וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה לא מבטיחה את שלומם של העיתונאים

יממה לאחר שוד אנשי התקשורת, המשטרה הודיעה כי לא תוכל לערוב לכולם, ובינתיים, רכב של כתבים סינים נשדד לאור יום

יממה לאחר ששני עיתונאים מפורטוגל ואחד מספרד נשדדו בדרום אפריקה, בעודם ישנים בבית המלון בו השתכנו במגאליסבורג, השוכנת כ-100 קילומטרים מיוהנסבורג, לא נשמע שהמשטרה בדרום אפריקה לוקחת אחריות מלאה על האירוע. כזכור, השודדים פרצו לחדריהם של העיתונאים באישון ליל ובאיומי אקדח לקחו מצלמות, מחשבים וכסף מהעיתונאים.

אלא המשטרה המקומית, במקום שתרגיע את אלפי העיתונאים השוהים במדינה האפריקאית, טוענת כי בית המלון בו השתכנו העיתונאים לא נכללו ברשימת המלונות שפיפ"א המליצה עליהם מבעוד מועד לעיתונאים להשתכן בהם, ולכן קשה יהיה להם לאתר את השודדים.

"זה אזור מאוד לא מיושב ומאוד מבודד", אמר בכיר במשטרה המקומית. "המשטרה לא יכולה להבטיח את שלומם של כל העיתונאים בכל המלונות. יש לנו כוח של 195 אלף אנשים, מתוכם 44 אלף אמונים על המונדיאל בלבד ועל שמירת שלומם של 13 אלף העיתונאים ויותר מ-200 אלף תיירים. אנחנו ערוכים, אבל לא יכולים לשמור על כל המלונות".

בינתיים, מדווח על מקרה נוסף של תקיפת עיתונאים. רכב ובו שלושה כתבים סינים, שנסע באור יום במרכז יוהנסבורג, נשדד באיומי אקדח ונגנבו ממנו מספר פריטים.

בינתיים, פיפ"א הודיעה כי המשטרה עצרה שלושה חשודים בקשר לשוד העיתונאים הפורטוגלים מוקדם יותר השבוע, אך אלה עדיין זועמים. "זה מגוחך. אין כאן כבוד לאנשים שבאו לעבוד ולהראות את המדינה הזאת לעולם כולו", אמר הצלם אנטוניו סימואש. "האירוע התקבל בצורה קשה על ידי העיתונאים. אי אפשר להתעלם מזה", אמר הכתב פאולו גריניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully