וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: איטליה סיימה עם פרגוואי ב-1:1

איטליה חזרה מפיגור ונראתה חזקה ונחושה ב-1:1 מול פרגוואי, והוכיחה שוב שאף פעם אסור לבטל את אלופת העולם

רק 7 פעמים במהלך המונדיאל לא הצליחה אלופת העולם המכהנת לנצח במשחק הפתיחה שלה בטורניר, והערב (שני) הצטרפה למועדון היוקרתי גם נבחרת איטליה, כשסיימה בתיקו 1:1 עם נבחרת פרגוואי הלוחמנית. איטליה הגיעה עם הרבה ביקורות מאחוריה, כשנראתה נורא במשחקי ההכנה, והיו כאלה שכבר הורידו אותה מרשימת המועמדות לזכייה בטורניר הנוכחי. ובכן, שחקניו של ליפי אמנם לא ניצחו, אבל הם כן הציגו משחק לחץ נהדר במשך 90 דקות, ואותתו שלמרות הנקודה הבודדת שהשיגו, על התואר בו הם מחזיקים כבר ארבע שנים, הם לא יוותרו בקלות.

דניאלה דה רוסי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
לא יוותרו על התואר בקלות. דה רוסי חוגג נקודה/רויטרס

רבים היו בטוחים שהיכולת ממשחקי ההכנה של איטליה תמשיך גם במהלך התקופה של בדרום אפריקה, אבל שחקניו של ליפי פתחו בקצב נהדר, לחצו את פרגוואי על חצי המגרש שלה, והגיעו ללא מעט הזדמנויות ברחבה, אבל אף אחת מהן לא באמת סיכנה את ויאר. דווקא כשהיה נדמה ששער היתרון האיטלקי נמצא באוויר, הגיע הרגע של פרגוואי במחצית הראשונה: שחקניו של מרטינו קיבלו בעיטה חופשית, אותה שלח טורס בדיוק נהדר היישר אל ראשו של אלקראז, שעלה גבוה מעל ההגנה האיטלקית ונגח מצויין כדי להכניע את בופון, ולהוריד את קבוצתו ביתרון 0:1 במחצית.

איטליה ספגה מכה נוספת עם פתיחת המחצית השניה, כשבופון נאלץ לרדת, ואותו החליף שוערה השני של הנבחרת, מרקטי. פרגוואי החלה להאמין שהיא יכולה אף להכפיל את היתרון והיתה שוב קרובה, אבל אלופת העולם לא ויתרה, המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-63 היא קטפה את הפירות, כשכדור קרן של פפה בצירוף טעות נוראית של שוער פרגוואי, ויאר, איפשרה לדה רוסי לכבוש מקרוב את השיוויון. האיטלקים המשיכו במכבש הלחצים שלהם, כשפפה יוצר עוד ועוד מצבים, אבל מכל אחד מהם הצליחה לצאת פרגוואי בשלום, הסתפקה בנקודה, ויכולה להתנחם שלפחות היא לקחה חלק במשחק כדורגל טוב, דבר שהוא בהחלט לא מובן מאליו במונדיאל הנוכחי עד כה.

מהלך המשחק

דקה 1: המשחק הראשון של אלופת העולם יצא לדרך, כשסימונה פפה הועדף בחלק הקדמי על פני די נטאלה.

דקה 6: איטליה פתחה בצורה נמרצת, והרמת כדור של האיטלקים לרחבה חיפשה את פפה, אבל ההגנה הצליחה לחלץ את הכדור.

דקה 13: שחקניו של ליפי לוחצים ונראים מסוכנים, אבל מתקשים להגיע להזדמנות משמעותית.

דקה 21: פרגוואי החלה להתעורר למרות הגשם, ובאריוס מצא את עצמו פנוי מחוץ לרחבה ושלח בעיטה טובה, שהלכה החוצה.

דקה 22: מונטוליבו ניצל איבוד כדור של ורה, יצא למתפרצת של אדם אחד אבל שיחרר בעיטה מ-25 מטרים שטוחה וחסרת חיים, שלא הקשתה על השוער.

דקה 27: הרמה נהדרת של כדור קרן אל הרחבה של פרגוואי, אבל אלקארז בהרחקה קריטית, מטר מהשער, מונע מנבחרתו ליפול לפיגור.

דקה 32: אין ספק שהאיטלקים שולטים במשחק, אבל בכל פעם שהם מתקרבים אל הרחבה הם מגלים חוסר ריכוז, ומאבדים את הכדור.

דקה 39: שער! בעיטה חופשית טובה מאוד של טורס אל הרחבה מצאה את ראשו של אלקראז, שעלה גבוה מעל קנבארו, הקדים גם את דה רוסי, נגח מצוין והותיר את בופון חסר אונים, 0:1 לפרגוואי.

דקה 46: איטליה פתחה את המחצית השניה עם הפתעה גדולה, כשמרקטי עלה במקומו של בופון, שמתח שריר. נבחרתו של ליפי תצטרך עכשיו לא רק התקפה חזקה, אלא גם הגנה.

דקה 53: שחקניו של ליפי ניסו לחזור למשחק, הכדור נע קדימה, הגיע לזאמברוטה שהרים כדור מצויין לפפה, אבל זה ניסה להכין את גופו למספרת, ופספס את הכדור.

דקה 55: עוד התקפה נהדרת של פרגוואי הגיעה אל הרחבה, האיטלקים לא הצליחו להרחיק היטב, והכדור הגיע ל-ורה ששיחרר בעיטה נהדרת שטסה ליד המשקוף, והחוצה, קרוב מאוד מלהעלות את נבחרתו ליתרון שני שערים.

דקה 55: עוד ניסיון איטלקי כשמונטוליבו ניסה את כוחו בבעיטה שטוחה מ-20 מטרים, אבל שוערה של פרגוואי היה במקום.

דקה 63: שער! דווקא כשהיה נדמה שהאיטלקים מתחילים לאבד את התקווה הגיע כדור קרן טוב של פפה, ויאר יצא נורא אל הכדור שחלף מעל ראשו, ודה רוסי שעמד ברחבה דחק מקרוב בקלילות, 1:1.

דקה 78: ליפי הכניס את די נטאלה, מרטינו הכניס את קרדוסו, ושני המאמנים בתקווה שהחלוצים יכריעו את המשחק.

דקה 80: פפה, השחקן הפעיל ביותר על הדשא קיבל כדור באגף השמאלי, עבר את המגן שלו ושיחרר בעיטה טובה, אבל ויאר קלט טוב.

דקה 83: הלחץ האיטלקי נמשך, מונטוליבו שיחרר בעיטה מפתיעה מ-25 מטרים שכמעט והפתיעה את שוער פרגוואי, שהצליח להדוף לקרן.

דקה 90: הלחץ האיטלקי עומד להתפוצץ, אבל נראה שהכחולים עייפים במקצת, ולא מצליחים לשמור על ריכוז בכדי למצוא את שער הניצחון.

הרכב נבחרת איטליה: ג'אנלואיג'י בופון (פדריקו מרקטי, 46), ג'אנלוקה זמברוטה, פאביו קנבארו, ג'ורג'יו קייליני, דומניקו קרישיטו, דניאלה דה רוסי, ריקרדו מונטוליבו, קלאודיו מרקיזיו (מאורו קמוראנסי, 57), סימונה פפה, וינצ'נזו יאקווינטה, אלברטו ג'ילארדינו (אנטוניו די נטאלה, 72).

הרכב נבחרת פרגוואי: חוסטו ויאר, קרלוס בונט, פאולו דה סילבה, אנטולין אלקראז, קלאודיו מורל רודריגז, אורליאנו טורס (ג'ונתן סנטאנה, 60), אנריקה ורה, ויקטור קאסרס, כריסטיאן ריברוס, נלסון ואלדז (רוקה סנטה קרוז, 69), לוקאס באריוס (אוסקר קרדוסו, 76).

דניאלה דה רוסי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
טוב שבאת. דה רוסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully