וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' בחוץ, נדאל שבר את הסטטיסטיקה

בניגוד לסרבי ולפדרר, הנין וסרינה וויליאמס, הספרדי עלה לחצי הגמר אחרי ניצחון על אלמגרו. יורגן מלצר גבר על דג'וקוביץ'

אחרי שז'סטין הנין ורוג'ר פדרר סיימו את דרכם בטורניר הרולאן גארוס ביומיים האחרונים, כנראה שאי אפשר היה בלי סנסציה נוספת. זו הגיעה היום (רביעי) עם הדחתה של המדורגת 1 בעולם, סרינה וויליאמס, שהפסידה ברבע הגמר לסמנתה סטוסור האוסטרלית. ילנה ינקוביץ' ניצחה את ירוסלבה שבדובה והשלימה את תמונת חצי הגמר לנשים.

רפאל נדאל, שהגיע לטורניר כפייבוריט ברור לחזור לזכות בגרנד סלאם, הפך גם לפייבוריט היחיד שעלה לחצי הגמר אחרי שגבר על ניקולס אלמגרו בדרבי ספרדי. נדאל יתמודד בחצי הגמר נגד הטניסאי המפתיע בטורניר, יורגן מלצר האוסטרי, שהדיח את נובאק דג'וקוביץ' אחרי מותחן בן חמש מערכות.

גברים: לפחות נדאל בחצי הגמר

רפאל נדאל עשה היום עוד צעד חשוב בדרך להחזרת התואר ברולאן גארוס, אחרי שניצח בדרבי ספרדי את ניקולס אלמגרו 6:7, 6:7, 4:6. השור ממאיורקה התקשה להסתדר מול חבטות הפתיחה העצמתיות של אלמגרו, ושתי המערכות הראשונות הגיעו למצב של שובר שוויון, אלא שבשני המקרים נדאל ניצח 2:7 ו-3:7. במערכה השלישית נדאל השיג שבירה במצב של 4:4, וסגר עניין מוקדם מהצפוי (לפי הדרך בה התפתח המשחק). בסופו של דבר, נדאל שמר על הסטטיסטיקה גם במפגשים בינו לבין אלמגרו, ועלה למאזן 0:7 נגדו.

נדאל יתמודד בחצי הגמר נגד יורגן מלצר האוסטרי (28 בעולם), שהפך להפתעה הגדולה של הטורניר. מלצר חזר מפיגור 2:0 במערכות מול נובאק דג'וקוביץ' הסרבי (3 בטורניר) כדי לנצח 6:3, 6:2, 2:6, 6:7, 4:6 אחרי מותחן בן יותר מארבע שעות. בשתי המערכות הראשונות זה היה נראה כמו משחק בשליטתו המוחלטת של הסרבי, אלא שבמצב של 2:2 במערכה השלישית מלצר השיג שבירה, מה שסלל לו את הדרך לניצחון 2:6. במערכה הרביעית השניים הגיעו לשובר שוויון בו ניצח מלצר בצורה משכנעת 3:7. המערכה החמישית והמכרעת הייתה הטובה ביותר בטורניר עד עכשיו, ומה שאפיין אותה היה אחוז ניצולי נקודות השבירה הנמוך של מלצר, שכמעט ועלה לו בהפסד במשחק. בסופו של דבר, במצב של 4:5 לטובתו ואחרי שכבר השיג את השבירה במשחקון שלפני, מלצר ניצל את נקודת המשחק השלישית שלו כדי לנצח בזכות טעות בלתי מחוייבת של דג'וקוביץ'. הטניסאי האוסטרי רשם את משחק חייו עם חצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, וכעת הוא ינצל את הזמן שנותר לו עד ליום שישי כדי להתכונן לדו קרב השמאליים בינו לבין רפאל נדאל. אגב, בחודש ספטמבר הקרוב נראה את יורגן מלצר בישראל, במפגש גביע הדייויס נגד אוסטריה.

נשים: זה כבר הזוי לגמרי

אחרי הדחתה של סרינה וויליאמס, המדורגת הבכירה ביותר ברביעיית חצי הגמר לנשים היא ילנה ינקוביץ' הסרבית (4 בעולם). סרינה וויליאמס עצמה סבלה מהתעוררות מאוחרת מדי במשחק שלה מול סמנתה סטוסור (7 בעולם), כשהיכולת שלה הייתה רחוקה מזו שהיא הציגה בשמינית הגמר נגד שחר פאר. זה היה משחק רב תהפוכות, שהזכיר למעשה את רבע הגמר בין סרינה לשחר פאר באליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2007, רק שהפעם האמריקאית הפסידה.

המערכה הראשונה הייתה לגמרי בשליטתה של סטוסור, שבמצב של 2:2 ניצחה בחמישה משחקונים ברציפות והובילה 2:6, 0:1. ברגעים האלה, סטוסור נהנתה מכמות גדולה פי שלוש של טעויות בלתי מחוייבות בסטטיסטיקה של היריבה שלה, כשהיא עצמה הציגה את המשחק האופייני שלה מהקו האחורי, תוך כדי המתנה לטעויות של וויליאמס. במערכה השניה סטוסור הייתה קרובה להבטחת הניצחון כשהיא הובילה 3:5 והגישה למשחק, אלא שסרינה הצליחה לשבור בדרך לשובר שוויון, בו היא שלטה לגמרי וניצחה 2:7. במערכה השלישית אף אחת מהטניסאיות לא הצליחה לשבור, עד למצב של שוויון 6:6 במשחקונים, אז סטוסור השיגה שתי נקודות שבירה ועשתה זאת בקלאסה עם הנקודה היפה במשחק.

עבור סטוסור, מדובר בהעפלה שניה ברציפות לחצי גמר הרולאן גארוס, כאשר בעונה שעברה היא הפסידה במעמד הזה לסבטלנה קוזנצובה הרוסיה. יריבתה בחצי הגמר הפעם תהיה ילנה ינקוביץ' (4 בטורניר), שגברה על ירוסלבה שבדובה הקזחית (36 בעולם) 5:7, 4:6. עבור ינקוביץ', זו הפעם השלישית בקריירה שהיא עולה לחצי גמר טורניר הרולאן גארוס, רק שבפעם הזאת היא תנסה להעפיל ראשונה גם לגמר הטורניר. במשחק עצמו, ינקוביץ' הצליחה להתגבר על עליונות של יריבתה בכל מה שקשור לחבטות ההגשה ולווינרים, ופשוט הצליחה לשבור את יריבתה פעמיים יותר (6 שבירות לעומת 4) בזכות משחק זהיר ונסיון רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully