וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: שוויץ הפתיעה עם ניצחון 0:1 על ספרד

המונדיאל ממשיך לגבות קורבנות: ספרד הפייבוריטית עלתה זחוחה למשחק מול שוויץ, ושילמה בגדול עם הפסד מפתיע 1:0

המשחקים המאכזבים של מחזור המשחקים הראשון בשלב הבתים של המונדיאל, רק העצימו את הציפיות מאלופת אירופה, נבחרת ספרד המלהיבה. ה'לה רוחה' הגיעה לטורניר כפייבוריטית ברורה בזכות ההצגות ביורו 2008, המאזן המושלם במוקדמות והשישייה לרשת פולין במשחק ההכנה, אבל הערב (רביעי) ראינו שגם ספרד הגדולה צריכה עוד זמן כדי להתאקלם. לפחות קיבלנו סנסציה גדולה משוויץ.

אוטמר היצפלד הכין תוכנית טקטית מצוינת לעצירת הכישרונות הספרדים, שוויץ הקשתה את החיים על יריבתה ובדקה ה-52 גם הצליחה לעקוץ ולזכות בניצחון מדהים 0:1. אחרי 12 ניצחונות רצופים, מאז אותו הפסד לארצות הברית בחצי גמר גביע הקונפדרציות, ספרד נוצחה. הסטטיסטיקה מראה ששמעולם קבוצה שהתחילה את דרכה בהפסד לא זכתה לבסוף בגביע העולם. האם אצל ספרד, הפייבוריטית הגדולה, הגורל יהיה שונה?

גלסון פרננדס שחקן נבחרת שוויץ מבקיע לרשת ספרד. רויטרס
אחראי להפתעת הטורניר. פרננדס מבקיע/רויטרס

ב-18 מפגשים בין הנבחרות טרם העימות בדרבן הערב, ספרד ניצחה ב-15 ובשלושה נוספים הצליחה שוויץ לחלץ תוצאת תיקו. זו הייתה הכוונה של היצפלד ושחקניו גם הפעם - נקודה אחת. שוויץ, שעשתה את שמה במונדיאל הקודם בזכות המאזן הנקי מספיגה בארבעת משחקיה, נתנה לאנדרס אינייסטה וחבריו להחזיק בכדור במרכז המגרש ולשלוט בקצב המשחק, אך לא איפשרה מצבים רבים ליד שערו של דייגו בנאליו במחצית הראשונה. השוער השוויצרי נדרש לעבודה רצינית דווקא מול ג'רארד פיקה, שהחמיץ מולו ברגע השיא של המחצית הראשונה בדקה ה-24. אותה נבחרת שלא הצליחה לנצח את ישראל במוקדמות, הביכה את הטאלנטים הספרדים ובהמשך גם באה על שכרה.

דל בוסקה ניסה לשדר רוגע מהספסל ולא ביצע שינוי במחצית, ספרד המשיכה להחזיק בכדור, אבל אז שוויץ עקצה בנשק הצפוי - מתפרצת. ארן דרדיוק המהיר דהר בפרוזדור שפילסו לו בלמי ספרד, נבלם אצל איקר קסיאס ואת המהלך חתם גלסון פרננדס עם דחיקה שכל כולה לב גדול וכדור ברשת. דקה 52:, 0:1 דווקא לשוויץ. ספרד בשוק, כל אירופה בהלם. הזחיחות הגדולה עימה הגיעו הספרדים חזרה אליהם כבומרנג, לשמחתם של השוויצרים האפורים והממושמעים שידעו לקחת את המתנה שנפלה לידיהם.

בספרד הזהירו משאננות לפני הטורניר וגם דל בוסקה דיבר על כך לאחר הניצחון המרשים על פולין. ספרד כבר הגיעה למונדיאלים רבים עם תקוות גדולות ובסופו של דבר התפרקה. בשני הטורנירים האחרונים היא ניצחה את כל משחקיה בשלב הבתים ולא הסתייע בידה להגיע ליותר מרבע גמר. אולי הפעם, דווקא בגלל איבוד הנקודות המפתיע, דל בוסקה ושחקניו יצאו מהאופוריה ויבינו שהדרך לתואר עוברת על המגרש - עם דם, יזע ודמעות. את הדיבורים שישאירו לאחרים. אחרת, כמו ב-1966 כשהגיעו למונדיאל כאלופי אירופה, הספרדים יסיימו את דרכם באופן מביש כבר בסיבוב הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מחצית ראשונה

דקה 9: וייה ניסה לפרוץ מצד שמאל, אבל בנאליו יצא טוב ועצר אותו. שוויץ לא ספגה שער במונדיאל מאז ההפסד 3:0 לספרד ב-1994 והשוער שלה מעוניין להאריך את הרצף.

דקה 14: אינייסטה קיווה לשבור את המגננה השוויצרית בעזרת מסירת עומק, אבל סילבה הסתבך מול סנדרוס ונבלם. התוכנית של היצפלד עובדת נהדר עד כה.

דקה 16: ההגנה של שוויץ מכריחה את ספרד לבעוט מרחוק. סילבה בעט כדור שטוח, בנאליו קלט.

דקה 21: ספרד מחזיקה בכדור ושולטת ללא עוררין במשחק, אבל עדיין ללא מצב משמעותי. בעיטה מחוץ לרחבה של אינייסטה נעצרה בקלות אצל בנאליו.

דקה 24: הנה המצב לו חיכתה ספרד. אינייסטה הכניס כדור עומק פנטסטי לפיקה, שכמו חלוץ גדול השתחרר מהשמירה ברחבה, אבל בנאליו קפץ לרגליו ומנע שער בטוח.

דקה 26: גם קסיאס קיבל הזדמנות להרגיש את הג'אבולאני. בעיטה חופשית של ציגלר נעצרה בקלות אצל הקפטן הספרדי.

דקה 30: בזמן שסנדרוס קיבל טיפול מחוץ לקווים, הגנת שוויץ התקשתה להסתדר ואינייסטה דהר לבדו מול גריכטינג, שתפס אותו במרחק 17 מטרים מהשער. וייה בעט את הכדור החופשי ופגע בחומה.

דקה 36: סנדרוס לא יכול להמשיף, פון ברגן נכנס במקומו ועכשיו לשוויץ יהיה קשה עוד יותר להחזיק מעמד מול אלופת אירופה העדיפה.

דקה 45: גם וייה לא חד. חלוץ הרכש של ברצלונה ניער את פון ברגן, אבל במקום לבעוט לשער ניסה לחפש חבר פנוי ובזבז הזדמנות גדולה.

מחצית שנייה

דקה 47: דל בוסקה לא ביצע חילופים בהפסקה וממשיך לשדר עסקים כרגיל. בינתיים, תרגיל קרן של ספרד הסתיים עם בעיטה של אלונסו מ-16 מטרים לשמיים.

דקה 50: ספרד ממשיכה ללחוץ. בוסקטס נגח לכיוון הפינה השמאלית, בנאליו הקדים את ראמוס ומנע שער.

דקה 52: גול! לזה אף אחד לא ציפה. דרדיוק יצא למתפרצת קטלנית כשהספרדים פתחו בפניו פרוזדור במרכז המגרש. קסיאס יצא לרגליו ועצר אותו, ראמוס ופיקה הסתבכו עם ההרחקה וכך פרננדס הגיע לריבאונד ודחק לרשת החשופה. 0:1 סנסציוני לשוויץ, דל בוסקה בהלם.

דקה 60: צ'אבי הגביה כדור קרן, ראמוס נגח מעל השער.

דקה 63: וייה נבלם על סף הרחבה, הכדור הגיע לאינייסטה שסובב נהדר, אבל מחוץ למסגרת.

דקה 68: וייה העביר כדור רוחב נהדר מצד שמאל, אבל טורס עדיין חלוד, הסתובב באיטיות ובעט החוצה.

דקה 70: צ'אבי הוציא כדור קרן לאלונסו, שהפציץ בימין מ-18 מטרים וזעזע את משקוף שערו של בנאליו. שוויץ נהנית גם מהרבה מזל.

דקה 72: נבאס המהיר השאיר אבק לציגלר, אבל בעט חלש לידיו של בנאליו.

דקה 74: דרדיוק לבדו תעתע בהגנת ספרד ומול קסיאס בעט עם החלק החיצון לקורה. הניסיון השני שלו נעצר בגופו של פיקה.

דקה 79: נבאס הניף את רגל ימין מ-20 מטרים, הכדור חמק סנטימטרים מהקורה הימנית.

דקה 82: ספרד המשיכה ללחוץ, אבל דווקא השוויצרים סיכנו את השער, עם התקפה מתפרצת שהסתיימה בבעיטה מסוכנת של בארנטה מ-20 מטר, מעל לשער.

דקה 90: בניגוד למשחקי ההכנה נגד ערב הסעודית ודרום קוריאה, הפעם ספרד לא הצליחה למצוא שער בדקות הסיום. חוסר הדיוק בהתקפה היה בעוכריה. איזו הפתעה עצומה של שוויץ, שמנצחת 0:1.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, ז'ואן קפדווילה, סרחיו בוסקטס (פרננדו טורס, 62), צ'אבי אלונסו, צ'אבי, דויד סילבה (חסוס נבאס, 62), אנדרס אינייסטה (פדרו, 77), דויד וייה.

הרכב נבחרת שוויץ: דייגו בנאליו, סטפן ליכשטיינר, פיליפ סנדרוס (סטיב פון ברגן, 36), סטפן גריכטינג, רטו ציגלר, טרנקילו בארנטה (מריו אגימן, 90), בנג'מין הוגל, גוקאן אינלר, גלסון פרננדס, בלייס נ'קופו, ארן דרדיוק (הקאן יאקין, 79).

שחקני נבחרת שוויץ חוגגים. רויטרס
קיבלו פרס על העבודה הקשה. שחקני נבחרת שוויץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully