודד מדי בהתקפת דרום אפריקה, הקדים את גודין ונגח החוצה.

דקה 43: הנה שחקן ראשון שסופג צהוב שני. דיחאסווה ביצע עבירה מאחור על סוארז, קיבל צהוב ויחמיץ את המשחק הבא של דרום אפריקה נגד צרפת.

מחצית שנייה

דקה 48: סוארז עבר שמאלה, העביר כדור רוחב מצוין וקבאני נבלם לקרן ברגע האחרון על ידי מסיללה.

דקה 51: סוארז הפעלתן חזר לצד ימין, לא נתן לדימום מפיו להפריע וספק הוכשל על ידי קומאלו על סף הרחבה. השופט לא שרק.

דקה 57: לפריירה אין יותר מדי ברירות, אז הוא פונה אל הספסל ומחפש הפתעה. אולי האיש בעל השם הפיקנטי סופרייז מורירי יעשה עבורו את העבודה. רנילווה החלש פינה את מקומו.

דקה 66: סוף סוף איום על שערו של מוסלרה. גאצ'ה הרים מימין לתוך תיבת החמש, מפלה הקדים את השוער שחוגג היום יום הולדת 24, אבל נגח החוצה והרוויח רק קרן.

דקה 69: התעוררות אצל המארחים? מודיסה ניסה את מזלו עם בעיטה מ-20 מטרים, מוסלרה היה במקום וקלט.

דקה 76: אדום! בעיטה של פורלאן פגעה במגן מקומי והגיעה לסוארז, שניסה לעבור את השוער קונה שפגע ברגלו וגרם לפנדל. לשופט בוסאקה לא נותרה ברירה, הוא שרק לפנדל והרחיק את השוער הדרום אפריקאי. קונה הוא השוער השני שמורחק בתולדות המונדיאל, הראשון היה ג'אנלוקה פאליוקה האיטלקי ב-1994.

דקה 80: גול! ג'וזפס נכנס לשער ובנגיעה הראשונה שלו התכבד להוציא כדור מהרשת, כשפורלאן ירה את הפנדל לרשת הגבוהה. צמד ראשון בטורניר למלך השערים הנוכחי, 0:2 לאורוגוואי.

דקה 86: קבאני הטעה את השומר שלו ובעט חלש לידיים של ג'וזפס.

דקה 90+5: גול! המארחת מושפלת. סוארז הגביה מימין, ג'וזפס תפס אוויר ואלברו פריירה נגח לרשת החשופה. 0:3 קל לאורוגוואי.

הרכב נבחרת דרום אפריקה: איטומלנג קונה (הורחק, 76), סיבוניסו גאצ'ה, בוגנאני קומאלו, ארון מוקואנה, פיטר מסיללה, רנילווה (סופרייז מורירי, 57), קחישו דיחאסווה, טקו מודיסה, סטיבן פינאר (מוניב ג'וזפס, 79), סיפיווה טשבלאלה, קטלגו מפלה.

הרכב נבחרת אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, דייגו לוגאנו, דייגו גודין, חורחה פוסילה (אלברו פרננדז, 71), מקסי פריירה, דייגו פרז (וולטר גרגאנו, 90), אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פריירה, דייגו פורלאן, לואיס סוארז, אדיסון קבאני (סבסטיאן פרננדז, 90).

ארון מוקואנה, נבחרת דרום אפריקה. Clive Mason, GettyImages
סוגרים את הבאסטה? מוקואנה מאוכזב/GettyImages, Clive Mason

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully