וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: 1:1 בין טוניסיה לצרפת

הכנה: צרפת שוב אכזבה ב-1:1 עם טוניסיה. אנגליה גברה על יפן 1:2. 2:2 בין חוף השנהב לפרגוואי, ניצחון גדול למקסיקו

עם 12 ימים עד פתיחת המונדיאל נבחרות העילית בעולם ממשיכות להגביר מהירות לקראת הגביע העולמי המתקרב, והיום (ראשון) קיבלנו משחק אימון נוסף של נבחרת אנגליה. החבורה של פאביו קאפלו אמנם הציגה מחצית שניה סבירה מול נבחרת יפן באוסטריה, אלא שאפילו אם זה הספיק לחזרה מפיגור 1:0 וניצחון 1:2 בסופו של דבר, היכולת הזו וודאי לא תספיק ברגעי האמת.

פאביו קאפלו ביצע שבעה שינויים מההרכב שניצח את מקסיקו 1:3 בשבוע שעבר, בין היתר בשער (דייויד ג'יימס במקום רוברט גרין), בהגנה (ג'ון טרי במקום לדלי קינג), בקישור (טום האדלסטון, בהופעת בכורה בהרכב, במקום מייקל קאריק), וכן בחוד (דארן בנט במקום פיטר קראוץ'). אלא שהפתיחה היתה שייכת דווקא ליפנים החביבים, כאשר בדקה השביעית המשיך טוליו כדור קרן של יאסוהיטו אנדו עם בעיטה נאה בנגיעה אחת כדי לקבוע 0:1 מדהים ליפן. אנגליה התאוששה לאט לאט, השתלטה על מרכז השדה, היתה מסוכנת יותר, אלא שלהזדמנות הגדולה שלה היא הגיעה רק בדקה ה-56, כשנגיעת יד מטופשת של קייסוקי הונדה העניקה לחבורה של קאפלו פנדל. פרנק למפארד ניגש בביטחון, אלא שהבעיטה השטוחה לפינה השמאלית נהדפה על ידי אייג'י קוואשימה, והחלום היפני נמשך.

ואז, בדקה 72, סוף סוף הגיע השוויון, כשג'ו קול פרץ מאגף ימין, הרים כדור לרחבה, ודווקא טוליו - גיבור המשחק - הפך בין רגע גם לסוג של גיבור טראגי, כשנגח לשערו הוא ואיזן ל-1:1. קאפלו המשיך לבצע שינויים רבים במערך, האנגלים המשיכו ללכת קדימה, ובדקה ה-83 נקבעה תוצאת המשחק, ולרוע מזלם של היפנים, שוב היה זה שער עצמי שחרץ את גורלם. הפעם האגף היה השמאלי, הפורץ התורן היה דווקא אשלי קול, והמגן היפני המסכן היה יוג'י נקזאווה, שבלבל את שוערו, והשאיר את נבחרתו עם המחמאות בלבד. האנגלים משיגים ניצחון שני ברציפות במשחקי הכנה, כאשר ביום שלישי יצמצם פאביו קאפלו את הסגל ל-23 שחקנים.

חוף השנהב - פרגוואי 2:2

הפילים הגיעו באווירה קרבית למדי למשחק הידידות הזה, בעקבות ההחלטה החד צדדית של פרגוואי להעביר את המפגש לעיירה הצרפתית אביאן, למרות שתחילה סוכם על מגרש אחר לגמרי. חוף השנהב הביעה את מחאתה עם היעדרותו של המאמן סוון גוראן אריקסון ממסיבת העיתונאים שקדמה למשחק, נלחמה גם על כר הדשא כדי להוליך 0:2, אך לבסוף ספגה בדקת הסיום ונפרדה מהנבחרת הדרום אמריקאית ב-2:2.

אחרי מחצית מאופסת בשליטה של חוף השנהב, החליט אריקסון להוציא את ז'אן ז'אק גוסו, קולו טורה וסלומון קאלו ולהכניס במקומם את עמנואל אבואה, סול במבה וז'רביניו. בדקה ה-54 הוא קטף את הפירות הראשונים, כשדידייה דרוגבה מצא את הרשת של חוסטו ויאר עם בעיטה חופשית שפגעה בדרך בחורחה אצ'וקארו. 20 דקות לאחר מכן, שוב לאחר מצב נייח, נכבש השער השני של חוף השנהב, כשבמבה במחליף המשיך מהאוויר פנימה כדור חופשי שהוגבה לרחבה.

לוקאס באריוס, המתאזרח הארגנטינאי שהבקיע את השער המצמק בהפסד של פרגוואי לאירלנד, עשה זאת שוב עם שער נאה בדקה ה-75, רק שהפעם חבריו הצליחו גם להשוות. אורליאנו טורס, המגן הוותיק של סן לורנצו, בעט כדור חופשי מ-20 מטרים בדקת הסיום, החומה התפרקה ובעזרת הסטה מאחד השחקנים הכדור נכנס פנימה. 2:2 דרמטי שיוסיף ביטחון רב לפרגוואי אחרי מספר משחקים לא מרשימים, בעוד אריקסון צריך להיות מודאג מהנסיגה ביכולת של שחקניו לקראת הסיום ומאיבוד היתרון.

דרום קוריאה - בלארוס 1:0

המטרה: סימולציה לקראת יוון. היריבה: בלארוס. התוצאה: הפסד 1:0 שמגביר את כאבי הראש מהם סובל מאמן נבחרת דרום קוריאה, הו ג'ונג-מו. הקוריאנים, שישחקו בבית ב' בו מלבד יוון משתתפות גם ארגנטינה וניגריה, הציגו משחק סטטי והתקשו לייצר מצבים בתצוגה מאכזבת מאוד. אם לא מספיקה היכולת החלשה בהתקפה, גם ההגנה לא הבריקה ונכנעה לשער של סרגיי קיסליאק בדקה ה-53.

הצרות של ג'ונג-מו גברו לאחר המשחק, אז התברר שהבלם קוואק טה-הווי, שהוחלף עוד במחצית הראשונה, סובל מבעיה חוזרת בברכו. "המשחק הזכיר לנו שיש עוד הרבה מה לתקן לקראת המונדיאל", אמר המאמן הדרום קוריאני בסיום. "אני לא יכול להגיד שהתוצאה עשתה לנו שירות טוב".

לדרום קוריאה מצפה עוד משחק הכנה אחד במהלך מחנה האימונים שהיא עורכת באוסטריה, כאשר תפגוש ביום חמישי את אלופת אירופה, ספרד, באינסברוק.

מקסיקו - גמביה 1:5

אחרי הפסדים לאנגליה ולהולנד, במקסיקו רצו לטעום את טעמו של ניצחון. לשם כך, כפי הנראה, בחרו את נבחרת גמביה החלשה כאחת היריבות שלהם, לפני המפגש עם איטליה בבריסל ביום חמישי הקרוב. חאבייר אגירה המשיך לבצע רוטציה בסגל שלו ונהנה מיכולת טובה של חאבייר הרננדז הכישרוני, שחקנה של מנצ'סטר יונייטד.

החלוץ הצעיר פתח את מסכת השערים בדקה ה-18, אך אז מקסיקו הורידה הילוך ולמחצית ירדה גמביה בפיגור 1:0 בלבד. לאחר ההפסקה כבר עלתה מקסיקו תוקפנית הרבה יותר. הרננדז השלים צמד בדקה ה-50, הוחלף ואז ראה מהספסל את אדולפו באוטיסטה מבקיע פעמיים (59 ו-74) כשבתווך אברימה סוהנה מצמק עבור האפריקאים (65). אלברטו מדינה, שהחליף את פרננדז בדקה ה-56, נעץ את החמישי תשע דקות לסיום.

ניגריה - קולומביה 1:1

כהכנה למשחק הראשון במסגרת בית ב' של המונדיאל מול ארגנטינה, ערכה הערב ניגריה ניסוי כלים באצטדיונה של MK דונס באנגליה וסיימה ב-1:1 מול קולומביה. לארס לאגרבק הימר הפעם על שלישיית חלוצים שכללה את אייגביני יעקובו, ויקטור אובינה ופיטר אודמווינגי, כשאל בין הקורות חזר שוער הפועל תל אביב, וינסנט אניימה.

קולומביה, שנוצחה 2:1 בידי דרום אפריקה ביום חמישי האחרון, לא התחשבה ברצונותיה של ניגריה ובדקה ה-12 כדור שנהדף מהגנת הנשרים הגיע לקרלוס ואלדס שירה לחיבורים של אניימה. ניגריה השתלטה על המשחק לאחר השער שספגה וחיפשה בכל כוחה את השוויון, אבל דויד אוספינה גילה יכולת גבוהה בשער קולומביה ולא נתן לאודמווינגי ואובינה להכניע אותו. היתרון הקולומביאני החזיק עד לדקה ה-46, אז הרונה לוקמן המחליף מצא סוף סוף את הרשת של אוספינה ומנע הפסד ניגרי.

טוניסיה - צרפת 1:1

הטריקולור של ריימונד דומנק ממשיכים לא להרשים במשחקי ההכנה. אחרי הניצחון הדחוק על קוסטה ריקה (1:2), צרפת שוב אכזבה במפגש בטוניסיה. דומנק דבק בשיטת ה-4-3-3, האהובה על השחקנים. וויליאם גאלאס פתח במרכז ההגנה כשבחוד פרנק ריברי לצד ניקולא אנלקה וסידני גובו.

הפתיחה הייתה מזעזעת. טעות חמורה של ז'רמי טולאלן אפשרה לפאיד בן חלפאלה לבשל שער קל לעיסאם ג'מה. השער היה שילוב בין שחקני ולנסיין ולאנס הצרפתיות. בהמשך, הכחולים החזיקו בכדור ושלטו ללא עוררין, אך מיעטו לסכן את השער. השוויון הגיע בדקה ה-62. גורקוף העלה כדור חופשי לרחבה וגאלאס ניצל יציאה רעה של השוער ונגח פנימה.

דומנק העניק במחצית השנייה הופעת בכורה לבלם בורדו מארק פלאנוס ושיתף גם את תיירי הנרי, אנדרה פייר ג'יניאק וג'יבריל סיסה. האחרון היה קרוב לכבוש בדקה ה-85, אך הבעיטה שלו לא מצאה את המסגרת. בסיום, 1:1 מאכזב מאוד עבור הנבחרת הצרפתית.

אגב, דומנק ניהל הערב את משחקו ה-75 כמאמן הנבחרת ובכך השווה את השיא של המאמן האגדי מישל הידלגו, שהוביל את הטריקולור לזכייה ביורו 1984.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully