וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: הולנד מחצה 1:6 את הונגריה, רובן נפצע

האוראנג' חגגו, אך נותרו מודאגים בעקבות הפציעה של הכוכב. 0:1 לדרום אפריקה על דנמרק, ארה"ב ניצחה 1:3 את אוסטרליה

הספירה לאחור נמשכת, רק עוד שישה ימים נותרו לשריקת הפתיחה של המונדיאל והיום (שבת) עורכות מספר נבחרות את משחקי האימון האחרונים שלהם. הולנד, אולי המרשימה מבין הנבחרות הפייבוריטיות עד כה, נפרדה מהקהל באמסטרדם עם 1:6 מרשים, אבל סיימה בטעם רע בעקבות פציעתו המדאיגה של אריאן רובן. יש נבחרות שכבר נמצאות בדרום אפריקה, ביניהן דנמרק שהפסידה 1:0 לנבחרת המארחת, שממשיכה להשיג תוצאות מעודדות. ארצות הברית השיגה ניצחון שני ברציפות, כשגברה 1:3 על אוסטרליה. גאנה התאוששה מהתבוסה בהולנד עם 0:1 דחוק על לטביה.

הולנד - הונגריה 1:6

הבטיחו לאוהדים ההולנדים חגיגה גדולה היום באמסטרדם ארינה, והם קיבלו אותה עם שישייה מרשימה, אך הסיום היה מדאיג ביותר. אריאן רובן, שנכנס כמחליף במחצית והבקיע צמד בדקות הראשונות שלו במשחקי ההכנה, נפגע לקראת הסיום והלחיץ אומה שלמה. רובן לא ימריא עם חבריו לדרום אפריקה מכיוון שמחר הוא יעבור בדיקות בהולנד. אם ימצא כשיר, הוא יתטרף לנבחרתו בהמשך השבוע.

הפנים המודאגות של הספסל ההולנדי אמרו הכל בסיום, כשהתוצאה המשכנעת והיכולת המבריקה בשלבים רבים של המשחק נדחקו כרגע לשוליים. רובין ואן פרסי (שער רביעי בשלושה משחקים) וג'ובאני ואן ברונקהורסט (שני בישולים) היו מהטובים בשורות האוראנג', שנהנו גם משערים של ווסלי סניידר והמחליף אלג'רו אליה.

כבר בדקה החמישית סטקלנבורג הוציא כדור מפתיע מהרשת. טורגלה נתן כדור עומק מצוין לדז'ודז'אק, שחקנה של איינדהובן ההולנדית, שקיבל שטח פנוי מואן ברונקהורסט, התקדם וסובב נפלא לפינה הרחוקה. 0:1 להונגריה. בדקה ה-22 השיגה הולנד את השווין המוצדק, כשהושטי איבד כדור לקאוט, שמצא את ואן פרסי על סף רחבת ה-16 וחלוץ ארסנל שלח כדור שטוח לרשת. 1:1. בדקה ה-31 שוב עבודה נהדרת של קאוט באגף, אבל ואן פרסי נגח חזק והחוצה מחמישה מטרים.

לאחר ההפסקה שלח ואן מרוויק את רובן למגרש במקום קאוט. חמש דקות הספיקו לכוכב באיירן מינכן לסדר מצב גדול לסניידר שנעצר מקרוב אצל פולופ. בדקה ה-56 התקפה יפה של ההולנדים הגיעה לואן ברונקהורסט, שכיפר על הטעות בשער עם כדור רוחב שאיפשר לסניידר להשלים מהפך. 1:2 להולנד. שש דקות לאחר מכן שוב רובן פירק את הגנת הונגריה, אבל בעט החוצה. בדקה ה-64 רובן כבר כבש, לאחר עוד מהלך טוב של ואן ברונקהורסט בצד שמאל. הולנד חוגגת ומקבלת את רובן במיטבו. בדקה ה-71 גם ואן בומל הוותיק הצטרף למבקיעים, כשהפציץ מחוץ לרחבה ונעזר באיחור בתגובה של השוער. 1:4. נגמר? הצחקתם את ההולנדים. אליה המחליף, בקושי חצי דקה על המגרש, היתל בהגנת הונגריה וירה את החמישי לרשת בדקה ה-74. האם הולנד תסיים את המשחק בטעם רע? רובן נפצע בשריר הירך האחורי ונלקח לבית החולים.

.הרכב נבחרת הולנד: מארטן סטקלנבורג, גרגורי ואן דר וויל, ג'ון הייטינחה (אנדרה אוייר, 61), יוריס מאתיייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, מארק ואן בומל (דמי דה זיוו, 80), נייג'ל דה יונג, ווסלי סניידר (אלג'רו אליה, 73), רפאל ואן דר וארט (איברהים אפלאי, 80), דירק קאוט (אריאן רובן, 46), רובין ואן פרסי (קלאס יאן הונטלאר, 68).

הרכב נבחרת הונגריה: מרטון פולופ, לאסלו בונדאר, בולדיסאר בודור, רולאנד יוהאש, זולטן סלשי, וילמוש ונצ'אק, גאבור הורבאט, סבולש הושטי, באלאש דז'ודז'אק, שנדור טורגלה, תאמאש פרישקין.

דרום אפריקה - דנמרק 0:1

הנבחרת של קרלוס אלברטו פריירה רצתה להוכיח לאוהדיה כי יש להם במה להתגאות וכי היא אינה מתכוונת להיות המארחת הראשונה שמודחת כבר בשלב הבתים של המונדיאל. כל הכרטיסים לסוקר סיטי ביוהנסבורג נמכרו מספר ימים לפני המשחק, כאשר הניצחונות על קולומביה (1:2) וגוואטמלה (0:5) תרמו לשיפור האווירה, והבפאנה בפאנה עמדו בלחץ ורשמו ניצחון על נבחרת אירופית - דבר שהם מתקשים לעשות בדרך כלל. דנמרק, שכבר ערכה משחק הכנה אחד על אדמת דרום אפריקה והפסידה בו 1:0 לאוסטרליה, עדיין לא התאקלמה לתנאים וסובלת בעיקר מחוסר מחץ בהתקפה. אולי עם חזרתם של השוער תומאס סורנסן והחלוץ ניקלאס בנדטנר הדנים ייראו טוב יותר. המארחת, מנגד, נראית מוכנה למשחק הפתיחה בשישי הבא גם ללא פיטר מסיללה שקיבל מנוחה הפעם, עם משחק 12 ברציפות ללא הפסד.

דרום אפריקה פתחה טוב וגם מצאה את הרשת בדקה ה-10, אבל השער של החלוץ מפלה נפסל בגלל נבדל ברור. דנמרק התבססה על כדורים ארוכים, ובדקה ה-32 הבלם אגר עלה לעזרת ההתקפה במצב נייח ונגח לקורה. לאחר המחצית ערכו שני המאמנים לא מעט חילופים, הקצב שגם כך לא היה גבוה נחלש עוד יותר, אבל דרום אפריקה החלה להתקרב. בדקה ה-75 הגיע השער של המארחים, כשרנילווה מצא את מפלה ששלח לרשת. 0:1 לדרום אפריקה. עמוק בתוך תוספת הזמן קיבלה דנמרק הזדמנות פז להשוות, אבל בקמן בעט מהאוויר ונעצר אצל קונה המצוין.

הרכב נבחרת דרום אפריקה: איטומלנג קונה, ארון מוקואנה, לוקאס תוואלה, בונגאני קומאלו, סיבוניסו גאצ'ה (אנלה נגקונגקה, 64), סטיבן פינאר (סופרייז מורירי, 64), סיפיווה טשבלאלה, טקו מודיסה (ברנרד פארקר, 77), קחישו דיחאסווה (תאנדוייסה קובוני, 64), רנילווה, קטלגו מפלה (מקבת סיבאייה, 81).

הרכב נבחרת דנמרק: סטפן אנדרסן, לארס יקובסן, פר קרלודרופ, דניאל אגר (וויליאם קוויסט, 69), סימון פולסן (פטריק מטיליגה, 35), יספר גרונקיאר (תומאס אנבולדסן, 62), כריסטיאן פולסן, דניס רומדאל, יקוב פולסן (דניאל ינסן, 46), מרטין יורגנסן (סורן לארסן, 73), ג'ון דאל תומאסון (מיקל בקמן, 57).

ארצות הברית - אוסטרליה 1:3

שתי נבחרות שמקוות להפתיע בגביע העולמי נפגשו ברודפורט למשחק ההכנה האחרון שלהן. ארצות הברית הגיעה לאחר הניצחון 1:2 על טורקיה, אך ללא החלוץ ג'וזי אלטידור שפציעתו מדירה שינה מהמחנה האמריקאי. היום הם ראו שגם למחליף שלו יש מה למכור. אדסון באדל הבקיע פעמיים מול ההגנה האוסטרלית שנחשפה הפעם במערומיה, והרקולס גומז, חלוץ נוסף, חתם את התוצאה בסיום. אוסטרליה רושמת לחובתה הפסד ראשון במשחקי ההכנה וצריכה בעיקר להיות מודאגת מהחלק האחורי. טים קייהיל שוב עשה את העבודה מקדימה וגם כבש, אבל הוא חייב עזרה וכל שנותר לו זה להחזיק אצבעות לשובו של הארי קיוול, שבמאזנו שתי דקות מסכנות של כדורגל ב-2010.

ארבע דקות בלבד לקחו להגנה האוסטרלית לאבד את כל המוניטין שבנתה לעצמה בתקופת ההכנה. גרלה איבד כדור בשלומיאליות ובאדל ניצל זאת כדי להעלות את ארצות הברית ליתרון 0:1 עם בעיטה נאה. בדקה ה-19 הגיע השוויון האוסטרלי, כשקייהיל הכניע בגלישה את הווארד, חברו באברטון, לאחר כדור קרן. 1:1. הקצב הטוב של המשחק נמשך, ובדקה ה-31 הגבהה של צ'רונדולו מימין מצאה את באדל שנגח לרשת את השני שלו. 1:2 לאמריקאים. בפתיחת המחצית השנייה קיבלה ארצות הברית מספר הזדמנויות להגדיל את יתרונה, אבל שחקניה לא ניצלו את חולשת ההגנה של הסוקרוז. החילופים של אוסטרליה סייעו לה לצאת קדימה, כשרוקביטסיה כמעט השווה, אבל נעצר אצל הנמן. בתוספת הזמן, כשאוסטרליה עם כל הכלים מקדימה, המחליף גומז עקץ בצד השני עם שער קל מבישול של דונובן.

הרכב נבחרת ארצות הברית: טים הווארד (מרכוס הנמן, 46), סטיב צ'רונדולו, קרלוס בוקנגרה (ג'ונתן בורנסטין, 55), ג'יי דמריט, קלארנס גודסון (אוגוצ'י אונייוו, 61), קלינט דמפסי (הרקולס גומז, 82), ריקרדו קלארק, מייקל בראדלי, לנדון דונובן, אדסון באדל (דמרקוס ביסלי, 78), רובי פינדלי.

הרכב נבחרת אוסטרליה: מארק שוורצר, לוקאס ניל, קרייג מור, סקוט צ'יפרפילד, לוק ווילקשייר, ג'ייסון קולינה (דריו וידוסיץ', 61), וינס גרלה, ריצ'רד גרסיה (ניקיטה רוקביטסיה, 71), מארק ברשיאנו, טים קייהיל (קארל ואלרי, 46), ג'וש קנדי.

גאנה - לטביה 0:1

הנבחרת של מילובן ראייבץ' הצליחה להתאושש מהתבוסה 4:1 בהולנד, כשהפגינה יכולת מרשימה שהספיקה רק לניצחון דחוק 0:1 על לטביה. לאחר המשחק שנערך על אדמת אנגליה הכוכבים השחורים ארזו את חפציהם והם צפויים להגיע מחר לדרום אפריקה, כמובן ללא הכוכב הגדול, מייקל אסיין, שנותר פצוע ומאוכזב בבית.

ראייבץ' ביצע שינויים בהרכב, כשבין היתר העניק הופעת בכורה בהרכב לקשר יליד גרמניה, קווין פרינס בואטנג. שחקנה של פורטסמות הציג יכולת טובה, אבל נעצר במספר הזדמנויות על ידי השוער הלטבי אנדריס ואנינס. הקפטן ג'ון מנסה הוכיח שהוא התאושש מהפציעה והחזיר את היציבות להגנה הגנאית, שלא עמדה תחת מתקפה כוללת כפי שקרה לה מול הולנד. בדקה ה-88 קיבלה גאנה את המגיע לה, כשקווינסי אווסו-אבי ירה מ-25 מטרים ונעזר בטעות של השוער כדי להשיג ניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully