וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת - אורוגוואי: הנרי או מרי

שחקניו של דומנק דורשים שהנרי יפתח בהרכב, אבל הצרפתי לא מקשיב. פורלאן: "אנחנו מלאי תקווה" ( 21:30, ערוץ 1 ו-HD)

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכה: דורון שטיין

אחרי שדרום אפריקה ומקסיקו יפתחו את חגיגת הכדורגל הגדולה מחר (שישי), יגיע המשחק המסקרן מאוד בין הפיינליסטית מהמונדיאל הקודם, צרפת לנבחרת מדרום אמריקה שחולמת להגיע גבוה, מאורוגוואי (21:30, ערוץ 1 ב-HD), שישלים את יום המשחקים הראשון מבית א'. עבור שחקניו של דומנאק, מדובר ממש בתחילת המסע להחזרת שמם הלאומי כנבחרת כדורגל מהדרגים הגבוהים, לאחר שבשנים האחרונות כשלה הנבחרת לא מעט, ועלתה לבסוף לטורניר בדרום אפריקה, כשכל מה שניתן לזכור מהעפלתה היא נגיעת היד של תיירי הנרי במשחק הקריטי מול אירלנד, שבסופו של דבר שלח את הצרפתים למונדיאל.

הלחץ בנבחרת הצרפתית מרקיע שחקים, ונראה שהוא מצליח לחלחל אט אט גם לשחקנים, על פי האימון האחרון. לפי הדיווחים, מרבית השחקנים אינם מרוצים מבחירת ההרכב הפותח, ומפנים אצבע מאשימה כנגד מאמן הנבחרת, ריימונד דומנק, שלטענת השחקנים, לא קשוב להם מספיק. עיקר הפניות נוגעות לרצונות השחקנים לראות את תיירי הנרי ואבו דיאבי משחקים במקום יוהאן גורקוף וסידני גובו. "אנחנו יכולים אולי לתת לו עצה או לעזור", אמר המגן בקארי סאניה, "אבל גם אם אנחנו מנסים להציע זאת, אני לא חושב שהוא יקשיב".

לאריק אבידל היתה זווית אחרת על העניין: "אנחנו יכולים להעלות רעיונות ולמצוא פשרות, אבל בסופו של דבר המאמן מחליט מה יהיה". איך שלא יהיה, גם לשחקני הנבחרת ברור כי אם היכולת שתציג תהיה דומה לזו שהציגה צרפת במשחקי ההכנה שלה, המצב לא יהיה טוב. "אנחנו לא יכולים להגיד שהשתפרנו במשחקי ההכנה", אמר אלו דיארה. "אנחנו עדיין צריכים להסתגל, ואין לנו עוד הרבה זמן". מה שברור הוא שכבר במשחק הראשון ניתן יהיה לראות האם יחלוקי הדעות בין השחקנים והמאמן יתבטאו גם על הדשא.

הרכב משוער: הוגו לוריס, בקארי סאניה, סבסטיאן סקילאצ'י, אריק אבידל, פטריס אברה, יוהאן גורקוף, ז'רמי טולאלן, פלורן מאלודה, פרנק ריברי, סידני גובו, ניקולא אנלקה.

"צריכים לשים עליהם הרבה לחץ"

אורוגוואי לעומת זאת יודעת שהיא עומדת לפגוש משוכה גבוה בהרבה מזו של ישראל, אותה פגשה במסגרת משחקי ההכנה, והביסה אותה 1:4. לדעת רבים היא מגיעה כפייבוריטית נגד אלופת אירופה לשעבר, אבל כשלוקחים בחשבון שהיא הגיעה לטורניר דרך משחקי הפלייאוף בדרום אמריקה, לאחר שניצחה את קוסטה ריקה, ושהציגה כדורגל בינוני מאוד בקמפיין, ברור כי זה לא עומד להיות כל כך פשוט. "למה רואים בנו פייבוריטים אחרי שלא הראנו יציבות לאורך קמפיין ההעפלה", תהה מאמן הנבחרת, אוסקר טבארז. אנחנו רוצים להיות כמו פייבוריטים, אבל צריכים להוכיח למה על המגרש".

טבארז התייחס גם ליריבה שלו, ואמר: "צריך לזכור את הכוח של צרפת, ואת ההגנה שלה. אנחנו צריכים לשים עליהם הרבה לחץ כשיש לנו את הכדור". הסטטיסטיקה לא מבשרת טובות עבור נבחרתו של טבראז, שלא הצליחה לנצח ב-12 משחקי המונדיאל האחרונים שלה כשהתמודדה מול נבחרות אירופאיות. החדשות הטובות מבחינת אורוגוואי היא התאוששותו של החלוץ וכוכב הנבחרת, דייגו פורלאן, שהצליח להחלים בזמן מפציעה שסחב, ויהיה כשיר למשחק. החלוץ, שכבש העונה 28 שערים במדי אתלטיקו מדריד עשוי להיות ההבדל בין קמפיין טוב של אורוגוואי, לבין חזרה מהירה הביתה שלו ושל חבריו.

"זה לא משנה איך הגענו לפה", אמר פורלאן לגבי היכולת של הנבחרת עד כה, "משנה שאנחנו פה עכשיו, במונדיאל. אנחנו לא מפחדים מרוחות משחקים קודמים". גם על צרפת אמר פורלאן דברים דומים: "איך הם העפילו לפה גם לא רלוונטי. יש להם שחקנים נהדרים, והולך להיות משחק קשה מאוד". החלוץ הדגיש עד כמה חשוב לו הטורניר הנוכחי, בו יהפוך למנהיג של הנבחרת, ולאחד השחקנים המבוגרים בה: "יש לנו היסטוריית כדורגל עשירה. עכשיו תורנו להשאיר רושם על המונדיאל, ולמרות שאנחנו יודעים שזה לא יהיה קל, אנחנו מלאי תקווה".

הרכב משוער: פרננדו מוסלרה, דייגו לוגאנו, דייגו גודין, מאוריסיו ויקטורינו, מקסי פריירה, דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פריירה, איגנסיו גונזאלס, לואיס סוארז, דייגו פורלאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully