וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "היתה תחושה שזה צריך לקרות"

15.6.2010 / 19:53

מאמן ירושלים הוצג בקבוצתו החדשה, אליה היה מועמד בעבר: "בטוח שהחיבור יהיה אולטימטיבי". על כדיר: "המהלך הזה מתבקש"

אורי לנץ

צילום ועריכת וידאו: טל אנגלנדר

זה לקח כמה שנים של משא ומתן בא והולך, והערב (שלישי), סוף סוף, החלה תקופתו של עודד קטש בהפועל ירושלים. המאמן בן ה-35 מגיע למלחה מספר שבועות אחרי שהוליך את גלבוע/גליל עליון לאליפות היסטורית, ובכך מגיעה למעשה חרושת השמועות בנוגע לעתידו של קטש לסיומה. עד שמונה באופן רשמי לתפקיד המאמן של הפועל ירושלים, ביום ראשון, היה מועמד קטש גם לצוות האימון של מכבי תל אביב, כאשר נדמה היה שהוא אף עשוי להישאר בגלבוע. לבסוף, כאמור, החליט קטש להעדיף את ההצעה הכספית המשופרת מעיר הבירה, והערב הוא גם הסביר מדוע במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בקבוצה.

"אני צריך לחוות כמה שיותר דברים מאתגרים"

"אני מאוד שמח ונרגש להיות פה", פתח קטש את דבריו. "אני רוצה להודות לדני קליין ולירושלים על ההזדמנות להיות פה. תמיד היינו קרובים, גם בשנה שעברה והיתה תחושה שזה צריך לקרות. אני שמח שזה קרה השנה. אני חושב שיש הרבה יותר מוכנות לזה השנה גם מצדי וגם מצד הקבוצה. אני מאוד גאה להתחבר לקבוצה עם כוונות לטווח ארוך. זה מוציא ממני את המיטב".

על העובדה שזכה לחוזה של שלוש שנים, ועל העזיבה המקום ששימש כביתו בשנים האחרונות, גלבוע/גליל, אמר קטש: "חייו של מאמן ומעמד המאמן בכדורסל הישראלי לא פשוטים. מעטים מאוד זוכים לנחת. היה לי מאוד קשה לעזוב את גלבוע/גליל, זה היה כמו בית והיו לי חוויות מדהימות שם. באיזשהו שלב זה היה צריך לקרות. אני צריך לקבל החלטה כדי למצות את כל הפוטנציאל שיש בי כמאמן, אני צריך לחוות כמה שיותר דברים מאתגרים. הרגשתי שהגיע הזמן לצאת לאתגר חדש. אני רוצה להגיד גם תודה לכל האנשים בגליל ולאוהדים שנתנו לי את ההרגשה הטובה ביותר שיש".

"יש הרבה ביטחון ואמונה פה מאנשים וחשוב לי מאוד להרגיש בבית. ביקרתי הרבה במלחה לאורך השנים, והיו לי חוויות טובות גם מבחינת שחקן וגם כמאמן. יש שם קהל מאוד איכותי, ואני בטוח שהחיבור יהיה אולטימטיבי וכיף לכולם, ויחד נצא לדרך חדשה ומוצלחת", המשיך קטש. "בסופו של דבר עונה מוכתבת ככישלון או הצלחה על פי משחק אחד או שניים, אבל הדרך היא חשובה. מי שמתרכז בדרך, ויודע להסתכל לטווח ארוך, גם מביא הישיגים". על הלחץ בלהפוך למאמן הפועל ירושלים, אמר: "לחץ זו לא מילה שמפחדים ממנה. ציפייה ומטרות זה משהו שצריך לאהוב ולגרום לך להיות טוב יותר. יש התרגשות, יש מתח, אבל זה לא אמור להשפיע. אני שמח שאני במקום שיש ממנו ציפיות ומקום שרוצה להיות בטופ".

"בטוח שנעמיד קבוצה ראויה וחזקה"

המאמן אף החמיא לאוהדי הפועל ירושלים, ואמר: "אין לי ספק איך הם יקבלו אותי. יש לי אמון באוהדים. אני אוהב אנרגיות כאלה. אם אתה בא ממקום של אהבה למה שאתה עושה, ועם הרבה צניעות, אנשים יודעים להעריך את זה. תמיד דובר על הפועל ירושלים על אלטרנטיבה. אני חייב להגיד שלפחות על פי רוח הדברים שאני שומע, יש הסתכלות קדימה. אנחנו לא מנסים להיות דומים לאף אחד, ולא לקחת כלום מאף אחד".

לאחר מכן, התייחס קטש לרכש אפשרי במהלך הקיץ, ואלישי כדיר בפרט: "ברמה של השחקנים הישראלים, ננסה לשמור על המשכיות, שזה חשוב מאוד מבחינתי. אני עוד לא יודע אם זה כל הארבעה, כי זה תלוי גם בדברים אחרים. לא נעשה פירוק והרכבה כל עוד זה תלוי בנו. אני בטוח שנעמיד קבוצה ראויה וחזקה, קבוצה שכולנו נהיה גאים בה, וקבוצה שתלך ותשתבח לאורך העונה. אין ספק שאלישי כדיר הוכיח שהוא אחד הישראלים המוביל בארץ. בעיניי בין ה-3 או 4 המשמעותיים בליגה שלנו. היו לו שנתיים מצויינות, ויחד היה לנו טוב. ברור שנרצה למצות את הפוטנציאל שצפוי מהמהלך הזה. לנו כקבוצה יש אינטרס גדול שהוא ישחק בירושלים, אבל לא פחות גדול הוא האינטרס של אלישי שהמהלך הזה יקרה. אחנו עשינו את המקסימום שזה יקרה. זה מתבקש".

קטש נשאל לגבי סוגיית עוזר המאמן, וחזר על שם שהוזכר לאחרונה בתקשורת: "השם היחידי שעלה כרגע הוא שמו של דרור כהן, שהוא בתחילת דרכו והוא מאוד מוכשר. הוא חבר מאוד טוב שלי וגדלנו ביחד. נצטרך לקבל את ברכת הדרך של הבקעה, שם הוא מאמן כרגע ואז נוכל לדעת".

יושב ראש הפועל ירושלים, דני קליין, בירך את מאמנו החדש: "הוא מאמן צעיר וטוב, ועצם זה שהוא הגיע לירושלים אחרי שלקח אליפות זה אומר שהוא מאמין בקבוצה. אני מאחל לו הצלחה. נהיה איתו ברגעים הטובים והקשים. הפועל ירושלים תעשה הכל כדי להמשיך ולהיות קבוצה מובילה בליגה, ותעשה את המקסימום כדי להשתלב בגביע יול"ב"

מלבד זאת, התייחס קליין לאפשרות שקבוצתו תשחק בעונה הבאה ביורוליג, והצהיר: "קיבלתי פנייה מראשי היורוליג שרואים בהפועל ירושלים מועדון ראוי ומוביל. הם לא מכירים הרבה קבוצות שמסוגלות להביא קהל כמו שלנו, ומבחינתנו זה מראה על הערכה. למרות שלא הגענו בשנתיים האחרונות לגמר בליגת העל, זכינו לקבל את הכרטיס החופשי ליורוליג. אנחנו נמצאים בקשר עם הנהלת היורוליג, ואם תהיה לנו הזדמנות להופיע שם, זה צרות של עשירים. תהיה התלבטות קשה מאוד, אבל נחליט כשנגיע לשם".

מלבד זאת, היום נחתם ההסכם עם חברת מגדל ל-3 שנים נוספות, על סך כמיליון דולר לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully