וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: נבחרת ישראל הובסה באורוגוואי 4:1

בניגוד לקודמיו, פרננדז רשם הפסד בבכורה שלו כמאמן, כשישראל הובסה 4:1 על ידי אורוגוואי. רפאלוב השווה זמנית

ריצ'רד נילסן התחיל בניצחון (1:4 על רוסיה), אברהם גרנט התחיל בניצחון (2:4 בליטא) ואילו דרור קשטן התחיל בתיקו (1:1 בסלובניה). למרות זאת, שלושת המאמנים האחרונים של נבחרת ישראל לא הביאו אותה לארץ המובטחת. לעומתם, עידן לואיס פרננדז נפתח ברגל שמאל. הנבחרת הפסידה הלילה (חמישי) 4:1 במונטבידאו לסלסטה של אורוגוואי. אולי דווקא ההפסד הזה יבשר טובות להמשך.

ישראל יצאה למסע בדרום אמריקה בסגל חסר וניסיוני ונראתה רע ברוב דקות המשחק. המחצית הראשונה הייתה במעמד צד אחד. אורוגוואי, בעיקר באמצעות שחקני הכנף מקסי ואלברו פריירה, שהביכו פעם אחר פעם את ההגנה הישראלית, תקפה ללא הפסקה. אורוגוואי שיחקה מהר, חילצה כדורים במרכז המגרש ויצרה מצבים רבים ליד השער. אחרי רבע שעה של משחק, דייגו פורלאן התכבד לכבוש את השער הראשון.

בהתקפה הראשונה של ישראל במשחק נכבש השוויון. קלמי סבן בישל מצוין לליאור רפאלוב שקבע 1:1 בדקה ה-30. קשר מכבי חיפה, בהופעה השניה בסך הכל במדים הלאומיים, היה הטוב בשחקני הנבחרת והיחיד שניסה לבצע מהלכים התקפיים, אבל זה היה מעט מדי. ורמוט, נאתכו וידין לא סיפקו את העזרה באמצע והחלוצים קולאוטי וסהר לא הורגשו. אורוגוואי לא התרגשה מהשוויון, לחצה על הדוושה וכבשה שוב כעבור שבע דקות מרגלי אלברו פריירה המצוין.

המחצית השנייה התאפיינה בחילופים רבים, כיאה למשחק ידידות. פרננדז שלח למערכה את ניר ביטון ומאור מליקסון להופעות בכורה, כמו גם את איתי שכטר, שלומי ארבייטמן ואליניב ברדה, אך השינוי לא הגיע. גם הסלסטה הורידו רגל מהגז, אבל התעוררו בדקות הסיום. אל לוקו אבראו, אקס בית"ר ירושלים שהחליף את פורלאן, השלים שתי התקפות יפות בשערים קלים וקבע 1:4. לא נעים, אבל בהחלט משקף.

למרות התוצאה הלא נעימה והמשחק הלא טוב, אין למהר להסיק מסקנות לגבי שיטת המשחק או היכולת. בסך הכל מדובר במשחק ידידות שמגיע מיד לאחר תום העונה. פרננדז עשה לא מעט ניסויים שאולי עלו לו בשערים האחרונים, אבל זו בדיוק המטרה של משחק האימון. מבחינתו של הצרפתי, הייתה זו הזדמנות ראשונה להכיר את השחקנים. ביום שני בצ'ילה הוא יקווה לראות שיפור וגם תוצאה יותר טובה.

עבור אורוגוואי היה זה משחק הכנה אחרון לפני המפגש עם צרפת ביום הראשון של המונדיאל והסלסטה בהחלט יכולים להיות מרוצים. לנבחרת של אוסקר טבארז יש המון כישרון בחלק ההתקפי ולא מעט בעיות בחוליה האחורית, אך בהחלט ניתן היה לראות כי מדובר בנבחרת שיכולה לעשות לא מעט צרות בדרום אפריקה.

מהלך המשחק

דקה 2: מקסי פריירה ניצל טעות של זיו, פרץ לרחבה מימין והוציא כדור רוחב לפורלאן, שבעט כדור חלש שחלף בסמוך לקורה.

דקה 12: פרז השתלט על כדור שנהדף מההגנה הישראלית וירה כדור חזק מ-25 מטרים, אוואט ירד טוב וקלט.

דקה 13: התקפה ישראלית ראשונה במשחק ובסיומה רפאלוב ניסה את מזלו מ-30 מטרים ולא מצא את המסגרת.

דקה 15: גול! גונזאלס הקפיץ כדור נהדר, ששבר את מלכודת הנבדל. פורלאן נשאר לבדו מול אוואט ולא התקשה לשלוח את הכדור לרשת. 0:1 לאורוגוואי.

דקה 25: הבליץ המקומי נמשך. פורלאן הקפיץ לרחבה, סוארז הוריד בחזה ואלברו פריירה המשיך מפינת תיבת החמש, החוצה. מזל גדול לישראל.

דקה 28: סוארז זיהה את אוואט מחוץ לשערו וניסה להקשית מעליו מ-20 מטרים, אך הבעיטה הלכה החוצה.

דקה 30: גול! ורמוט החל במהלך ומצא את סבן באגף הימני. המגן מסר לרפאלוב, שהטעה מגן ובעט כדור חד מימין לשמאל ולפינה של מוסלרה. 1:1 מפתיע

דקה 32: קרן של אורוגוואי הגיעה לרגליו של גודין שסחט הדיפה נהדרת מאוואט.

דקה 35: דאבל פס נהדר בין סוארז למקסי פריירה חתך את ההגנה הישראלית. האחרון הניח כדור נפלא לפורלאן, שניסה בעיטה מתוחכמת והחמיץ שער בטוח.

דקה 37: גול! סוארז קיבל מסירת עומק נפלאה, חלף על פני אוואט ובעט, סבן הרחיק מהקו, אך אלברו פריירה הגיע מאחור וכבש לשער החשוף. 1:2 לאורוגוואי

דקה 51: אבראו המחליף השאיר את סוארז לבד מול אוואט, אבל החלוץ החמיץ ברשלנות.

דקה 73: אלברו פריירה הכניס כדור משמאל, קבאני המשיך מחמישה מטרים, אבל אוואט באינסטינקט מופלא הציל שער.

דקה 75: גול! התקפה נפלאה של אורוגוואי, כולה בנגיעה אחת בכדור, כללה מספר חילופי מסירות ובסיומה אבראו גלגל פנימה מול שער ריק. 1:3

דקה 82: גול! אורוגוואי שוב שברה את מלכודת הנבדל. קבאני שעט מול אוואט ופרגן לאבראו, שהשלים צמד. 1:4

הרכב אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, אנדרס סקוטי, דייגו לוגאנו (ניקולאס לודיירו, 46), דייגו גודין, אלברו פריירה, דייגו פרז (אחידיו ארבלו ריוס, 63), וולטר גרגאנו (סבסטיאן אגורן, 46), איגנסיו גונזאלס (מרטין קאסרס, 72), דייגו פורלאן (סבסטיאן אבראו, 46), לואיס סוארז (אדיסון קבאני, 63).

הרכב ישראל: דודו אוואט, קלמי סבן (עלי עוסמאן, 77), שי מימון, דקל קינן, יואב זיו, ביברס נאתכו (אליניב ברדה, 73), אביחי ידין (ניר ביטון, 55), ליאור רפאלוב, גילי ורמוט (מאור מליקסון, 60), רוברטו קולאוטי (שלומי ארבייטמן, 58), בן סהר (איתי שכטר, 64).

לואיס סוארז, דייגו פורלאן שחקני נבחרת אורוגוואי. AP
גדולים עלינו. סוארז ופורלאן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully