וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה - הונדורס: רצף נועד כדי להישבר

הצ'יליאנים רוצים לשבור רצף של 13 משחקים ללא ניצחון במונדיאל. ביילסה: "חושבים רק על התקפה" (ד', 14:30, ע' 1)

בפעם האחרונה שצ'ילה ניצחה במשחק מונדיאל, השנה היתה 1962, כשהם אירחו את הטורניר, אז גם הצליחו לגבור על יוגוסלביה. מאז, לא ניצחה צ'ילה ב-13 המשחקים הבאים שלה על הבמה הגדולה, ועם היסטוריה כה עגומה (שאגב שמה אותם במקום השלישי בכל הזמנים, עם המאזן הרציף הגרוע ביותר במונדיאלים), אין פלא שהצ'יליאנים בטירוף לקראת משחק הפתיחה שלהם מחר מול הונדורס (רביעי, 14:30, ערוץ 1). על הנייר הרי, הם מקבלים את הנבחרת החלשה בבית, וניצחון לא רק ישבור את הרצף, אלא גם ישים את הצ'יליאנים בעמדה טובה לעלות לשמינית הגמר.

עבור מאמן נבחרת צ'ילה, מרסלו ביילסה, המונדיאל אינו זר כלל וכלל, אלא שבפעם האחרון שהיא הגיע לאליפות, זה היה עם ארגנטינה בשנת 2002, אז זה נגמר בבכי. הארגנטינאים לא הצליחו לצלוח את שלב שמינית הגמר, והודחו מוקדם מהצפוי, לאחר שהגיעו לאליפות כאחת המועמדות לזכייה בגביע. המשחק מול הונדורס כאמור נחשב להזדמנות הטובה ביותר של הצ'יליאנים לאסוף שלוש נקודות, וביילסה לא מהסס לחשוף את הטקטיקה שלו למשחק: "אני חושבים אך ורק על התקפה", אמר הארגנטינאי. "ננסה להתקיף כמה שנוכל". ההתקפה של הצ'יליאנים מן הסתם נפגעה עם פציעתו של הומברטו סואזו. "הוא עשה הרבה עבורנו, וכולם יודעים כמה הוא חשוב, אבל הקבוצה יכולה לשחק גם בדרך אחרת אם היא צריכה", הרגיע גונזאלו חרה המגן.

הרכב משוער: קלאודיו בראבו, ארתורו וידאל, גונזאלו חרה, ואלדו פונסה, רודריגו מיאר, קרלוס קרמונה, גארי מדל, מתיאס פרננדז, ז'אן בוסג'ור, אסטבן פארדס, אלכסיס סאנצ'ז.

"רוצים להיות הסינדרלה"

בפעם השניה בהיסטוריה שלה, מגיעה הונדורס אל המונדיאל (הקודמת היתה בשנת 1982), ואם בפעם הקודמת הנבחרת לא הצליחה לרשום אף ניצחון, נראה שגם הפעם המאזן שלה לא אמור להשתפר בהרבה. הונדורס הוגרלה לבית קשה, ובנוסף להכל, היא מגיעה פצועה וחבולה, כשהפצוע האחרון שהצטרף לרשימה הוא חוליו סזאר דה לאון שצריך לעבור סריקה, לאחר שמתח שריר באימון. "חוליו מדוכא מהמצב", אמר מאמן הונדורס, ריינלדו רואה. "נראה איך הוא מתמודד עם הפציעה. כמובן שזה עושה לא מעט הבדל עבורנו, כיוון שעבדנו איתו בהרכב".

על המשחק עצמו, אמר רואדה: "אנחנו נהייה חייבים לפצות על חוסר הניסיון שלנו בזירה העולמית עם תשוקה וכוח רצון לעשות את הדברים נכון". הונדורס כאמור נחשבת לקבוצה שסיכוייה לזכות בנקודות בבית הזה, נמוך, אך השחקנים מסרבים לקבל את התואר הזה על עצמם, ומאמינים שאפשר לעשות הרבה, גם עם סגל נחות יחסית. "אי אפשר להגיד שקבוצה אחת היא פייבוריטית", אמר המגן סרחיו מנדוסה לקראת צ'ילה. "אנחנו ראויים לכבוד. בכל מונדיאל יש סינדרלה. אולי הפעם זו תהיה הונדורס". אגב, בפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו, זה דווקא נגמר בניצחון של הונדורס, כשזו גברה על צ'ילה 0:2, אי שם בינואר 2009. האם המציאות תחזור על עצמה?

הרכב משוער: נואל ויאדארס, מאוריסיו סאביון, אוסמן צ'אבס, מיינור פיגרואה, אמיליו איסאגירה, דנילו טורסיוס, ווילסון פלאסיוס, אמאדו גווארה, אדגר אלברז, קרלוס פאבון, דויד סואזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully