וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קסון: "המשחק הראשון משמעותי מכל הבחינות"

פיל ג'קסון במאזן 0:47 בפלייאוף כשהוא פותח את הסדרה עם ניצחון. פלא שהלייקרס אופטימיים עם יתרון הביתיות בגמר?

הלייקרס והסלטיקס יגיעו הלילה (בין חמישי לשישי, 4:00 בבוקר, שידור ישיר בערוץ הספורט) למשחק הראשון בסדרת גמר ה-NBA, ואם גם ככה כל חובבי הכדורסל כססו את ציפורניהם לקראת פתיחת הסדרה המסקרנת והטעונה - הרי שהסטטיסטיקה מוכיחה את חשיבות המשחק הראשון.

פיל ג'קסון, למשל, במאזן 0:47 (!) בפלייאוף לאורך הקריירה כשקבוצתו מנצחת את המשחק הראשון. באופן כללי בספורט האמריקאי, ב-65 אחוז מהמקרים הקבוצה שמנצחת את המשחק הראשון מנצחת את כל הסדרה. בהיסטוריה של ה-NBA, כ-79 אחוז מהקבוצות שניצחו את משחק הפתיחה ניצחו גם את הסדרה. "אין ספק שהמשחק הראשון הוא מאוד חשוב ומשמעותי מכל הבחינות", אומר מאמן הלייקרס פיל ג'קסון, "זה מראה גם דומיננטיות, וגם משקף את ההכנה הטובה".

בנוסף, הלייקרס יודעים עד כמה משמעותי יתרון הביתיות בכל הנוגע לגמר. מאז ששונה הפורמט ל-2-3-2, הקבוצה המארחת ניצחה 19 פעמים מתוך 25 גמרים. הלייקרס במאזן 0:8 בבית בפלייאוף השנה, והם יודעים שכדאי מאוד שהם ינצחו את השניים הראשונים בסטייפלס סנטר, כי בחוץ הם במאזן 4:4 בלבד ובדרכים הם ספגו בממוצע 115.2 נקודות.

לעומת זאת, הסלטיקס יתנחמו בכך שהם כבר ניצחו העונה את קליבלנד ואת אורלנדו בלי יתרון הביתיות, ועם חמישה ניצחונות במשחקי חוץ בפלייאוף - היא מובילים על הלייקרס בתחום הזה. הסלטיקס במאזן 2:7 בבית, ומאזן 3:5 בדרכים.

קוזי מחמיא ליורש

גם לסדרה הזאת בוסטון מגיעים מלאי ביטחון ואמונה, כשגם בוב קוזי בן ה-81, אחד הכוכבים האגדיים בתולדות הסלטיקס, מעודד את יורשיו. "אני אוהב את מסירת ההקפצה של רייג'ון רונדו", אמר קוזי, "זו הייתה המסירה האהובה עליי. הוא פיתח את כל הקטע של מאחורי הגב, שגם אני נהגתי לעשות, ועושה את זה הרבה יותר אפקטיבי. הוא גם חודר הרבה יותר חזק, אני לא התנתקתי מהפרקט כל כך הרבה. תמיד הרגשתי פגיע כשהתרוממתי לכיוון המפלצות האלה, הייתי הרבה יותר זהיר ממנו".

קוזי מוצא עוד קווים מקבילים בינו לרונדו. "היו לי ידיים גדולות, ואני שומע ששחקנים אומרים שגם לו יש ידיים גדולות, וזה מאוד חשוב", אומר קוזי, "גם מבחינת ראיית משחק, שזו תכונת מפתח עבור גארד. לי תמיד אמרו שיש לי עיניים מאחורי הראש".

"רונדו גם משתבח עם השנים ולא מפסיק להתפתח", טוען קוזי, "הוא רק ממשיך להוסיף אלמנטים לרפרטואר שלו. השנה גם הביטחון שלו עולה. הוא חודר, מוצא את האיש הפנוי, ובהתחשב במהירות ובזריזות שלו, אני לא רואה מישהו בליגה שיוכל לשמור עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully