וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה: "תודה לאל שהבקענו"

מאמן ארגנטינה חגג את ה-0:1 על ניגריה. המצטיין אניימה: "ההופעה הטובה בקריירה שלי". מסי: "השוער היה פנומנלי"

האם דייגו מראדונה מצא את חליפת המזל שלו? לראשונה בחייו, ואחרי דילמה לא פשוטה ביממה האחרונה, נטש מאמן נבחרת ארגנטינה את האימונית והופיע הערב (שבת) למשחק הראשון שלו בגביע העולמי מאז מונדיאל 94' כשהוא מחויט מכף רגל ועד ראש. גם הבגדים לא שינו את דייגו, שהשתולל כהרגלו על הקווים וזכה לרגע של אושר כשגבריאל היינצה נגח לרשת בדקה השישית והעניק לאלביסלסטה 0:1 על ניגריה במשחק הראשון של שתי הנבחרות במסגרת בית ב'.

"תודה לאל שהבקענו, היה חשוב לפתוח עם ניצחון", השתחרר מראדונה במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, כשהוא כבר ללא החליפה והעניבה ועם אימונית הנבחרת. "זה צעד גדול עבורנו, אבל יש עוד מקום רב לשיפור אם ברצוננו להגיע למשחק השביעי (הגמר). כשאתה מגיע לכל כך הרבה מצבים צריך להבקיע, אסור שזה יקרה לנו שוב. בכל מקרה, צריך לברך את השוער הניגרי (אניימה) שהציל שלושה או ארבעה שערים בטוחים. הצגנו מהלכים יפים בהתקפה, אבל לא היינו מספיק מרוכזים מול השער".

רגע לפני שנטש את מסיבת העיתונאים, אמר המאמן על לאונל מסי, הטוב בשורות ארגנטינה: "הוא היה מצוין היום. הוא היה קרוב לכדור והוא ישתפר ממשחק למשחק. כדורגל לא היה כיף אלמלא שחקנים כמו מסי".

גם מסי עצמו התמקד בעיקר בלחץ ממנו השתחררה ארגנטינה: "היינו צריכים את הניצחון כדי להוריד את הלחץ ועשינו זאת. זו התחלה טובה. הדבר הכי חשוב זה ליצור מצבים, ואת זה ארגנטינה עשתה. אם נמשיך כך, גם השערים יגיעו. כל היריבות שלנו קשות, אבל יש לנו נבחרת מצוינת ואנחנו צריכים להיות תלויים אך ורק בעצמנו". לגבי הדיבורים לפני המשחק באשר לכשירותו הפיזית, אמר מסי: "אני לא יודע מי התחיל את השמועה הזו. המצב שלי מושלם ואני זמין עבור דייגו".

קרלוס בילארדו, המנהל המקצועי של נבחרת ארגנטינה ומי שכמאמן הצעיד את האלביסלסטה לזכייה ב-1986, לא יצא מגדרו לאחר המשחק והסביר כי הניצחון הגיוני מאוד. "יצרנו הרבה מצבים ומגיעות מחמאות למראדונה שידע לעשות את השינויים הדרושים. אם ננתח את 90 הדקות, לנו היו הרבה מצבי הבקעה ולהם לא. יכולנו לנצח בהפרש גדול יותר".

אניימה: "למדתי את מסי במשך זמן רב"

מי שפחות התלהב מהתעניינות חסרת התקדים במראדונה, הוא לארס לאגרבק, מאמנה השבדי של נבחרת ניגריה, שלא לחץ את ידו של המאמן היריב. "זה מנהג, אבל אף אחד לא אמר שחייבים לעשות זאת מיד בסוף המשחק", ניסה לאגרבק להנמיך את הלהבות. "אין לי דבר נגד מראדונה, אני מכבד אותו מאוד".

לאגרבק התאכזב מהדרך בה ספגה נבחרתו את השער המוקדם, שהתברר במרוצת הדקות כשער שהכריע את ההתמודדות. "לרוע המזל, השער הגיע מטעות שלנו. כעת הדבר החשוב הוא להסתכל קדימה למשחק הבא, ולנצח אותו. לא ראיתי הרבה מהמשחק בין דרום קוריאה ויוון, רק כמה דקות", אמר המאמן השבדי. בהתייחסו למצבו הבריאותי של טאייה טאיוו, שנפגע במהלך המחצית השניה והוחלף, אמר המאמן: "אני מקווה שהוא בסדר וששום דבר רציני לא קרה".

אניימה, שזכה למחמאות מכל עבר בסיום המשחק ונבחר למצטיין במרבית כלי התקשורת, אמר לאחר המשחק: "אנחנו לא הולכים להרוג את עצמנו על ההפסד. יש לנו עוד שני משחקים לפנינו, ואנחנו צריכים להודות לאלוהים שהתוצאה היתה מעט מעודדת". על היכולת שלו, ועל העובדה שהצליח לעצור פעם אחר פעם את מסי, אמר אניימה: "למדתי אותו במשך זמן רב. זו היתה ההופעה הטובה ביותר שלי בקריירה, והיא הגיעה מול השחקן הטוב ביותר בעולם, בדמותו של מסי. הסוד שלי הוא אלוהים. הוא עשה את ההבדל. הוא שמר אותי רגוע ועזר לי לשחק טוב".

מסי עצמו בסיום המשחק כי "השוער הניגרי היה פשוט פנומנלי. מגיע לו כל הקרדיט, הוא נתן משחק ענק, ופשוט לא הצלחנו להכניע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully