וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן אליפות

ללירוי צעירי, האיש שלקח ממכבי חיפה את התואר, יש מספיק כישרון כדי להיכנס לתודעה שלכם גם במשחק הצעירה מול שבדיה

באחד מאימוני הנבחרת הצעירה, המתכוננת למשחק החשוב נגד שבדיה במסגרת מוקדמות יורו 2011, חילק המאמן מוטי איוניר את שחקניו לשתי קבוצות. מטרת התרגול הייתה הנעת כדור בנגיעה אחת, כשכל שחקן יכול לגעת רק ברגל החלשה שלו. המשחקון הסתיים ב-1:1, כשאת השער היחיד לקבוצת הגופיות הצהובות כבש לירוי צעירי. זה לא מקרה שדווקא צעירי, מבין כל השחקנים המוכשרים (סהר, בוזגלו, גולסה, כהן, אסולין ואחרים) שיש בשנתון הזה, כובש את השער. צעירי, שעשה העונה את ההתקדמות הגדולה ביותר מבין צעירי בני יהודה, הוא דוגמה מושלמת לשחקן מגוון. שבעה שערים הוא כבש העונה במדי בני יהודה, לא משנה באיזו עמדה תופקד ולמרות האוריינטציה ההגנתית שלו. את השער שהעלה את בני יהודה לגמר, את השער שגמר למכבי חיפה את חלום האליפות ואפילו את השער במשחק ההכנה של הצעירה מול בלארוס. אל תתפלאו אם זה יקרה גם במשחק הגורלי של הנבחרת הצעירה מול שבדיה.

מופיע במאני טיים

צעירי (21), שנולד בשכונת התקווה, מחזיק במספר תכונות מנצחות שסופסוף באות לידי ביטוי. הראשונה – הוא לא חושש ממעמדים גדולים, תעיד על כך ודאי מכבי חיפה. גדולה של שחקן נמדדת בניצול מצבים, וצעירי יודע לעשות זאת תרתי משמע. בגיל 18 הוא נשלח להציל את בני יהודה מירידה, כחלק מחבורת צעירים, והוא לא נרתע מהאתגר. גיא לוזון תפקד אותו לא פעם במספר עמדות בקישור, והוא הפך את האתגר להישג. צעירי נעזר בשנתיים האחרונות במאמן אישי, שחקן העבר יובל קפיטולניק, שחוץ מאימונים אישיים ואימוני כושר הוא משמש לו גם כפסיכולוג וקואוצ'ר. האיש דואג שצעירי ינהל את חייו בצורה הכי מקצוענית ומתוכנתת שיכולה להיות, וזה כולל גם תזונה נכונה והקפדה על מנוחה וניהול חיים ספורטיביים. "לירוי זה שחקן שתמיד ילך וישתפר", מפרט מאמנו לשעבר, גיא לוזון, "מהסיבה הפשוטה שהתכונה שהכי מאפיינת אותו זה רעב. הוא רעב מאוד להצלחה. אחד הצדדים החזקים שלו הוא הצד המנטאלי. כשהוא מגיע לרגע האמת הוא בדרך כלל יודע לספק את הסחורה. אני בטוח שלירוי יוכל להיות בורג מרכזי בבני יהודה וגם בנבחרת, אבל זה הכל תלוי בו ובקצב ההתקדמות שלו".

לוזון רמז בדבריו לשני דברים: לא פעם הוא היה פשוט זורק את צעירי ממגרש האימונים, בטענה שהוא מגזים באימוני האקסטרה שלו. שחקנים מסוגו של צעירי נבנים ממחויבות לעבודה קשה, אבל צעירי לפעמים מגזים. הוא מרבה להיפצע בגלל תשוקה מוגזמת למשחק, וגם במשחק עצמו לא פעם הוא נפגע מחלוקת כוחות לא נבונה. "אחד הדברים שלירוי צריך לעבוד עליהם זו הטכניקה שלו", אומר יעקב אסייג, "כי בזמן מאמץ, כשהוא עייף, הוא לא תמיד מדייק במסירות. אם הוא יידע לשפר את הפרמטר הזה, הוא יהפוך לאחד השחקנים הטובים, לא רק בארץ אלא במקומות גבוהים יותר. לירוי הוא אחד הכישרונות הגדולים בארץ, שיכול להגיע הכי רחוק שיש. לירוי זה שחקן שמאוד אוהב להתאמן, אבל לפעמים האובר מוטיבציה שלו גרמה לו לחזור מוקדם מדי מפציעות. מרוב שהוא רצה לשחק ולא לפספס אף משחק, הוא חזר מוקדם ורצה להאמין שהכל בסדר".

ההתייצבות של צעירי למשחקי גדולים היא חלק מתכונת הישרדות. להבדיל מכוכבים, הוא יודע שלא תהיה לו הזדמנות אחרת. העונה הוא פרץ לא מעט בגלל הפציעה של פדרו גאלבן. פתאום התפנה לא מקום בקישור ועמדת השפעה במגרש, והסבל בחלקים מסוימים של העונה התחלף באושר גדול. "עברתי שנה לא קלה", מספר צעירי עצמו. "גם פציעות וגם משחקים על הספסל. היה שלב שממש הרגשתי תקוע וזה תסכל אותי מאוד. רק לקראת סוף העונה הרגשתי שהמאמן נותן בי אמון. כשנותנים לי את הצ'אנס, אני יודע שאני חייב לקחת אותו, כי אולי לא יגיע צ'אנס נוסף וכך אני מתייחס לדברים. ברגע שהתחלתי לשחק באופן קבוע בהרכב אז גם השחקנים לצידי בקבוצה העריכו אותי יותר וספרו אותי במשחק עצמו. לכן גם הצלחתי לתת תפוקה טובה יותר".

משחק לעומק

מכבי חיפה כבר פנתה בתחילת עונת ההעברות ליו"ר בני יהודה חזי מגן, וביקשה לשים את ידה על צעירי. מגן אמר להם שצעירי לא יימכר העונה, אבל זה לא מפתיע שדווקא מכל כישרונות בני יהודה, צעירי הוא השם הכי חם בחלומות של יעקב שחר: לצעירי יש תכונה מנצחת, שסידרה לו את סיום העונה החלומי, תכונה שלא מוצאים אצל הרבה קשרים עם אופי דפנסיבי: הוא משחק לעומק. "יש המון שחקנים שנוגעים המון בכדור, אבל משחקים לרוחב", מוסיף יעקב אסייג, "לירוי תמיד משחק לעומק ובכל תפקיד שהוא עושה הוא גם עושה הגנה וגם מחפש את השער. מה שמייחד את לירוי זה שהוא מאוד מאוד נייד, כושר גופני מצוין והוא גם חוצפן באופן החיובי".

אביו של צעירי, עופר, שיחק גם הוא בבני יהודה: "הסיפור של לירוי בשנתיים האחרונות מזכיר לי את הסיפור של אלאדין. סגרו בפניו את הדלת, הוא נכנס מהחלון. סגרו את החלון, הוא נכנס דרך החריץ של המשקוף. יסגרו לו את המשקוף, הוא נכנס דרך החור של המנעול. זה מה שקרה איתו העונה. איפה שהוא לא תופקד, הוא נכנס והיה טוב. הוא לא נותן לשום מכשול לשבור אותו גם בימים לא קלים בבני יהודה כשהוא ישב על הספסל. בכדורגל אין בלופים. עצם העובדה שהוא היה מועמד לתגלית העונה אומרת הכל על העונה הטובה שלו. לירוי נמצא היום עם אחד הדורות הכי מוכשרים שהיו אי פעם בנבחרת הצעירה של ישראל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הזדמנות חייו

"יש בלירוי אלמנטים של מנהיג, אלמנטים של אחד שיכול למשוך אחריו לקרב, בהשאלה מעולם הצבא", אומר מנהל הנבחרת, אלי רוזן. צעירי עבר בכל נבחרות ישראל, בניגוד לכישרונות מוכרים יותר מבני יהודה, אבל ביום שישי יש לכם הזדמנות נהדרת לדעת יותר על כך. צעירי נמצא בנקודה בקריירה בה הוא יכול להותיר חותם במשחק משמעותי לכדורגל הישראלי, מול שבדיה (17.00, שידור ישיר בערוץ 1). "שחקן גדול נמדד במשחקים חשובים שבהם צריך לבוא ולדעת לקחת את המושכות, וזו הגדולה של לירוי", אומר אביו, עופר. גם לירוי צעירי עצמו מודע לכך שהוא ניצב בפני הזדמנות שאולי לא תחזור. "עליה לאליפות אירופה תהיה הגשמת חלום עבורנו, ועבורי זו ודאי הזדמנות לסלול דרך לנבחרת הבוגרת". הוא כבר רגיל לסיטואציה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully