וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר: "הרכישות האלה לא נעשו לחינם"

14.6.2010 / 16:57

מכבי ת"א פתחה את אימוניה וחלוץ הרכש מודע לציפיות. ניבאלדו ומדוניאנין יגיעו להתרשמות. דיווח: מילובאנוביץ' מועמד

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכה: דורון שטיין

מכבי תל אביב פתחה היום (שני) את עונת 2010/11 באופן רשמי באימון בקרית שלום. הבוקר נערכה ישיבת היערכות מיוחדת עם המשטרה כדי לסגור את נושא השמירה והאבטחה לקראת הערב, שכן למרות המאמצים למצוא מגרש חלופי גדול יותר לא נמצא אף אחד כזה פנוי בכל איזור המרכז. כצפוי, כ-1,000 אוהדים הגיעו לקבל את פני הכוכבים החדשים, כאשר הציפיות לעונה הקרובה יהיו גדולות מתמיד לאור הרכש המאסיבי. האוהדים הורשו בשלב מסוים להיכנס בצורה מסודרת למגרש, והם מיד רצו לעבר אלירן עטר, מאור בוזגלו וחבריהם והניפו אותם על הכתפיים.

קולאוטי: "ריבוי החלוצים יעשה לנו רק טוב"

בנוסף לרוברטו קולאוטי, ברק יצחקי, אלירן עטר ויואב זיו שכבר חתמו, מי שעוד הגיע היום לאימון הוא המגן קלמי סבן, שסיכם עקרונית את תנאיו, אולם טרם חתם. סבן עבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות ואף ייטול חלק באימון. לעומת שאר שחקני הרכש האחרים, מי שלא השתתף באימון וערך סיבוב ריצה אחד בלבד הוא יצחקי, כיוון שהוא עדיין לא צלח את כל הבדיקות הרפואיות, שהעונה הן מקיפות וקפדניות יותר בשל השתתפות הקבוצה בליגה האירופאית.

החלוץ אלירן עטר, אחד משחקני הרכש המסקרנים של הצהובים, סיפר על אימונו הראשון במדים החדשים: "אני מתרגש. אווירה חדשה, קבוצה חדשה, יש שינוי. לא זכורה לי אווירה כזו באימון פתיחה בבני יהודה. אני לא אחליט כמה חלוצים ישחקו, מי שטוב ישחק. מוקדם עדיין לדבר על תואר, אבל הרכישות האלה לא נעשו סתם. חובת ההוכחה עליי באופן אישי ועל כל הקבוצה". קללת החלוצים של מכבי לא מפחידה את עטר: "אני לא מאמין בזה. גול יוציא אותי ממשבר סוף העונה שעברה".

גם רוברטו קולאוטי נשמע נרגש למדי באימון הבכורה: "ישנתי טוב בלילה, הכל בסדר. אני רגוע, אבל גם מאוד מתרגש. אני מקווה שתראו את אותו רוברטו שהיה בחיפה, כזה שייתן הכל בכל משחק. אני תמיד רוצה לנצח ולהבקיע שערים. אני רגיל שיש לידי הרבה חלוצים טובים, זה רק יעשה לנו טוב. כל אחד ינסה לעשות את העבודה בשביל הקבוצה".

החלוץ שהגיע מבורוסיה מנשנגלאדבך סיפר איך הגיע דווקא לצהובים: "היו לי שתי אופציות לחתום בגרמניה, אבל אז הגיעה הצעה מפתיעה ממכבי תל אביב והחלטתי לבוא לפה. יש כאן הרבה שחקנים שמשחקים איתי בנבחרת או היו איתי בחיפה, זה כיף וזה יקל עלינו את העבודה".

קולאוטי הכיר את אבי נמני מהנבחרת ומהמשחקים מולו במדי מכבי חיפה. עכשיו הוא יתאמן תחתיו: "אבי מאמן מצוין עם הרבה ניסיון ובואו נראה מה יהיה". על הקהל אמר: "פעם ראשונה שאני רואה כל כך הרבה אוהדים באימון ראשון, אנחנו מקבלים מהם הרבה כוח".

מזרחי: "בחודש מאי נראה אם הגשמו את מה שתיכננו"

מלבד שחקני הרכש, מי שעוד הוצג היום הוא המאמן יוסי מזרחי, שיצטרף לצוות המקצועי ויעבוד בצוותא עם המנג'ר אבי נמני והמאמן איציק עובדיה. מזרחי סגר את כל תנאיו, וצפוי לחתום היום או מחר באופן רשמי על חוזהו בקבוצה הצהובה. "נעבוד בשיתוף פעולה מלא", סיפר מזרחי על צורת העבודה הצפויה בצוות המקצועי. "אני אהיה על הקווים ואעביר את האימונים על הדשא, אבל אבי הוא הסמכות העליונה".

מזרחי נשאל על ההתרגשות באימון הפתיחה והשיב: "תנו קרדיט לניסיון ולגיל שלי. יש התרגשות כמו לפני כל פתיחת עונה ובטח כשבאים למקום חדש. בחודש מאי נראה אם הגשמנו את מה שתיכננו. אם אני פה זה למטרה אחת בלבד - אליפות". על הקהל הרב שהגיע לתמוך, אמר: "נולדתי בבית"ר וזה אומר את הכל. ראיתי קהלים גדולים מאוד, זה חלק מהמשחק, אבל החוכמה שהם יהיו איתנו לכל אורך העונה".

על האיחוד עם יצחקי וזיו, אותם אימן בבית"ר ירושלים, סיפר המאמן: "אנחנו בארץ כל כך קטנה, שמאמנים ושחקנים עוברים מקבוצה לקבוצה ומכירים גם מהנבחרות. יקח קצת זמן להתאקלם כאן, אבל בקרוב אהיה מכביסט לכל דבר. היחיד שהיה בלחץ כזה זה אני, לפני שלוש שנים בבית"ר. הדיבורים על הכסף ילוו אותנו השנה, אבל אם נדבר על המגרש מפלס הדיבור על הכסף יירד. מוקדם לדבר על ציפיות ומטרות, אנו קבוצה בהתהוות ולכולם ברור שחסרים לנו שחקנים בעמדות מסוימות. אני מאמין שבשבוע הקרוב נשלים 90 אחוז מהסגל".

ניבאלדו ומדוניאנין יגיעו להתרשמות ועשויים לחתום

עוד לפני פתיחת האימונים, הודיעו במכבי תל אביב כי כבר בתקופה הקרובה יגיעו להתרשמות הדדית צמד שחקני ויאדוליד הספרדית, ניבאלדו והאריס מדוניאנין, כאשר עם שניהם יש הסכמה עקרונית על מרבית התנאים הכספיים. הראשון הוא בלם ברזילאי בן 29 שהשתייך בין השנים 2007-2009 לסנט אטיין הצרפתית ובעונה החולפת לא הצליח לסייע לויאדוליד להישאר בליגה הבכירה בספרד. ניבאלדו סיים את חוזהו וצירופו לא יצריך דמי העברה. מדוניאנין, קשר התקפי בוסני ששיחק בנבחרת הצעירה של הולנד (שם גדל מגיל שבע), נחשב לכישרון גדול עם רגל שמאל קטלנית, אך גם לשחקן בעייתי. בשנתיים בוויאדוליד רשם שישה שערים ב-42 משחקים ובנבחרת בוסניה הבוגרת יש למדוניאנין שתי הופעות.

בנוסף, התקשורת הצרפתית מדווחת הערב (שני) כי הקשר הסרבי דיאן מילובאנוביץ', שחקנה של לאנס הצרפתית, עשוי לעבור בהשאלה למכבי תל אביב. השחקן לא נמצא בתוכניות הקבוצה לעונה הבאה. בצרפת נטען כי לשחקן הצעות מטורקיה ויוון, בין היתר מפניוניוס וא.א.ק אתונה. הקשר, בנו של ג'וקה מליובאנוביץ', שחקן עבר ענק בשנות ה-70, גדל בכוכב האדום בלגרד ורשם בשנתיים האחרונות 40 הופעות במדי הקבוצה, בהן כבש שני שערים.

הבלם איגור טומאסיץ', שמחזיק בחוזה לעונה הקרובה ויגיע מחר ארצה, צפוי לקבל היום הודעה כי חוזהו ימומש והוא נשאר בקבוצה. בד בבד ממשיכים ראשי הקבוצה במגעים שקטים להחתמת בלם זר בעל שיעור קומה, כאשר ניבאלדו עשוי לענות על הקטגוריה הזו. ממכבי נמסר כי לא נרשמה עדין שום התקרבות במשא ומתן עם הבלם אבי סטרול שדורש למעלה מ-320 אלף דולר לעונה, בחוזה לשלוש עונות, כאשר הצעת המועדון עומדת בסביבות 240 אלף דולר. כרגע נראה שהפערים גדולים לגישור.

במכבי מקווים לסיים עוד השבוע את המשא ומתן עם שרן ייני, שכבר סיכם עקרונית את תנאיו הכספיים וערך אימון מלא. כרגע המחלוקת היא סביב אורך החוזה כשהצהובים רוצים שהקשר יחתום על חוזה לארבע עונות עם אופציה לחמישית כשהשחקן מצידו מעוניין לחתום על חוזה לשלוש עונות בלבד. לגבי ליאור ז'אן שלא הגיע לאימון, הוחלט שלא להעלות יותר את ההצעה הכספית, בקבוצה אמרו היום: "המצב עם ליאור פשוט מאוד. הוא יודע מה אנחנו מציעים לו ומדובר בחוזה מכובד לכל הדעות. הוא רק צריך לבוא ולחתום".

בפגישה שנערכה אמש עם הסוכן גלעד קצב סוכם כי עומרי רון ועמירן שקלים יושאלו גם בעונה הקרובה.

עדכון ראשון 10:20
עדכון אחרון 16:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully