וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: 2:3 דרמטי לספרד על ערב הסעודית

אלופת אירופה נזקקה לשער של פרננדו יורנטה בתוספת הזמן. ניו זילנד הדהימה את סרביה עם 0:1, גרמניה טיילה מול הונגריה

12 ימים לשריקת הפתיחה של מונדיאל 2010, הנבחרות ממשיכות בהכנות הקדחתניות לקראת הטורניר הגדול, כשבמוקד משחקי הידידות היום (שבת) עמד משחקה של ספרד מול ערב הסעודית. אלופת אירופה, אולי הפייבוריטית הגדולה לזכות במונדיאל, עבדה קשה מאוד עד שניצחה 2:3 עם שער של פרננדו יורנטה בדקת הסיום. מי שכן הצליחה להשלים הפתעה אדירה היא ניו זילנד הצנועה, שגברה 0:1 על סרביה שחולמת להיות הסוס השחור של הגביע העולמי. גרמניה של יואכים לב הסתדרה גם ללא מיכאל באלאק כשגברה על הונגריה 0:3, בעוד ארצות הברית חזרה מפיגור מוקדם כדי לגבור על טורקיה 1:2. קמרון וסלובקיה סיימו את המשחק ביניהן ב-1:1.

ספרד - ערב הסעודית 2:3

ספרד ללא פרננדו טורס שמחלים מפציעה, אבל עם אנדרס אינייסטה שהתאושש, חזרה הערב (שבת) למקום בו החלה את המסע בדרך לזכייה ביורו 2008 - אצטדיון טיבולי באינסברוק, אוסטריה - שם ניצחה 'לה רוחה' את משחקיה הראשונים באותו טורניר מול רוסיה ושבדיה. הפעם, אחרי 42 ניצחונות ב-45 משחקיה האחרונים, התמודדה ספרד מול ערב הסעודית, היריבה הראשונה מבין שלוש המתוכננות לה בתקופת ההכנה, ודווקא מולה אכלה לא מעט מרורים עד שניצחה בצורה דרמטית 2:3.

ויסנטה דל בוסקה פתח בשיטה של 4-1-4-1, כאשר את עמדת המגן השמאלי הבעייתית תפס אלברו ארבלואה, סרחיו בוקטס מברצלונה אייש את תפקיד הקשר האחורי ואינייסטה ודויד סילבה תמכו מקדימה בחלוץ היחיד, דויד וייה. ערב הסעודית כמעט כבשה בדקה התשיעית אחרי שתי טעויות בהגנה הספרדית (אחת מהן של ג'רארד פיקה, במשחק חלש), אבל הכדור של אל נומארי הלך לרשת החיצונית. ארבע דקות לאחר מכן נגיחה של סרחיו ראמוס חלפה סמוך לקורה. בדקה ה-17 איקר קסיאס יצא רע לכדור קרן והמגן אוסמה חוסאווי עלה גבוה ונגח לרשת מחמישה מטרים. בדקה ה-31 הגיע השוויון, כשאינייסטה הגביה באומנות ומי אם לא וייה נגח פנימה.

דל בוסקה קיווה לראות קצת יותר חדות משחקניו במחצית השנייה, ובדקה ה-57 קיבל את שער היתרון דווקא מצ'אבי אלונסו, שהשתלט על כדור מחוץ לרחבה ובעט מדויק פנימה. דל בוסקה ביצע לאחר השער מספר חילופים, כולל הענקת הופעת בכורה לפדרו הצעיר, אבל בדקה ה-74 שוב ערב הסעודית עקצה. אל סחלאווי בעט מחוץ לרחבה כדור שנראה בדרכו החוצה, אבל הבעיטה פגעה בחברו אל נומארי, הטעתה את קסיאס ונעצרה ברשת. 2:2 מדהים. ספרד שלחה את כל הכלים ההתקפיים קדימה, השיגה לא מעט מצבים נייחים ובסופו של דבר גם את השער. המחליף פרננדו יורנטה התרומם מעל כולם לכדור קרן של צ'אבי אלונסו והבקיע את שערו הרביעי במדי הנבחרת בדיוק בדקה ה-90. ספרד נמנעת מסיטואציה מביכה, אבל לדל בוסקה בכל מקרה מצפה עוד עבודה רבה.

ניו זילנד - סרביה 0:1

מהמקום ה-78 בדירוג העולמי, וכשהסיכויים שתזכה במונדיאל עומדים על 1:1,000, נבחרת ניו זילנד יכולה רק להפתיע במונדיאל. הערב היא פגשה בקלגנפורט, אוסטריה, את נבחרתה של סרביה, שמחזיקה בסגל כשרוני ומגוון ומאיימת להיות הסוס השחור של הטורניר, והדהימה אותה עם ניצחון 0:1. כאילו אין 63 מקומות המפרידים בין שתי הנבחרות.

המאמן ריקי הרברט המשיך עם שיטת שלושת החלוצים שלו - מפתיע עבור נבחרת הנחשבת כה נחותה - וקטף את הפירות. הסרבים, שהרשימו במוקדמות תחת הדרכתו של רדומיר אנטיץ' הוותיק, חסרו את הקפטן דיאן סטנקוביץ', שהפציעה ממנה הוא סובל מדירה שינה מאוהדי הנבחרת, וספגו שער מפתיע משיין סמלץ בדקה ה-22.

ניקולה זיגיץ', הרכש הטרי של בירמינגהאם האנגלית, הרבה להחמיץ מן העבר השני, והסרבים הציגו לראווה את התכונה שסיבכה אותם בשנים עברו - עצבנות. אנטיץ' סבל על הספסל כשראה את שחקניו אובדי עצות, ניו זילנד המשיכה עם ההתלהבות הגדולה ורשמה ניצחון סנסציוני מבחינתה. לאיטליה, פראגוואי וסלובקיה, היריבות של ה'אול וויטס' בבית ו', יש סיבות לדאגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קמרון - סלובקיה 1:1

כשברקע מרחף האיום של הכוכב סמואל אטו לפרוש מהמונדיאל בעקבות הביקורת החריפה של רוז'ה מילה האגדי ("אטו לא תרם כלום לנבחרת"), ערכה היום (שבת) נבחרת קמרון משחק הכנה נגד סלובקיה, שתשחק גם היא במונדיאל, וחילצה ממנה 1:1 במפגש הידידות באוסטריה.

כבר אחרי שש דקות של משחק השיגה סלובקיה את היתרון, כשמירוסלב סטוך מסר לקמיל קופונק שהבקיע שער נהדר מ-18 מטרים, עם החלק החיצון של הרגל היישר לחיבורים. עבור קופונק היה זה שער הבכורה במדים הלאומיים, בהופעתו השמינית בסך הכל. קמרון הלכה והשתלטה על המשחק, אך התקשתה לייצר מצבים בהיעדרו של אטו ודווקא סטניסלב שסטאק כמעט הבקיע את השני של סלובקיה עם בעיטה לקורה.

בדקה ה-86, כשנראה היה כי סלובקיה תזכה בניצחון, בנואה אסו אקוטו הגביה כדור לאיונג אנו, ושחקן אייאקס עצר על החזה ומצא את הרשת של דושאן קוציאק, שנפצע בברכו באותו מהלך. קמרון לא מנצחת, אבל לפחות כובשת שער ראשון זה שלושה משחקים. סלובקיה, מצידה, יכולה להיות מעודדת מהופעתו של מרטין שקרטל, שנראה כי התגבר על הפציעה.

הקשר הוותיק של סלובקיה, מירוסלב קרהאן, לא שיחק מול קמרון בעקבות פציעה בשריר הירך האחורי, ולאחר המשחק הודיע שלא יהיה בסגל למונדיאל. "יש עוד שבועיים עד למשחק הראשון, אבל אני צריך מנוחה של לפחות שלושה שבועות. אני מאוד מאוכזב, אבל אין מה לעשות - אלו החיים בכדורגל.

הונגריה - גרמניה 3:0

הגרמנים שהתעסקו בשבועות האחרונים בעיקר בפציעות ובשחקנים שלא יגיעו עם הנבחרת למונדיאל, הוכיחו הערב שגם ללא מיכאל באלאק או בסטיאן שוויינשטייגר (שקיבל כמה ימי מנוחה), יהיה להם לא מעט מה למכור במונדיאל. נבחרתו של יואכים לב לא התקשתה מול ההונגרים, ועלתה ליתרון מוקדם כבר בדקה ה-4, כשהשופט פסק כדור עונשין מ-11 מטרים. פודולסקי הפציץ פנימה את השער הראשון, בעדו הלחץ הגרמני נמשך עד למחצית, אך מבלי ששחקניו של לב מצליחים להגדיל את היתרון.

ההונגרים לא הרבו לתקוף את השער הגרמני, והשליטה המשיכה להיות בצד הלבן. בדקה ה-69 הצליחו שחקניו של לב למצוא סוף סוף את הרשת בשנית, כשמריו גומז כובש מקרוב, ורק שלוש דקות מאוחר יותר חתם קאקאו את תוצאת המשחק, כשרשם את שערו השלישי בנבחרת בשני המשחקים האחרונים. לגרמנים נותר משחק הכנה אחרון לפני המונדיאל, כשיפגשו את בוסניה בפרנקפורט ב-3 ליוני.

ארה"ב - טורקיה 1:2

לא קל היה לנבחרת של בוב בראדלי הערב, אבל החדשות הטובות הן שהבחורים האמריקאים הוכיחו שיש להם הרבה לב, והצליחו לצאת מפיגור מוקדם יחסית אל ניצחון שללא ספק יצייד אותם בביטחון לקראת המונדיאל. דווקא טורקיה של חוס הידינק היתה מסוכנת יותר בפתיחה ולחצה את שערו של הווארד, עד שבדקה ה-27 היא הצליחה להכניע אותו. ארדה טוראן סיים מתפרצת נהדרת עבור החבורה של הידניק, והעלה את קבוצתו ליתרון.

האמריקאים נראו כבויים מאוד במחצית הראשונה, ובראדלי ערך מספר שינויים שהכניסו מחדש את הרוח במפרשי הנבחרת. אחד המחליפים, רובי פינדלי היה פעיל מאוד בקישור, והחל את המהלך שהוביל לשער השיוויון, כששלח כדור טוב ללנדון דונובן, וזה מצא את אלטידור שהשווה בדקה ה-58. המארחים תפסו ביטחון והחלו ללחוץ את טורקיה, עד שבדקה ה-75 מצא דונובן את קלינט דמפסי, וזה כבש את שער הניצחון המיוחל. עד לסיום הספיקה ארצות הברית למצוא פעמיים את המשקוף, ונאצלה להסתפק בניצחון הדחוק יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully