וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "אנחנו ההוכחה שחלומות מתגשמים"

29.5.2010 / 20:05

מאמן גלבוע/גליל חגג יחד עם כאלפיים אוהדים בגן נר, רענן כץ שנכח בחגיגות: "תמכתי בקבוצה העונה ואתמוך גם בעונה הבאה"

ברני ארדוב

צילום וידאו: זום אאוט הפקות
עריכת וידאו: לירז ליבנה

פחות מ-48 שעות אחרי שהיממו את עולם הכדורסל הישראלי, חגגו הערב (שבת) שחקני הפועל גלבוע/גליל עליון, ביחד עם הצוות המקצועי, הנהלת הקבוצה וכאלפיים אוהדים את חגיגות האליפות הרשמיות באולם הביתי בגן נר. כזכור, ניצחה שלשום הקבוצה בתצוגת תכלית 77:90 את מכבי תל אביב ביד אליהו, וזכתה באליפות שנייה של המועדון, לאחר הזכיה בעונת 1992/3. בסיום המשחק חגגו אנשי גלבוע/גליל באוהל ה-VIP המיוחד שהוקם על ידי מנהלת ליגת העל, ולאחר מכן נסעו למסעדת 206, המזוהה עם מכבי תל אביב, וחגגו גם שם עד השעות הקטנות של הלילה. הערב נכנסו שחקני הקבוצה לאולם וזכו אחד אחד לתשואות האוהדים. הקהל שר למאמן עודד קטש ולכוכב אלישי כדיר "תישאר תישאר".

דאוול עשוי לחתום עוד השבוע

מאמן הקבוצה, עודד קטש, שבעיני רבים נתפס כאיש שהביא במו ידיו את האליפות לגליל, אמר הערב: "אנחנו חוגגים עם המון צניעות וכיף גדול. עבדנו קשה בשביל זה". על העונה הבאה אמר המאמן: "אני לא חושב שעם תקציב כמו שלנו ושאיפות צנועות צריך לקפוץ מעל הפופיק בגלל האליפות הזאת. אני מכיר את מי שמנהל את העניינים, אנשים שפויים עם רגליים על הקרקע, אין סיבה להשתולל". על המשך דרכו בקבוצה אמר קטש: "מי שמנהל את העסק הוא זה שצריך לקבל את ההחלטות. לא יודע מה קורה לגביי בהמשך, אחליט בעוד כמה ימים".

"כשנכנסתי לפה הייתה לי צמרמורת, כולם כמו משפחה אחת, זאת הוכחה מה אפשר להשיג באהבה, חברות וצניעות", הוסיף קטש, שפנה לאוהדים, "אנחנו ההוכחה שחלומות מתגשמים, אז אל תפסיקו לחלום". במהלך הנאום של קטש קרא לעברו הבעלים חיים אוחיון להישאר בקבוצה.

אחד האנשים המאושרים ביותר מזכייתה של גלבוע/גליל היא לא אחר מאשר רענן כץ, לשעבר מבעלי מכבי תל אביב, שהסתכסך עם ההנהלה הצהובה ועזב בסערה את האלופה היוצאת. כץ הצטרף לחגיגות הקבוצה הצפונית הערב, ואמר: "אני מאושר מאוד, ומרוצה שהקבוצה זכתה באליפות. הוכח שהמותג RK שהם שמו על החולצה שלהם הביא את המזל והאליפות. המושג RK יהיה שנה הבאה ביורוקאפ ואני בעד שהוא יהיה בעתיד גם ביורוליג איתם".

כץ אף התייחס לעובדה שהשקיע העונה בקבוצה, ועל תמיכתו העתידית באלופה הטרייה: "ראש המועצה האזורית הבטיח לי שתהיה פה קבוצה עוד 20 שנה לפחות", אמר כץ. "אני נתתי להם תמיכה לפני שבוע, נתתי להם תמיכה גם היום ואני אתן גם בעונה הבאה".

אבישי גורדון, שעבורו זוהי האליפות השניה בקריירה, נראה שעדיין לא עיכל את ההישג: "אנחנו מאושרים. את האמת, אנחנו עדיין לא קולטים, לא יודעים איך לשמוח. אנחנו כל כך מאושרים. אני גאה בחבורה המדהימה שנמצאת פה. עשינו משהו מדהים". על העונה הבאה אמר גורדון: "אני מאוד מקווה שההנהלה תשאיר פה את החבורה המיוחדת הזו. אם זה יקרה, ורובם יישארו פה, אז יכול להיות פה משהו יפה להרבה שנים. התחלנו את זה לפני שנתיים וכיף לראות את ההתקדמות של כולם פה, והלוואי ונמשיך".

ג'רמי פארגו, מאדריכלי האליפות, אחריו עוקבת בימים אלו שארלוט מהליגה הטובה בעולם, אמר: "זה הישג שעוקבים אחריי מה-NBA. אני חושב שכל אליפות תעזור לי בעתיד, לא משנה אם אני הולך ל-NBA או חוזר לפה לעונה הבאה. צברתי ניסיון וזה יעזור לי. מה שעזר לנו להיות קבוצה כזאת היא ששיחקנו כל הזמן כמו קבוצה. אף אחד לא התקפל וכל אחד נתן את שלו עד לניצחון הגדול". פארגו אף סיפר אנקדוטה מפתיחת העונה של הקבוצה: "באימון השני שלי אמרתי לאבישי גורדון שאנחנו לוקחים תואר", סיפר פארגו בחיוך, "והוא אמר שכל אמריקאי שמגיע לפה, אומר את זה. אבל אמרתי לו שהפעם זה משהו שונה וצדקתי".

שחקניה הזרים של הקבוצה צפויים לעזוב את ישראל כבר במהלך תחילת השבוע, כשהסיכוי שהקבוצה תצליח לשמור את כל השישה הוא נמוך מאוד. מי שכבר נפתח עמו שיחות הוא דיון דוואל, כשבקבוצה ינסו לסכם איתו את תנאיו עוד לפני יציאתו בחזרה לארצות הברית.

"בשנה הבאה נביא את אירופה לגלבוע"

הבעלים של הקבוצה, חיים אוחיון חגג עם כל אנשי המועדון, ואמר: "פעם נוספת הוכחנו שההיסטוריה חוזרת על עצמה - גלבוע/גליל אלופת המדינה. תזכרו איפה אתם הייתם ביום חמישי, 27 במאי, ב-23:00 בלילה. אני הייתי בנוקיה". אוחיון המשיך ואמר: "גלבוע/גליל זו לא סתם קבוצה. זו קבוצת המושבים, הקיבוצים וישובי הספר, מהים ועד היבשה. אזור שהוציא את מיטב האנשים ולא פחות חשוב, תרבות ספורט ועשייה כלכלית. בשנה הבאה נביא את גלבוע לאירופה, ויותר מכך, את אירופה לכאן".

יו"ר מנהלת ליגת העל, אבנר קופל, הגיע אף הוא לחלוק כבוד לאלופה: "עשיתם כבוד למדינה, כל הכבוד לגלבוע/גליל. עשיתם את זה בסטייל, מגיע לכם. למרות הדיבורים על השיטה, ביום הנכון עשיתם זאת. אני פונה לקהל ואומר רק לכם: בשישי חתמתי על מכתב בו ביקשתי מיול"ב שגלבוע/גליל תשתתף במפעל הבכיר באירופה".

גם יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני שיבח את הקבוצה, והצהיר: "אני מברך את גליל/גלבוע על מה שהם מביאים לכדורסל הישראלי. הנחישות, הצניעות, הדרך וטיפוח שחקנים ישראליים צעירים ומוכשרים. החיבור שהיה השנה בגליל היה השלם גדול פי כמה מסך מרכיביו. החיבור בין ציוני גדול בדמות חיים אוחיון, ראש מועצה הכי טוב בארץ בדמות דני עטר, צמד מאמנים צעיר בראשותו של עודד קטש ושילוב בין שחקנים מוכשרים וצנועים, כל אלה הביאו את ההישג המדהים שהוכיח כי בספורט הכול אפשרי".

ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר נראה נשמע מאוד נרגש: "למרות שעברו שלושה ימים ואני לא ילד קטן, אנחנו עדיין לא מעכלים את גודל ההישג שלנו. גלבוע/גליל לקחה את אליפות ישראל בכדורסל והאזור כולו כמרקחה. אני מאמין שזה ייתן לנו כוח לייצג את ישראל ביורוקאפ ולהתבסס בצמרת. בעוד שנתיים שלוש נבדוק את השלב הבא יורוליג ונתקדם הלאה". לגבי האולם שאמור לעבור שיפוצים, ולגדול מ-900 מקומות עד 2,400 מקומות, אמר עטר: "ב-1 בספטמבר כבר יהיה אפשר להתאמן באולם החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully