וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפי: "איטליה היא איטליה"

מאמן האזורי החמיא לאופי של שחקניו אחרי התיקו מול פרגוואי: "אנחנו ברמה הכי גבוהה כשזה מגיע ללב, לראש ולרגליים"

נבחרת איטליה פתחה הערב (שני) את דרכה במונדיאל 2010 עם תיקו 1:1 מול פרגוואי, שנתן לאוהדי הסקוואדרה אזורה לא מעט סיבות לדאגה, אבל גם כמה לאופטימיות. למרות התוצאה המאכזבת, אלופת העולם הוכיחה שרוח הלחימה המפורסמת שלה לא אבדה, כשהצליחה לחזור מפיגור אחרי שער של אנטולין אלקראז בדקה ה-39, עם שוויון של דניאלה דה רוסי בדקה ה-63 שחילק את הנקודות.

גם פציעתו של ג'יאנלואיג'י בופון, שסבל מכאבים בגבו והוחלף על ידי פדריקו מרקטי במחצית, לא קילקלה לאיטלקים את המומנטום, ובדקות הסיום אף היה נדמה שהלחץ המתגבר של הכחולים על השער של הדרום אמריקאים יביא להם את הניצחון.

מרצ'לו ליפי היה מרוצה מהופעת שחקניו, אם כי פחות מהתוצאה הסופית, שהעניקה לנבחרתו רק נקודה. "זה מאוד מצער, כי הגיע לנו לנצח", אמר ליפי בסיום. "במחצית הראשונה הם הבקיעו כשהיתה להם רק הזדמנות אחת מבעיטה חופשית. הגבנו טוב, אבל היינו יכולים לעשות יותר. משחקים כאלה חייבים לסיים כמנצחים. הם שלטו במשחק, אבל לא יצרו הזדמנויות כמונו".

"חבל שנפלנו לפיגור", המשיך ליפי. "כי שיחקנו טוב, אבל הגבנו טוב והשוונו. רק חבל שלא ניצחנו. אנחנו חייבים להשתפר בחלק הקדמי כי לא היו לנו כמעט בעיטות למסגרת". עם זאת, אמר ליפי: "אבל איטליה היא איטליה. אם למישהו יש ספקות, איטליה ברמה הגבוה ביותר כשזה מגיע ללב, לראש ולרגליים". על שוערו שיצא במחצית, אמר המאמן: "לבופון יש בעיה בגב. הוא ידע את זה כבר באימון אבל החליט לשחק, ובמחצית אמר לי שהוא לא יכול להמשיך. אני לא יכול להעריך את חומרת הפציעה שלו. הרופא שלנו יסתכל ויקבע". בופון עצמו נשמע מעודד יותר, ואמר: "אני מקווה להתאושש לחלוטין בתוך יומיים".

בפרגוואי היו מרוצים בסך הכל מהופעת הנבחרת, אך גם הם הרגישו שהיו יכולים לצאת עם תוצאה גדולה יותר, שהיתה מקרבת אותם מרחק נגיעה משמינית הגמר. מאמן הנבחרת, חרארדו מרטינו ניסה להסביר כיצד הצליחה נבחרתו לדגדג את האיטלקים: "התחלנו לחשוב מה כל שחקן צריך לעשות, ולעשות טוב. לכל שחקן היה תפקיד היום. זו משימה לא פשוטה לפתוח את הטורניר מול אלופת העולם, אבל היינו טובים. שיחקנו מאוד מאורגנים, והלכנו אחורה במחצית השניה כדי לשמור על התוצאה".

מרטינו הוסיף: "זה היה המשחק הראשון בקמפיין שלנו, והיו לנו ציפיות גבוהות. עבורנו זה היה דבר מאוד חשוב ששיחקנו טוב מול אלופי העולם. לשחק נגד יריבה עם כאלה איכויות זה סימן טוב עבורנו, ונותן לנו הרבה ביטחון עצמי להמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully