וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה על כדורגל?

15.6.2010 / 11:22

בשנה האחרונה בבית"ר ירושלים יצא לברק יצחקי שם של בליין שלא מפסיק להסתובב עם אייל גולן. בגיל 26 הוא מגיע למכבי תל אביב עם מטרה אחת: יציאה לליגות הבכירות של אירופה. האם הוא יכול לשנות כיוון ותדמית ולהגיע אל היעד, או שקרית שלום תהיה עבורו תחנה סופית?

באחד מאימוני בית"ר ירושלים לקראת תום העונה שהסתיימה, פנה אחד משחקני הקבוצה לברק יצחקי ושאל לפשר התכניות שלו לשנה הבאה. יצחקי ענה לו: "רק אירופה, לא רוצה כלום חוץ מאירופה. עם כל מה שעשו עליי כאן, בארץ אני רוצה רק בית"ר ובכלל חושב שמיציתי כאן. אם אני רוצה להתקדם, אני חייב אירופה". יצחקי עבר תהליך ארוך מאז חזרתו מבלגיה לאחר חצי עונה, והבין שרגע לפני שהוא בן 26, הוא נמצא על קצה טווח הגילאים שבו יוכל לעשות את המעבר לקבוצה רצינית ביבשת. היות שהדברים לא הגיעו לידי מימוש ובעקבות המצב הכלכלי בירושלים, יצחקי עבר למכבי תל אביב, מתוך תקוה לעבור בתום העונה לקבוצה איכותית מעבר לים. האם זה ריאלי? הרבה דברים צריכים להתחבר כדי שזה יקרה. לפחות כרגע, נראה שהוא יבלה בקרית שלום לא מעט זמן.

רוברטו קולאוטי (שמאל), ברק יצחקי (אמצע) ומאור בוזגלו שחקני מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
לפחות כרגע, נראה שהוא יבלה בקרית שלום לא מעט זמן. יצחקי באימון הבכורה שלו במכבי תל אביב/קובי אליהו

סימני השאלה הגדולים סביב יצחקי עולים בעיקר בעקבות העונה האחרונה. יצחקי נקלע לסיטואציה לא נעימה אחרי כל מה שעבר העונה על בית"ר, קבוצה שעמדה על סף פירוק וקיצוץ המשכורות בחצי, לקח זאת למקומות לא נכונים והתנהג בצורה מאוד ילדותית ולא בוגרת בחלק לא קטן ממנה. יצחקי למעשה היה בטוח בקיץ האחרון שהוא או-טו-טו מעבר לים, או כמו שאמרו לו סוכניו: "99 אחוז שזה יקרה". ברגע שהעניינים לא צלחו, המוראל של יצחקי קיבל מכה. משחק חלש ואפאטי של בית"ר בסכנין במחזור השני (0:0) גרם למאמן יצחק שום לבקר את החלוץ ואת אבירם ברוכיאן, ולדבר על כך שהראש שלהם לא מפוקס בכדורגל. היה לגיטימי מצדו של יצחקי לכעוס באותו הזמן, אך החלוץ לקח את זה למקומות יותר מדי רחוקים ושליליים. בחדר ההלבשה של בית"ר הוא אמר לשחקנים: "בחיים לא אסלח לשום על זה. למי הוא חושב את עצמו? אין לו טיפת כבוד, אני לא רואה אותו ממטר. שילמד מראובן עטר איך מתנהגים עם שחקן, עטר בחיים לא היה מדבר ככה ומוריד את האחריות על השחקנים ועוד בתקשורת. בושה וחרפה".

"הוא הרגיש שכולם נגדו בבית"ר"

הדברים הללו ליוו את כל מערכת היחסים בין השניים במהלך העונה, כשתוך כדי כך, שום מוצא דרכים לפגוע ביצחקי דרך מקורביו והחלוץ לא מתייחס יותר למאמן. אם כל זה לא הספיק, יצחקי נתקל בבעיה נוספת, כשנצפה מבלה ומצולם יותר מדי במדורי הרכילות, בעיקר בסביבתו של אייל גולן. אחרי ההפסד של בית"ר בחיפה במחזור השמיני (2:1), יצחקי ספג ביקורות רבות על חוסר ההשקעה שלו והקהל לא הפסיק לקלל אותו. הוא החליט לשבור שתיקה ואמר: "אנשים כבר פיתחו תיאוריות ומאמינים להן, על זה שאני כל יום מבלה עד הבוקר עם אייל גולן. אני לא מתייחס לזה בכלל". הבעיה של יצחקי הייתה שבבית"ר כן התייחסו לכך, ולקראת תום הסיבוב השחקנים קיבלו הודעה על יצירת קוד אתי שבו התחייבו להתנהגות הולמת. ההודעה הייתה לכולם, אך לכולם היה ברור מי הכתובת.

יצחקי גם כך היה פגוע מאוד מיחס הקהל והקללות מסביב, אך ברגע שהמועדון הפנה את הדברים כלפיו, החלוץ פשוט רתח. הקשר פאולו דה לה האסה סיפר על מה שעבר על יצחקי באותם הימים: "לא הבנתי מה בדיוק הולך שם, אך כשיצאנו לאימון יום למחרת, אחד השחקנים סיפר לי שבקבוצה כועסים על ברק בגלל שהוא מבלה עם הזמר המפורסם, לא מסוגלים לומר לו את זה ומפילים את זה על כולם. גם הוא הבין את זה, ומאותו רגע הוא היה מאוד מאוד סגור ומרוחק. הוא נראה פגוע מאוד. לא הופתעתי מכך שבפגרה הוא רצה לעבור להפועל תל אביב, היה לו רע מאוד בתקופה הזאת והוא הרגיש שכולם נגדו. חבל, הוא השחקן הכי טוב של בית"ר". השחקנים בקבוצה דווקא צידדו ביצחקי וחשו כי נעשה לו עוול. אחד מהם סיפר: "חיפשו להפיל את התיק על מישהו אז בחרו בו. פתאום דיברו על כך שהוא מגיע לאימון עם עיניים אדומות וישן שעתיים בלילה. מי שמכיר את יצחקי יודע שגם אם הוא ישן תשע שעות יש לו עיניים אדומות, אבל כשלא מסוגלים לקחת אחריות ככה זה נראה".

מעבר לכך, ליצחקי הייתה בעיה גם מול איציק קורנפיין. קורנפיין גילה הבנה גדולה מאוד לבעיית המוטיבציה של השחקנים בעקבות הקיצוץ בחוזים, אך משהרגיש שהעסק מתפרק ושחקנים מסויימים עברו גבול, הוא החליט להיכנס לעובי הקורה. גם כשהעניינים מול הפועל תל אביב התחממו, יצחקי מצידו שתק, ניסה לראות איך הדברים יתגלגלו וציפה לראות את בית"ר נלחמת עליו, אך קורנפיין החליט לעמוד על שלו ולא להתרפס בפני החלוץ, ופשוט דיבר על כך ש"לכל שחקן יש מחיר". אחרי שאופציית הפועל לא צלחה, יצחקי החליט לשים את הדברים בצד ולנסות לשכוח את חצי השנה הילדותית והלא מחוייבת מבחינתו, והפנים שהדרך היחידה שלו לעשות את השדרוג בעונה הבאה ולהתקדם תהיה לחזור לעצמו ולהשקיע את כל כולו בכדורגל. בסך הכל, השינוי התבצע ויצחקי אכן שידרג עצמו הן ברמת ההשקעה במגרש והן ברמת התפוקה, אך עדיין, החצי הראשון הלא בוגר של העונה לשחקן בגיל 25 מעלה הרבה מאוד סימני שאלה לגבי היכולת שלו להגיע רחוק יותר מליגת העל שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הוא יהיה גדול במכבי"

אחרי כל אותם דברים שעבר בבית"ר, יצחקי מתחיל דף חדש בליגת העל. הוא מגיע למכבי תל אביב המשתדרגת בסגנון דומה לבית"ר של גאידמק, רק שהפעם הוא הכוכב ועיקר הציפיות עובר סביבו. יצחקי הולך להתמודד עם עונה לא פשוטה במועדון שמנסה בכל הכח לחזור ולשלוט בכדורגל הישראלי, ורואה בחלוץ האשקלוני כבורג המרכזי והמשמעותי בפאזל הזה, או כמו שהגדירו זאת אנשים במכבי תל אביב בפני מיטש גולדהאר: "יצחקי זה שחקן שמביא אליפות ושווה את ההשקעה".

דבר אחד חובה לומר על יצחקי - למרות החזרה מבלגיה והתחושה כי מדובר בעוד שחקן ישראלי מפונק, יש לו אופי חזק. הוא פייטר אמיתי, מוכן לתחרות ומאמין גדול ביכולות שלו להתקדם הכי גבוה שיש. באליפות הראשונה בתקופת האוליגרך הקבוצה דישדשה במרבית העונה, אך לקראת הסוף הוא חזר מפציעה וסחף את הקבוצה אל האליפות. יוסי מזרחי אמר לאחר מכן: "צחקו עליי ואמרו שאני בכיין כשאני אומר שיצחקי חסר לי. הוא שחקן מזן מיוחד שהלחץ מביא אותו לעשות את הדברים הכי טובים, הכי נכונים וגם הכי יפים". מזרחי ידע על מה הוא מדבר. גם בעונה שלפני כן, תחת לואיס פרננדז, יצחקי היה זה שהרשים יותר מכל הצעירים. הוא ידע על מסע הרכש ולגיון הזרים שצפוי בבית"ר בשנים הבאות וידע להתמודד ולקנות את מקומו במועדון. גיא עזורי, שהיה עוזרו של פרננדס, הגדיר את יצחקי כ"שחקן עם אופי מיוחד. בזמן שהרבה צעירים הלכו לאיבוד או ברחו מהלחץ הזה, הוא לקח את זה למקום הכי חיובי ודחף את עצמו להתחזק ולהשתפר כדי שאף אחד לא ייקח לו את המקום. פרננדז מאוד העריך אותו".

בכל הקשור לאנרגיות, יצחקי באמת נמצא לקראת אחת העונוה הקריטיות והמשפיעות ביותר על הקריירה שלו. זה דווקא מסוג הסיטואציות שמוציאות ממנו את הטוב. אחד משחקני בית"ר אמר השבוע על יצחקי: "מה שקורה עם מכבי מושלם עבור ברק. הוא צריך את הלחץ והציפיות כדי להיכנס לטירוף. גם ככה הוא מת לצאת לאירופה, והשנה הזאת במכבי, יחד עם זה שהוא יודע שפרננדז אוהב אותו, יתנו לו מוטיבציה אדירה. שמעתי דיבורים על קללת החלוצים של מכבי וכל מיני פרשנים מומחים, אז אני אגיד את זה הכי פשוט- גם כישוף נגדו לא יעזור, הוא יהיה גדול במכבי".

כשיצחקי התחיל את הקיץ, הכיוון הברור שלו היה הפועל תל אביב. ליגת האלופות מאוד קרצה לחלוץ וגם בשיחות עם אנשי הפועל הוא הביע את רצונו לנחות במתחם חודורוב. עם זאת, ככל שימים חלפו ומכבי תל אביב נכנסה חזק לתמונה והציעה ליצחקי סכומים שאפילו הוא לא תיאר לעצמו, השחקן החל לשנות פאזה, ואמר למקורביו: "ליגת האלופות עם הפועל זה אתגר גדול, אבל צריך לזכור שאם לא עולים לליגת האלופות יש רק מה להפסיד בקבוצה אחרי דאבל. מכבי רעבה, הקהל בטירוף ועם השחקנים שמצרפים אני בטוח שלא יהיה עוד גלאקטיקוס, אלא נהיה טובים בדיוק כמו שהיינו בבית"ר ירושלים כשהביאו את הכוכבים". באיזשהו שלב, יצחקי הפך נייטראלי ונתן לקורנפיין לבחור את ההצעה הטובה ביותר, כשהוא עצמו מתעניין בעיקר באחוזים אותם יקבל מהמכירה הצפויה. משלב מעמד החתימה, יצחקי לקח את האתגר בשתי ידיים וממש מצפה לעונה שבפתח. לאחר שיחה שערך עם נמני לאחר החתימה אמר המנג'ר לאנשי מכבי תל אביב: "צריך היה לשמוע אותו כדי להבין איך הוא לוקח את זה כאתגר. הוא מבין לאן הוא הגיע, והציפיות הן הדבר הכי טוב שיכול לקרות לשחקן מהסוג שלו".

"עם כרטיס ביקור כזה, רק בלגיה או הולנד"

עם כל הכבוד למכבי תל אביב ולאתגר של יצחקי, הרבה מעבר לרצונות לזכות בתארים בצהוב כחול, החלוץ מתרכז כרגע בלתת עונה מצוינת עם מטרה אחת גדולה בסופה - יציאה לאירופה. אחרי הכישלון בבלגיה, יצחקי מרגיש בוגר ומוכן יותר לעשות את המעבר, עם הרבה מאוד אמונה ביכולת שלו להצליח ברמות הכי גבוהות. אירופה בשבילו היא לא הולנד או בלגיה, מלבד אחת הגדולות של הליגות האלה. עם זאת, בכל קיץ יצחקי נתקל באותה הבעיה לעשות את המעבר, משום שהוא כמעט ללא הופעות משמעותיות ושערים בנבחרת, ואחרי מעט מאוד הופעות במסגרת האירופית עם בית"ר ירושלים.

ברגע שיצחקי ויתר על האופציה של הפועל תל אביב וליגת האלופות, הוא ויתר למעשה על האופציה הכי חזקה שלו להאדיר את שמו ביבשת. יצחקי אמנם ישחק עם מכבי תל אביב בליגה האירופית, אך בסך הכל מדובר בקבוצה שנמצאת בתהליך חיבור וקשה לראות אותה מגיעה רחוק כבר בעונה הראשונה. בכלל, צריך לזכור שאפילו בעונה גדולה כמו של הפועל תל אביב בליגה האירופית, שחקנים כמו גילי ורמוט ואיתי שכטר לא מחזיקים בהצעות אטרקטיביות במיוחד וצפויים להישאר בקבוצה. סוכן שחקנים בכיר בארץ אמר על יצחקי: "הוא צריך להפנים את זה שהסיכוי היחיד שלו להגיע לליגה הספרדית או האנגלית יהיה דרך ליגת דרג שני באירופה. הוא אולי שחקן ההתקפה הכי משמעותי בישראל, אבל אין בכרטיס הביקור שלו שום משחק מרשים מול קבוצה או נבחרת גדולה וזה קריטי בסיטואציות האלה".

מה שנשאר מכאן ליצחקי כדי לשפר את הרזומה שלו הוא הנבחרת, ואם יש מאמן שמאמין בו יותר מכל מאמן שהיה כאן בשנים האחרונות, זהו פרננדז. במידה שיצחקי יהיה בכושר, הוא יקבל דקות משמעותיות ואחרי שיעשה זאת, נראה שהעתיד האירופי שלו תלוי מאוד גם בסיכויי ההצלחה של הצרפתי בממלכה של אבי לוזון. רוני רוזנטל סיכם זאת בצורה הטובה ביותר: "אין ספק שיצחקי ראוי לשחק באירופה, אבל ראוי זה לא מספיק. אם יהיה חיבור טוב עם לואיס, הנבחרת תהיה טובה וחזקה ויצחקי יבלוט, יהיו לו סיכויים גבוהים לעבור לקבוצות טובות. אם השידוך עם פרננדז לא יצליח, גם יצחקי ויתר השחקנים ייפגעו. הגיל של יצחקי בהחלט קריטי לעשיית המעבר ליבשת. עוד שנה-שנתיים הוא כבר לא ייחשב כהשקעה לטווח ארוך או אופציה למכירה בעתיד וזה יפחית את הסיכויים שלו. אבל למה להיות פסימיים? בוא נקווה שהוא יעלה את ישראל ליורו ויעבור לאנגליה או ספרד".

דקל קינן שחקן מכבי חיפה במאבק עם ברק יצחקי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"בעוד שנה-שנתיים הוא כבר לא ייחשב כהשקעה לטווח ארוך או אופציה למכירה בעתיד". יצחקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully