וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה - מקסיקו: כל ההתחלות קשות

דרום אפריקה השאפתנית תארח במשחק הפתיחה של המונדיאל את נבחרתו הנחושה של חאבייר אגירה (17:00, ערוץ 1 ו-HD)

AP

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין

אחרי הכנות נמרצות, עבודה אינטנסיבית ורצון להוכיח לעולם שדרום אפריקה מסוגלת לארגן אירוע בקנה מידה עולמי, הנבחרת המארחת תרצה להוכיח שהיא מצוינת גם על כר הדשא. לא מעט פרשנים סבורים כי דרום אפריקה עשויה להיות המארחת הראשונה אי פעם שלא עוברת את שלב הבתים, ושחקניו של קרלוס אלברטו פריירה רוצים להוכיח שהם שווים שמינית גמר ואף יותר. הצעד הראשון במסע יחל ביום שישי, במשחק הפתיחה נגד מקסיקו באיצטדיון "סוקר סיטי" שביוהנסבורג (17:00, ערוץ 1 ו-HD).

דרום אפריקה נמצאת בכושר מצוין ובמצב רוח טוב, לאחר שרשמה 12 משחקים ללא הפסד. פיטר מסיללה, מגנה של מכבי חיפה, החלים מפציעתו וצפוי לפתוח בהרכב הבפאנה-בפאנה. כ-90 אלף אוהדים משולהבים, חמושים בוובוזלות, ידחפו את שחקניהם ויקוו לניצחון ושלוש נקודות, שיעזרו למארחת לצלוח את משחקי בית 1, הכולל גם את צרפת ואורוגוואי. זאת תהיה הפעם השלישית בה נבחרת אפריקאית משתתפת במשחק הפתיחה של המונדיאל, כשבשתי הפעמים הקודמות רשמה היבשת השחורה הצלחה: ב-1990 ניצחה קמרון את ארגנטינה וב-2002 ניצחה סנגל את צרפת. אגב, בשני המקרים התוצאה הייתה 0:1, חובבי הכדורגל יקוו לקצת יותר שערים במשחק הפתיחה הנוכחי.

"ביום שישי הלחץ יהיה גדול, זה מונדיאל וזה סוג של מלחמה", אמר מאמן דרום אפריקה, קרלוס אלברטו פריירה, משחק פתיחה הוא תמיד קשה, יש הרבה לחץ, כל המדינה מעורבת וכל העולם צופה בך". זה יהיה המונדיאל השישי של פריירה כמאמן, לאחר שהדריך בעבר את כווית (1982), איחוד האמירויות הערביות (1990), ערב הסעודית (1998), ברזיל (1994 עמה זכה בגביע, 2006). "אני יודע שלא קל ליהנות מהמשחק כשמקסיקו החזקה היא היריבה", הוסיף פריירה, "מקסיקו היא הנבחרת הכי נחושה בגישה שלה מכל הנבחרות במונדיאל. אנחנו מכבדים את מקסיקו, אבל לא מפחדים ממנה. אנחנו רוצים להפוך את דרום אפריקה לגאה וניתן הכל מול היריבות".

הרכב משוער: איטומלנג קונה; פיטר מסיללה, בוגנאני קומאלו, ארון מוקואנה, סיבוניסו גאצ'ה, סיפיווה טשבלאלה, רנילווה, קחישו דיחאסווה, טקו מודיסה, סטיבן פינאר; קטלגו מפלה.

אגירה: "אנחנו בטוחים בעצמנו"

אם לשפוט לפי משחקי ההכנה, נבחרת מקסיקו אמורה להיות אחת הנבחרות המלהיבות בטורניר הנוכחי. מקסיקו צלחה משבר גדול בטורניר המוקדמות כשהחליפה בשלוש השנים האחרונות ארבעה מאמנים, ועלתה בקושי רב למונדיאל, אך היא נראית אחרת לגמרי מאז לקח את המושכות חאבייר אגירה. מאז, מקסיקו היא נבחרת שונה לגמרי. לשיאה הגיעה נבחרת הסומבררו במשחק ההכנה מול אלופת העולם איטליה. המקסיקנים רשמו ניצחון היסטורי על האזורי, הראשון שלהם אי פעם, ואין ספק שהאמונה והביטחון העצמי שלהם גברו בעקבותיו.

"אנחנו בטוחים בעצמנו, עבדנו קשה", אמר המאמן אגירה לקראת ההתמודדות, "עברנו 60 יום ביחד, השחקנים שלנו באירופה הצטרפו, אנחנו מלאים מוטיבציה. אנחנו בשיאנו במלוא מובן המילה. אנחנו בטוחים ביום שישי יהיה יום גדול למקסיקו". אגירה לא היסס להפנות עקיצה לקודמו בתקפיד סוון גוראן אריקסון, כשהוסיף: "אני לא יודע מה היה בתקופתו של אריקסון, אבל מצאתי נבחרת שפופה ובעייתית כשבאתי".

למקסיקו לא מעט שחקנים מנוסים בסגל, חלקם משחקים באירופה, ומי שימשוך את מרב תשומת הלב הוא החלוץ חאבייר הרננדז, שחתם במנצ'סטר יונייטד, וכבש שלושה שערים בשלושת משחקי ההכנה בהם שיחק. בארבעת המונדיאלים האחרונים מקסיקו נעצרה בשמינית הגמר, והפעם המקסיקנים רוצים ומאמינים שהם שווים יותר. את ההרכב הסופי יקבע אגירה בסמוך למועד המשחק, ואפילו לא קבע מי יאייש את עמת השוער. "זאת החלטה של המאמן", אמר מי שצפוי להיות השוער הראשון גיירמו אוצ'ואה, "אף אחד לא יודע מי ישחק עד לפני המשחק".

הרכב משוער: גיירמו אוצ'ואה; קרלוס סלסידו, ריקרדו אוסוריו, רפא מארקז, אפריין חוארז, ישראל קסטרו; אנדרס גוארדאדו, חרארדו טוראדו, ג'ובאני דוס סאנטוס, קרלוס ולה, חאבייר הרננדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully