וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקיאבונה זכתה ברולאן גארוס

האיטלקיה ניצחה 4:6, 6:7 את סטוסור והפכה לאיטלקיה הראשונה שזוכה בגרנד סלאם. סקיאבונה תעלה למקום השישי בעולם

אמנם האחיות וויליאמס הנפלאות, ז'סטין הנין, שזכתה כבר ארבע פעמים ברולאן גארוס, ואפילו הרוסיות לא לקחו חלק בגמר הרולאן גארוס, אך גם בלעדיהן קיבלנו גמר ובעיקר אלופה ראויה. פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה ניצחה היום (שבת) 4:6, 6:7 את סמנתה סטוסור האוסטרלית. סקיאבונה, שהייתה האנדרדוג לפני המשחק, נראתה מצוין, הרבתה בעליות לרשת ובעיקר הפגינה כושר גופני פנטסטי וזריזות נפלאה, מה שהיה יותר מדי בשביל סטוסור. לסקיאבונה בת ה-29, שתיקח הביתה למילאנו המחאה על סך 1.2 מיליון יורו, זהו תואר גרנד סלאם ראשון, ולא זו בלבד זהו גם הגרנד סלאם הראשון בו זוכה טניסאית איטלקיה.

*בזוגות, ניצחו דניאל נסטור וננאד זימוניץ' 5:7, 2:6 את לואי דלוהי ולאנדרו פאאס וזכו בטורניר.

פרנצ’סקה סקיאבונה טניסאית איטלקיה זוכה ברולאן גארס. רויטרס
כך חוגגים זכיה בגרנד סלאם. סקיאבונה/רויטרס

סקיאבונה הגשימה חלום ענק כשפרט לכל השיאים האישיים והלאומיים ששברה, היא גם תעשה קפיצה אדירה בדירוג. סקיאבונה, שנמצאת כרגע במקום ה-17 בעולם, תעלה למקום השישי ותיכנס לראשונה בקריירה שלה לעשר הטובות בעולם. נראה שהיא עשתה את זה בדרך המרשימה ביותר שיכלה. סקיאבונה הפכה גם לטניסאית הוותיקה ביותר שזוכה בטורניר גרנד סלאם ראשון בקריירה מאז זכייתה של אן ג'ונס בווימבלדון 1969.

סטוסור, שעשתה דרך מרשימה במיוחד לגמר כשהיא עוברת את הנין וסרינה וויליאמס ומביסה את ילנה ינקוביץ' בחצי הגמר, נראתה כאילו מעמד הגמר היה מעט גדול עליה. האוסטרלית הייתה הססנית מאוד, כמעט ולא עלתה לרשת והפסידה כמעט את כל הנקודות החשובות כשרק כמה חבטות פורהנד הזכירו במשהו את הטניסאית הנפלאה שהתרגלנו לראות לאורך כל האליפות. הנין, סרינה וינקוביץ' ודאי יושבות היום בבית ותוהות: "האם זו השחקנית שהדיחה אותנו?".

מהלך המשחק

סטוסור פתחה את המשחק עם הסרבים המצוינים שלה, כשהיא מכניסה את כל הראשונים וזוכה במשחקון הראשון בצורה חלקה. סקיאבונה הגיבה עם משחקון הגשה מעט יותר קשה, הפסידה שתי נקודות, אך הצליחה לאזן ל-1:1. האוסטרלית שוב שמרה על הסרב שלה בקלילות, כשהיא שומרת על 100 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה. האיטלקיה שמרה גם היא על הסרב עם משחקון נטול טעויות. במשחקון ההגשה השלישי שלה, לא הצליחה סטוסור לשמור על האחוזים, החטיאה חמש הגשות ראשונות ואף נקלעה לפיגור 30:0, אך לא נבהלה גם מזה ושמרה על המשחקון שלה בזכות אגרסיביות ואייס נוסף להרגעה. סקיאבונה נראתה משוחררת יותר במשחקון הבא, הגיחה לרשת מספר פעמים והצליחה לשמור על ההגשות שלה. אחוזי ההגשה של סטוסור ירדו אל מתחת ל-60, אבל בזכות אגרסיביות ושלוש עליות לרשת היא הצליחה לזכות במשחקון הבא בדרך ל-3:4. סקיאבונה שמרה על ההגשות שלה, על אף שביצעה את הטעות הכפולה הראשונה במשחק. סטוסור פתחה את המשחקון הבא מהוססת, כשאחוזי ההגשה שלה כבר מגיעים ל-50 בלבד. סקיאבונה ניצלה את זה, יזמה ועלתה לרשת בדרך ל-40:0 ושלוש הזדמנויות שבירה, סטוסור עוד צימקה ל-40:30, אך האיטלקיה הצליחה להשיג את השבירה בדרך ל-4:5. סקיאבונה שמרה על ההגשות שלה בדרך לזכיה במערכה הראשונה - 4:6.

את המערכה השנייה פתחה סטוסור מעט טוב יותר ושמרה על חבטות ההגשה שלה במשחקון הראשון. סקיאבונה הגיבה עם משחקון הגשה טוב שלה, כשהיא נראית מאוד קלילה ודינמית על המגרש ומאזנת ל-1:1. במשחקון הבא הצליחה האיטלקיה לעלות ל-40:15 בזכות אגרסיביות וזריזות, אך סטוסור לא נבהלה, הצליחה לייצר את העוצמות האדירות שהביאו אותה עד לגמר ובעזרת נקודה סופר חכמה ב-40:40, הצליחה לשמור על ההגשה שלה. במשחקון הבא הצליחה סטוסור לשבור את ההגשות של סקיאבונה בפעם הראשונה במשחק ולעלות ל-1:3, בעיקר בזכות פורהנד מצוין. יחד עם זאת, האוסטרלית נראתה עדיין מאוד מהוססת בעלייה לרשת. האוסטרלית הייתה משוחררת והתקפית יותר ושמרה על ההגשה שלה בקלות בדרך ל-1:4. סקיאבונה לא הורידה את הראש לאחר שלושת המשחקונים שהפסידה ברציפות וזכתה בבא בדרך ל-2:4. המשחקון הבא נפתח עם חבטת החזרה אדירה של סקיאבונה, שהמשיכה לדהור עד לשבירה מול סטוסור, שנראתה שוב מבולבלת. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשות במשחקונים הבאים וזה 4:5 לאוסטרלית. סקיאבונה פתחה את המשחקון הבא עם שני אייסים וזכתה בו בקלות בדרך ל-5:5. שתי הטניסאיות המשיכו לשמור על ההגשות שלהן והגיעו לשובר שוויון, בו סקיאבונה שוב הייתה טובה בהרבה וניצחה 2:7 קליל בדרך לזכיה בגביע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully