וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה - פרגוואי: לסתום לכולם את הפה

אלופת העולם פותחת את המסע להגנה על התואר, ותנסה לענות למבקרים עם ניצחון על האלבירוחה (ערוץ 2 וספ' 5 HD)

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

אלופת העולם איטליה תפתח היום (שני) את המסע להגנה על התואר מול פרגוואי (21:30, ערוץ 2 וספורט 5HD). רק שתי נבחרות בהיסטוריה הצליחו לזכות פעמיים ברציפות באליפות העולם, איטליה וברזיל, ורבים מאמינים כי לסקוואדרה אזורה הנוכחית אין מספיק רגליים צעירות, רעב, ברק וכישרון, כדי לשחזר את המסע הקסום מגרמניה 2006, אז זכו האזורי בגביע העולם הרביעי שלהם.

מאמן איטליה מרצ'לו ליפי החליט ברגע האחרון להשאיר בסגל את אנדראה פירלו הפצוע, ולשחרר את קשר קליארי אנדראה קוסו, וזאת משום שליפי סבור כי איטליה תצליח לצלוח את משחקי בית ו' גם ללא עושה המשחק שלה במרכז המגרש. ליפי מאמין שפירלו יהיה כשיר לשמינית הגמר, ואז יוכל לתרום מניסיונו ויכולתו לאיטלקים.

איטליה לא הרשימה בשני משחקי ההכנה, (הפסד למקסיקו, תיקו עם שוויץ), וההגנה שלה, שנחשבת למותג בעולם הכדורגל, נראתה לא מאורגנת וחסרת עוצמה. ליפי ושחקניו לא התרגשו מהתוצאות, אבל ברור להם כי יכולת כזאת תקשה עליהם מאוד ברגע האמת. הבעיה הגדולה של איטליה היא שחלק מהסגל שלה מורכב משחקנים שמעבר לשיאם, וחלק אחר משחקנים יחסית צעירים וחסרי ניסיון בינלאומי. חילופי הדורות באזורי מתחוללים תוך כדי המונדיאל, עיתוי רע מבחינתם. "יש לנו כמה שחקנים מבוגרים, אבל זה לא אומר שהם מעבר לשיא, זה אומר שהם מנוסים ובעלי כריזמה ואישיות. בסך הכל יש לנו שילוב טוב בין צעירים למבוגרים", התייחס ליפי לסגל שזימן לטורניר.

התקשורת האיטלקית ביקרה לא מעט את האיש עם הסיגר על הסגל שזימן לטורניר, כשהשאיר בחוץ חלק מהכישרונות הבולטים של ארץ המגף, אבל שחקני האזורי מאמינים במאמנם, ומנסים להתעלם מהביקורת כלפיו. "לא יכולנו לקבל מאמן יותר טוב מליפי", אמר דניאלה דה רוסי, "היה לו תפקיד מכריע בזכייה שלנו הוא פנטסטי כמאמן וכבן אדם".

האיטלקים ידועים בכך שהם פותחים את המונדיאל בצורה יחסית מקרטעת, ומשתפרים עם הזמן. דה רוסי מכבד מאוד את היריבה הראשונה של נבחרתו, ואמר: "פרגוואי עשתה קמפיין מצוין במוקדמות, וגמרה לפני ארגנטינה". הקפטן פאביו קנבארו בן ה-36, שיפרוש מהנבחרת אחרי המונדיאל, הודה כי ההגנה חייבת להיות בשיאה כדי למנוע מנבחרת מהירה ונמרצת כמו פרגוואי להפתיע: "ההגנה חיונית, אבל זה לא אומר שנתבצר בחצי שלנו כל המשחק. אף פעם לא נשחק התקפי כמו ברזיל, פורטוגל או ספרד, אבל הם אף פעם לא יוכלו להגן כמונו".

איטליה צפויה לשחק במערך של 4-3-3, כשבשער יפתח ג'יג'י בופון, ובהגנה ישחקו ג'אנלוקה זאמברוטה, פאביו קנבארו, ג'ורג'יו קייליני ודומיניקו קרישיטו. בקישור ייעדר אנדראה פירלו הפצוע, וליפי צפוי לעלות עם דניאלה דה רוסי, ריקרדו מונטוליבו וקלאודיו מרקיסיו. בהתקפת האזורי ישחקו וינצ'נזו יאקווינטה ואנטוניו די נטאלה באגפים ובמרכז החוד יתופקד אלברטו ג'ילארדינו.

הרכב משוער נבחרת איטליה: ג'אנלואיג'י בופון; ג'אנלוקה זאמברוטה, פאביו קנבארו, ג'ורג'יו קייליני, דומיניקו קרישיטו; דניאלה דה רוסי, ריקרדו מונטוליבו, קלאודיו מרקיסיו; אנטוניו די נטאלה, וינצ'נזו יאקווינטה, אלברטו ג'ילארדינו

ואלדז: "אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים לשחק כמו במוקדמות"

פרגוואי מעולם לא ניצחה את איטליה, ובמדינה הדרום אמריקאית הקטנה מקווים לחולל סנסציה עולמית. פרגוואי מקווה לנצל את העובדה שמדובר במשחקה הראשון של אלופת העולם בטורניר, ולהוציא תוצאה טובה. "זה כבוד לשחק במשחק הראשון בטורניר נגד אלופת העולם", אמר חלוץ פרגוואי נלסון ואלדז, "איטליה בדרך כלל פותחת לאט את המונדיאלים וזה יכול לעזור לנו".

כדי לקחת נקודה או להפתיע ולקחת שלוש נקודות, פרגוואי תצטרך חוצפה ותעוזה. "לפעמים אנחנו נותנים יותר מדי כבוד, לדוגמה לארגנטינה או ברזיל, אבל השתננו קצת והביטחון העצמי שלנו גדול יותר", הוסיף ואלדז, "אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים לשחק כמו במוקדמות, זה יכול להיות קריטי לאיך שהמונדיאל שלנו ייראה".

גם אזרחי המדינה מאמינים כי ביכולתם להפתיע את אלופת העולם, ואף להיות הסוס השחור במונדיאל. איטליה היא נבחרת זקנה ועייפה", אמר חוסה לואיס צ'ילברט, שוער העבר הגדול והססגוני של האלבירוחה, "הם לא נראים במיטבם ולכן אני חושב שפרגוואי פייבוריטית במשחק".

פרגוואי ניצחה במשחקי המוקדמות את ברזיל וארגנטינה, כך שאמונה לא חסרה לשחקנים של המאמן חרארדו מרטינו. "יש הרבה גיוון וכישרון בהתקפה של פרגוואי", אמר מרטינו לקראת המשחק, והמאמן מאמין כי דרך ההתקפה הוא יוכל להפתיע את האזורי. "בעבר תקפנו, אבל לא כמו עכשיו - יחד עם נלסון ואלדז ורוקה סנטה קרוז אנחנו יכולים לעשות את המונדיאל הכי טוב בהיסטוריה של פרגוואי".

הרכב משוער נבחרת פרגוואי: חוסטו ויאר; קרלוס בונט, פאולו דה סילבה, דאריו ורון, קלאודיו מורל רודריגז, אורליאנו טורס; אנריקה ורה, ג'ונתן סנטאנה, כריסטיאן ריברוס; רוקה סנטה קרוז, לוקאס באריוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully