וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תארח את יורו 2016

הוועד הפועל של אופ"א בחר בהצעה הצרפתית על פני אלה של איטליה וטורקיה לאירוח האליפות הראשונה בת 24 נבחרות

אופ"א הודיעה היום (שישי) כי צרפת תארח את יורו 2016, אליפות אירופה הראשונה שתכלול 24 נבחרות. שלוש הצעות הגיעו לקו הסיום, טורקיה, איטליה וצרפת. נציגי המדינות הציגו החל משעות הבוקר את המצגת האחרונה בפני הוועד הפועל של אופ"א המתכנס בז'נבה. בתום המצגות, הצביעו 13 החברים, ביניהם אבי לוזון. מישל פלאטיני, ג'אנקרלו אבאטה ושנס ארזיק החברים בוועד לא הורשו להשתתף בהצבעה.

במסגרת ההצעה, הודיעה צרפת כי אצטדיונים חדשים יוקמו בליון, ליל, בורדו וניס. זאת לצד האצטדיונים הקיימים בפאריס, מארסיי, לאנס, סנט אטיין, טולוז, שטרסבורג ונאנסי. בסך הכל, התקציב לשיפוץ האצטדיונים ובניית האצטדיונים החדשים יהיה 1.7 מיליארד יורו. ההערכה היא כי הטורניר יעזור ליצור 15 אלף מקומות עבודה חדשים.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נכח בטקס ואמר: "נפגשתי עם ההתאחדות הצרפתית ושאלנו את עצמנו האם אנחנו רוצים להגיש מועמדות בזמן משבר כלכלי, אבל ספורט הוא התשובה למשבר. שום דבר לא חזק יותר מספורט ובתוך הספורט, שום דבר לא חזק מכדורגל. נעשה הכל לארח את 24 הנבחרות בצורה נפלאה. אני מצטער בשביל חבריי האיטלקים והטורקים, שהגישו הצעות מצוינות".

יושב ראש ההתאחדות הצרפתית, ז'אן-פייר אסקלה, נשמע מבסוט במיוחד: "כרגע אני ממש המום מעצמם המחשבה על כך שצרפת תארח את הטורניר. מה שחשוב לנו זה שיש לנו את התמיכה של אופ"א, וזהו אמון שלא נפר". זינדין זידאן הוסיף: "אני מאושר עבור מיליוני הצרפתים שייטלו חלק באירוע הזה".

צרפת אירחה בעבר את מונדיאל 1938 ו-1998 וכן את אליפויות אירופה ב-1960 ו-1984. כזכור, גם זכתה בשני הטורנירים הגדולים האחרונים אותם אירחה.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully